Sign in to follow this  
Followers 0
Beckervdo

VAG - 1.2 TDI: nuovo 3 cilindri a gasolio

34 posts in this topic

Volkswagen presents new 3-cylinder turbodiesel at the 31st International Vienna Motor Symposium, where

different experts discuss the future of powertrain technologies.

Proving that such internal combustion engines can meet current and future demands – with top values in reduced emissions – is the new 1.2l TDI with 3 cylinders in the Polo BlueMotion.

The 1.2l 55kW / 75PS TDI engine can deliver a torque of 180 Nm at 2,000 rpm. The specification for the new 3-cylinder TDI called for the greatest possible dynamic engine performance with reduced displacement, maximum acoustic comfort and systematic weight reduction – without compromising the engine’s thermodynamic efficiency.

2011-volkswagen-polo-bluemotion-3-300x164.jpg

Via Globalmotors.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
segato il millessei?

Comunque il risultato pare ottimo. :si:

Share this post


Link to post
Share on other sites
segato il millessei?

A quanto sembra sì.

4L 1.6, 3L 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma non l'avevano già fatto nel 2000 un 3cilindri?

Ok era 1.4 ma non vedo tutta questa novità...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma non l'avevano già fatto nel 2000 un 3cilindri?

Ok era 1.4 ma non vedo tutta questa novità...

Se è per questo la Lupo 3L aveva già il 1.2 da 3 cilindri, ma questo è completamente nuovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meno male che sono così avanti da...proporre un motore che è la morte..:|

non posso credere che possnao tirare fuori una roba peggio dell'attuale bidone tricilindrico!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chissà che con il common rail sia migliorato, e che abbia un buon sistema smorzante... :)

In ogni caso penso sarà ottimo come consumi, 75 ed è un 1.2... Sarà anche un 3 cilindri, ma buttalo via.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meglio del 1,3 mjet II?

Comunque insisto nel dire che sopra i 1100cc 4 cilindri ci stanno tutti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto cercando ovunque ma non riesco a trovare delle info su questo motore: 1) La turbina è a geometria variabile? 2) Quante valvole ha per cilindro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0