Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Adesso ne sono convinto è un'auto brutta, nemmeno anonima, proprio brutta, con evidenti sproporzioni, inutili dettagli e con una altrettanto inutile (e pacchiana) caratterizzazione sportiva.

Ma una delle cose più brutte che abbia mai visto è il raccordo plancia sportelli nella parte alta.

Mi unisco per l'ennesima volta allo stucchevole coro " Grande Punto è 12 anni avanti quanto a stile".

  • Mi Piace 8

Fiat Panda 1.2 Easy 2019 | Fiat 500L Sport 1.4 95cv GPL 2021 | Lancia Ypsilon 1.2 Gold 2018 | Moto Guzzi Le Mans 1976

Link al commento
Condividi su altri Social

https://br.motor1.com/reviews/145824/primeiras-impressoes-fiat-argo-aceleramos-as-versoes-13-13-gsr-e-18/

 

Quote

What is?

Argo is the first fruit of the new Fiat platform called MP1, which is expected to give rise to three more models - the X6S sedan, the X6P pickup and the X6U sports utility vehicle (the latter still without green signal from the boss Sergio Marchionne) . MP1 is part of the base of the Brazilian Punto, which for us was the best Fiat in terms of drivability, but using only 20% of its components - the other 80% are entirely new. Argo can not say, therefore, that the Argo uses the platform of the Punto, because it is an immense evolution of it. 

 

Still in terms of structure, we are talking about a body 7% more rigid to twist and 8% more rigid to flex than Punto, and this with 8% less weight, thanks to the use of high and ultra high strength steel in points Building key. According to engineering director Claudio Demaria, Argo has the body made up of 25% common steel, 55% high strength steel, 10% ultra high strength steel (A, B and front floor columns), as well as others 10% hot stamped steel, also for increased stiffness. Fiat does not say openly, but we find that the hatch is designed to get a minimum of 4 stars on the Latin NCAP impact test.

 

One of the arguments of the Punto was its greater size than the Palio, although this was not reflected in much superior internal space. Since then the compact has grown, and Argo is born with almost the same measures of the Punto to face the leaders of sale Chevrolet Onix and Hyundai HB20: the new Fiat is exact 4 meters of length by 1,750 ms of width and 2,521 ms of between Axles It is larger than the main rivals in all dimensions, except for the 2,528 m inter-axes of the Onix. But Fiat guarantees that its internal volume, of 2.806 liters, surpasses the one of the Chevrolet (2,740 liters) and Hyundai (2,630 liters). Finally, the trunk is 300 liters, as in the HB20, among the best in the segment. 

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.