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reckoner00

Quanto ti piace l'Aston Martin DB11 2016?  

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  1. 1. Quanto ti piace l'Aston Martin DB11 2016?

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  • 2 mesi fa...

In arrivo anche con il V8 biturbo Mercedes-AMG

 

 

La Aston Martin DB11 ora si può avere anche con il V8. Una scelta che vuole intercettare sempre più clienti e che a Maranello, tanto per fare un esempio, già porta notevoli frutti da diverso tempo ormai, visto che i motori V8 continuano ad essere più richiesti dei V12 (qui il bilancio Ferrari). Nel caso del V8 Aston Martin si tratta di un 4.0 twin-turbo da 510 CV frutto dell’accordo con Mercedes-AMG. Gli ingegneri inglesi lo hanno adattato alla DB11 ritoccando il sistema di lubrificazione e la calibrazione elettronica. Con questo motore la 2+2 britannica è più leggera di circa 115 kg e arriva a toccare i 300 km/h con un tempo di scatto da zero a 100 km/h di circa 4 secondi.

Con il V12 di 5,2 litri capace di erogare 608 CV, invece, passa da 0 a 100 km/h in meno di 4 secondi e la velocità massima supera i 320 km/h. Per entrambe sono disponibili le stesse personalizzazioni estetiche e pacchetti di optional. La Aston Martin DB11 debutterà ufficialmente al Goodwood Festival of Speed (in programma dal 29 giugno al 2 luglio) e negli Stati Uniti sarà venduta ad un prezzo di circa 178mila euro, al cambio attuale. Il listino per l’Italia invece è ancora da ufficializzare.[\quote]

 

da OmniAuto.it 

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Stante che ora monta un motore "corto", come mai il muso e' cosi alto???

Nessuno ha uno spaccato?

Temo che il motore sia piuttosto avanti

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

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L'han voluto fare alto, inspiegabile.

Io lo trovo davvero mal riuscito.

Le proporzioni da Gt le aveva gia prima, ma ora tra il muso alto e il montante strano, sembra piu balena spiaggiata.

 

Chissà se mi capiterà di vederla dal vivo

 

aston_martin_db9-53717.jpg.57a9090ce9b85e2c25ee758b3e9be699.jpg

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

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Cita

Con questo motore la 2+2 britannica è più leggera di circa 115 kg...

 

Però... tutti sul davanti... dovrebbe migliorare sensibilmente anche la guida rispetto alla V12......

 

Sulla GTC4 mi pare che la versione V8 dichiari addirittura un peso maggiore rispetto alla V12... ma nel caso della Ferrari c'è la differenza dei turbo che nel V12 non ci sono....

365GT-4BB.jpg.d8eec3919186d3fdfc3eb116bcf4f0e6.jpg "Ovunque andrai ci sarà sempre un Pandino guidato da un anziano che ti taglierà la strada..."

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Press release

 

Cita

28 June 2017, Gaydon: After its successful global introduction in 2016, Aston Martin’s definitive GT - the acclaimed DB11 - is now available with a 4.0-litre twin-turbocharged V8 engine. Perfectly complementing the DB11’s existing 5.2-litre twin turbocharged V12 engine, this new powerplant has provided the opportunity to reveal more of the DB11’s sporting character, while expanding its global appeal with a combination of exceptional performance and improved efficiency.

 

Producing 510PS (503BHP) and 675Nm of torque, the V8 engine’s potency is beyond question, propelling the DB11 from 0-62mph in just 4.0sec and on to a top speed of 187mph. This exceptional performance is matched by impressive efficiency: CO2 emissions of 230g/km1and an EU Combined fuel economy figure of 28.5mpg1. This new V8 derivative brings further significant benefits in markets where car taxation policy is structured around engine capacity, such as China.

 

Aston Martin Chief Technical Officer, Max Szwaj, commented: “As an engineer I find the DB11 a fascinating car. One with great depth of character and ability. Of course the V12-engined variant is an icon - an ultimate, if you like, but the V8 is very much its own car. One with a distinct and carefully crafted character that’s truly seductive. It has been hugely rewarding to put our stamp on this new engine - both in the way it sounds and performs - and to use its impressive attributes as the impetus to reveal a little more of the DB11’s sporting character.

 

“To be able to offer not one, but two exceptional GT cars is terrific for Aston Martin and our customers. I’m particularly proud that this car is the first to receive an engine supplied by our technical partner, Mercedes-AMG. Not least because thanks to the nature of our relationship with AMG we have been given complete freedom to tailor this exceptional power unit so that it meets the particular needs and demands of an Aston Martin.”

 

The inherent qualities of this light, compact and characterful power unit make it the ideal choice to sit alongside the existing V12 engine. Aston Martin’s engineering team has tailored the V8 engine perfectly for its application in the DB11 with bespoke air intake, exhaust and wet sump lubrication systems.

 

Electronic calibration of the V8 engine has included creating new ECU software and reprogramming the engine and throttle mapping to ensure it possesses the all-important feel and sound for which Aston Martins are renowned.

With its rich reserves of effortless performance, the V12-engined DB11 already fulfills the role of consummate high-performance luxury Grand Tourer. This provided the ideal opportunity to explore the more dynamic side of the DB11’s character and capabilities with the V8-engine option.

 

To this end Aston Martin engineers designed new engine mounts, which together with the bespoke, slimline wet sump system enables the V8 to be mounted as low as possible for an optimised centre-of-gravity. The V8 engine is also lighter and more compact than the V12, which contributes to a saving of 115kg and a kerbweight of 1760kg.

 

With more of that mass centred within the wheelbase, the V8-engined DB11 has an increased sense of agility - a quality that has been fully exploited with detailed revisions to the suspension bushing, geometry, anti-roll bars, springs, dampers and ESP software. By carefully crafting its dynamic character to be distinct from that of the V12, the V8 appeals to those customers drawn to a refined and comfortable GT with a more sporting bias.

 

There are subtle visual differences between the two variants that include a unique alloy wheel finish, dark headlamp bezels and a pair of bonnet vents instead of the quartet featured on the V12. These vents come in a choice of black or titanium-finish mesh, again different from that fitted to the twelve-cylinder variant.

 

Inside, both V8 and V12 customers have the same standard equipment levels and the same extensive choice of colour and trim options. They can also elect to enhance the specification of their car via the same Option Packs and Designer Specification packages, plus a suite of Q by Aston Martin - Collection options.

 

Aston Martin President and CEO, Dr Andy Palmer said of the V8-engined DB11: “The DB11 is the most complete and sophisticated car Aston Martin has ever made. Now, with this new V8 engine option we have broadened its appeal by offering a car that will bring the DB11 to more customers around the world while still blessed with the exceptional performance and memorable character that sets Aston Martin apart from its rivals. Having driven the car during its development phase, it is not just the engine that has changed the character of the car, but also the resulting dynamic changes to create a remarkable GT car with its own distinct personality from the V12.”   

 

The V8-powered DB11 is on sale now with a recommended retail price from £144.900 in the UK, €184,000 in Germany and $198,995 in the US. Deliveries will commence in Qtr 4 2017. The new V8-powered DB11 will make its dynamic debut at the Goodwood Festival of Speed, this weekend.

 

 

Differenza rispetto al v12

 

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Non dicono quale versione del V8 sia utilizzata: se il M177 o il M178 (carter secco) però, dato che non si vede il serbatoio dell'olio che c'è invece sulla AMG GT e c'è un tappo sul coperchio punterie della bancata sinistra, propenderei per la prima.

 

Anche la posizione degli scambiatori di calore aria liquido è la medesima, sulla Gt di Affalterbach sono posizionati diversamente per la presenza di spazio e probabilmente per ridurre le perdite di carico.

 

 

L'unico elemento che le contraddistingue a parte qualche differente finitura superficiale è l'assenza, sulla V8, delle due feritoie poste centralmente sul cofano.

Modificato da ISO-8707
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