Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Opel-Vauxhall-Zafira-Diesel-1%25255B3%25255D.jpg

Opel-Vauxhall-Zafira-Diesel-3%25255B2%25255D.jpg

carscoop

Press Release :

  • New generation state-of-the-art 1.6 CDTI ECOTEC is cleanest diesel in Opel’s history
  • Strong and frugal: 320 Nm of torque but only 4.1 liter/100 km (109 g/km CO2 )
  • Compliant with Euro 6 standards thanks to Selective Catalytic Reduction technology
  • World premiere in Geneva, already available in 2013

Rüsselsheim. At the Geneva Motorshow (March 7-17, 2013) Opel will introduce its all-new generation diesel engine, the 1.6 CDTI ECOTEC, in the Zafira Tourer. This new powertrain is the cleanest diesel engine in Opel’s history. Equipped with Opel’s “BlueInjection” SCR technology (selective catalytic reduction), it already meets the strict Euro 6 emissions limits. The new generation 1.6 CDTI ECOTEC unit delivers 100 kW/136 hp and 320 Nm of torque for outstanding fuel efficiency in the Zafira Tourer of just 4.1 l/100 km consumption and 109 g/km CO2. No other compact monocab on the market place offers such a great combination of high torque, performance (with a maximum speed of 193 km/h) and fuel economy. The new state-of-the-art Opel four-cylinder 1.6-liter diesel engine does not only set benchmarks for performance with its high power and torque density but also for refinement with an outstandingly low level of noise, vibration and harshness.

The new 1.6 CDTI ECOTEC diesel and its innovative engine control unit have been entirely developed in-house by a global team of engineers in Turin, Rüsselsheim and the USA. It further expands the Zafira Tourer’s broad powertrain offer. This comprises five diesel – including a new high performance 2.0 BiTurbo CDTI engine with 143 kW/195 hp - and four gasoline engines, as well as an LPG and a CNG Turbo variant. The extensive choice ensures that a wide range of customer needs and tastes are met. “Opel continues to spice up its already successful Zafira Tourer with new and exciting German-engineered technology,” says Mike Ableson, Opel Board Member and GM Europe Vice President, Engineering. “Our new generation 1.6 CDTI ECOTEC unit is not only the cleanest diesel engine in Opel’s history. It just makes our Zafira Tourer stand out once again: There simply is no other car that offers such a perfect blend of high performance, impressive fuel economy, excellent refinement and top class quality in a seven-seat layout.”

The award-winning Opel Zafira Tourer – most recently a recipient of the 2012 ‘Golden Steering Wheel’ from readers of European car magazines – combines premium class ambience and leading flexibility inside the cabin with cutting-edge technologies, some of which are unique in the segment and enhance safety and comfort. Technical highlights include the mechatronic FlexRide chassis system, the second-generation Opel Eye front camera, the AFL+ adaptive forward lighting system and a panoramic windshield which floods the cabin with natural light. Extra flexibility inside the Zafira Tourer is provided by the new generation Flex7 system, including the unique lounge seating function which gives passengers an unprecedented amount of space in the second row.

1.6 CDTI ECOTEC has class-leading refinement, performance and environmental compatibility

Featuring closed-loop combustion control and an aluminum block, the all-new 1.6 CDTI ECOTEC diesel engine starting in the Zafira Tourer at the Geneva Motor Show will replace existing 1.7-liter engines and certain lower-powered versions of the 2.0-liter range. Class-leading attenuation of noise, vibration and harshness, high power/torque density and low fuel consumption were the main development objectives. Initially maximum power and torque have been set at 100 kW/136 hp and 320 Newton meters respectively; compared to the 1.7-liter engine of the older generation, these are increases of respectively 4.6 and 6.6 per cent. Compared to similarly powerful 2.0 liter diesels in the Zafira Tourer, the fuel consumption of new generation 1.6 CDTI has been reduced by up to 10 per cent.

The Zafira Tourer 1.6 CDTI’s moderate fuel consumption and extremely low emissions – comparable to those of the gasoline-engine version – are made possible by the use of Opel’s “BlueInjection” selective catalytic reduction (SCR) system.

In this environmentally-friendly exhaust after-treatment process a harmless diesel exhaust fluid named AdBlue®, consisting of urea and water, is injected into the exhaust gas. The solution decomposes into ammonia, which is then stored on a catalyst substrate. Nitrogen oxide (NOx) enters the catalyst in the exhaust gas, and is then selectively reduced to nitrogen and water.

Outstanding balance between performance and fuel economy

The new Zafira Tourer 1.6 CDTI which will be launched in 2013 is expected to be particularly popular in many markets where its super-low CO2 emission level of only 109 g/km will make it benefit from a favorable taxation system, e.g. in France, Belgium and the Netherlands. Its outstanding balance of fuel economy and performance should also make it very successful in further major diesel markets like Portugal, Spain.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Per la serie "facciamogli capire subito che la sua vita sarà tutta in salita, e di cose ne dovrà dimostrare" :D

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

Per la serie "facciamogli capire subito che la sua vita sarà tutta in salita, e di cose ne dovrà dimostrare" :D

oppure : "vediamo se almeno con questa motorizzazione riusciamo a venderne qualcuna in più":mrgreen:

"Non ti ho tradito, dico sul serio. Ero rimasto senza benzina, avevo una gomma a terra, non avevo i soldi per prendere il taxi, la tintoria non mi aveva portato il tait, c'era il funerale di mia madre, era crollata la casa, c'è stato un terremoto, una tremenda inondazione, le cavalette, non è stata colpa mia, lo giuro su Dio!!"

Link al commento
Condividi su altri Social

oppure : "vediamo se almeno con questa motorizzazione riusciamo a venderne qualcuna in più":mrgreen:

Ma a dir la verità ne vendono anche più di quello che pensavo, osservando i dati (anche se qui non ne vedo). Il vero flop di Opel a 'sto giro imho è Meriva. Imho comunque non sarà certo quel 1.6 a cambiare le cose su Zafira, come vendite. Quel motore può cambiare qualcosa su Astra e Corsa (più sulla prima), e certamente su Mokka, ma non so quanti su butteranno ora sull'autobus Opel perchè c'è anche millesei...

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

Ma a dir la verità ne vendono anche più di quello che pensavo, osservando i dati (anche se qui non ne vedo). Il vero flop di Opel a 'sto giro imho è Meriva. Imho comunque non sarà certo quel 1.6 a cambiare le cose su Zafira, come vendite. Quel motore può cambiare qualcosa su Astra e Corsa (più sulla prima), e certamente su Mokka, ma non so quanti su butteranno ora sull'autobus Opel perchè c'è anche millesei...

se devo dirti la verità io di zafira nuove le ho viste veramente col lumicino.

Sicuramente farà bene ad astra e mokka.

E alla fine vedo sicuramente qualche meriva in più che zafira. imho..

"Non ti ho tradito, dico sul serio. Ero rimasto senza benzina, avevo una gomma a terra, non avevo i soldi per prendere il taxi, la tintoria non mi aveva portato il tait, c'era il funerale di mia madre, era crollata la casa, c'è stato un terremoto, una tremenda inondazione, le cavalette, non è stata colpa mia, lo giuro su Dio!!"

Link al commento
Condividi su altri Social

se devo dirti la verità io di zafira nuove le ho viste veramente col lumicino.

Sicuramente farà bene ad astra e mokka.

E alla fine vedo sicuramente qualche meriva in più che zafira. imho..

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

Ma infatti come ti dicevo... io qui ne ho viste un paio in giro, e se devo contare la bianca venduta dal conce "di casa" (che non so dove sia finita, non l'ho vista più), fanno tre. Tanto che mi aspettavo di leggere 90, 100 macchine al mese su 4R, per 'sto macchinone ancora più grande del precedente che già aveva perso mercato per le sue dimensioni. Poi ogni tanto la vedo a più di 400 pezzi al mese, paragonata ad Astra è un successone :D

"All'infuori del cane, il libro è il migliore amico dell'uomo. Dentro il cane è troppo scuro per leggere." (cit. Groucho Marx)

▪ Alfa Romeo Gtv, 1996, 2.0 twin spark ▪ Citroen C3, 2010, 1.4 benz ▪

Link al commento
Condividi su altri Social

Michevole;27998775']È possibile che il dato riporti le vendite di Zafira One e Zafira Tourer insieme? (vabbè che mi sembra lo stesso un'infinità' date=' per quanto se ne vedano pochi di nuovi in giro)[/quote']

Non ci avevo pensato. Mi vien sempre da dare per scontato che quella generazione sia morta e sepolta, anche perchè qui in conce non ne arrivano più da mesi e mesi di quelle.

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.