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1.0 VTEC Turbo

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1.5 VTEC Turbo

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2.0 VTEC Turbo

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WCF

Press Release :

Honda Motor Co., Ltd. today announced that it has newly developed VTEC TURBO, a direct injection gasoline turbo engine most suitable for small-to-medium-sized vehicles. The VTEC TURBO is a new addition to the Earth Dreams Technology, the next-generation powertrain technologies which achieve both the fun of driving and excellent fuel economy at a high level.With the application of variable valve motion technology such as Honda's unique VTEC along with direct injection turbocharging with highly-fluidized combustion and a thorough reduction in engine friction, this engine achieves class-leading output and environmental performance, while downsizing engine displacement.

Along with existing hybrid technology and diesel engine, the VTEC TURBO that features displacement size variation of 2.0 L, 1.5 L and 1.0 L will be adopted by Honda's future global models in accordance with characteristics of each model and needs of local customers.

Lineup of direct injection gasoline turbo engines

?2.0 L 4-cylinder direct injection gasoline turbo engine

High output and high response were achieved by VTEC, a high-output turbocharger, direct injection technology, and a high-performance cooling system. This is an innovative high-performance engine that realizes the maximum output of more than 280 HP as well as high environmental performance that complies with the EURO 6, European emission standards which will become effective in 2014.

- 1.5 L 4-cylinder direct injection gasoline turbo engine / 1.0 L 3-cylinder direct injection gasoline turbo engine

These are next-generation compact engines that combine a base engine with a newly designed framework, the VTEC variable valve train system with thoroughly reduced friction, a turbocharger with a low moment of inertia and high responsiveness, and direct injection technology to achieve good balance between high output and torque, above those of conventional naturally-aspirated engines, along with excellent fuel economy.

Honda

Oltre alla Civic Type-R, Honda presenta oggi tre nuovi motori Turbo, partendo dal piccolo tre cilindri 1.0 VTEC, passando per il 4 cilindri da 1500cc sino al nuovo 2.0 presentato sulla Type.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Ed anche loro si sono "abbassati" al turbo ;) a me non dispiaciono affatto,anzi credo che sulle auto da tutti i giorni,utilitarie, siano molto più godibili dei vtec aspirati.

Modificato da RiRino

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

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Potenza massima e relativo regime del 1.5.....? :)

Da piccolo mi vedevo su un'Alfa cattiva, prestante e tagliente. Da grande il findus-style mi ha infranto i sogni d'infanzia.  -  Cit. 22/06/2012 (MiTo ndr)
Chiaro che tra il "dire" ed il "fare" c'è di mezzo il "sai driftare?"  -  Cit. 18/02/2016 (BRZ ndr)

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Noto ora l'iniezione diretta,molto bene...in pratica stanno tirando fuori motorizzazioni più appetibili in europa,come anche il 1.6td,peccato per il design delle auto:disp2:

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

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Ma il 3 cilindri fino a 1.2 a mio parere va benissimo ( ed infatti secondo me manca un tre cilindri 1.2 in casa Fiat )

E' oltre che non va bene...

Honda che è sempre stata casa molto attenta alla motoristica, conferma di esserlo sempre :)

Spero debuttino presto sotto le Jazz e compagnia. :)

Archepensevoli spanciasentire Socing.

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anche qui lineup minimale (3 motori) e turbo.

al risparmio IMHO.

però Honda è un'azienda che punta molto sull'ibrido.

Normale: con i turbo bastano pochi motori per coprire ampi range di potenze.

Piuttosto mi sembra che Honda sia la prima casa giapponese ad aprirsi al turbo sulle motorizzazioni "di massa".

"Bello" che il 1.5 sia a 4 cilindri8-) in un'epoca di downsizing spesso esagerato..

In proporzione il 1.0 sarebbe dovuto essere bicilindrico! :mrgreen:

Sotto i 6000rpm è un mezzo agricolo.

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