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Scusate ho una domanda; ma con le porte tubolari, half doors, o senza portiere (come si vede in foto) la si può utilizzare solo fuori strada!? Senza portiere penso non sia possibile circolare, vero? Le half doors e le tubolari sono omologate per la circolazione su strada normale? (es. Smart crossblade).

Modificato da MotorPassion

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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4 minuti fa, MotorPassion dice:

Scusate ho una domanda; ma con le porte tubolari, half doors, o senza portiere (come si vede in foto) la si può utilizzare solo fuori strada!? Senza portiere penso non sia possibile circolare, vero? Le half doors e le tubolari sono omologate per la circolazione su strada normale? (es. Smart crossblade).

 

Mi pare che negli US (o era in California :dubbio:) si possa girare su strada anche senza portiere, purché l'auto abbia le cinture di sicurezza.

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11 minuti fa, ISO-8707 dice:

 

Mi pare che negli US (o era in California :dubbio:) si possa girare su strada anche senza portiere, purché l'auto abbia le cinture di sicurezza.

In Europa credo di no però. (non ne sono sicuro) anche perchè auto senza portiere non è che ce ne siano molto in circolazione.

Forse la Twizy di Renault ma mi sa che è immatricolata come quadriciclo a motore.

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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E' da poco conclusa la press conference. In chiusura della stessa il CEO Manley ha annunciato la Wrangler PHEV per il 2020, senza però specificare se 2020 solare o MY2020. 

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. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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2.0-liter turbocharged I-4 engine
The all-new 2.0-liter turbocharged inline four-cylinder engine with eTorque technology is rated a best-in-class 270 horsepower and 295 lb.-ft. of torque and mated to a new eight-speed automatic transmission. The 2.0-liter turbocharged inline four-cylinder (I-4) engine's torque output surpasses that of the V-6 engine offered in Wrangler. The all-new eTorque system improves fuel economy, launch performance, and driver comfort during start/stop operations. 

 

The eTorque system's hybrid functions include auto stop/start, electric power assist, extended fuel shut-off, transmission shift management, intelligent battery charging and regenerative braking. Both the engine and fuel flow may be turned off during stops, coasting or when the engine is decelerating. 

 

The all-new 2.0-liter I-4 engine features a twin-scroll, low-inertia turbocharger with an electronically actuated waste gate for exceptional responsiveness and performance, even while traversing over difficult terrain. The turbo is mounted directly to the cylinder head to improve durability. A dedicated cooling circuit lowers the temperature of the intake air, throttle body and turbocharger. 

 

Direct injection, coupled with turbocharging, enables more efficient combustion and increased performance. The 2.0-liter I-4 engine's fuel pump supplies the engine's 2,900-psi high-pressure common-rail injection system. These high pressures produce better fuel atomization and allow for more precise fuel delivery than port fuel-injection systems, which in turn improves both performance and efficiency. 

 

The 2.0-liter turbocharged I-4 engine is part of the Global Medium Engine architecture family and features Double Overhead Camshafts (DOHC), dual independent camshaft timing, and a cooled exhaust gas recirculation (C-EGR) system. This is the first time that the combined use of a twin-scroll turbocharger, C-EGR system, Central Direct Injection and the independent liquid cooling intake of air, throttle body and turbo have been employed together. This combination of technologies enables the high levels of performance and reduces fuel consumption. 

 

3.6-liter Pentastar V-6 engine
The FCA US 3.6-liter Pentastar V-6 engine delivers 285 horsepower and 260 lb.-ft. of torque and now features Engine Stop-Start (ESS) as standard equipment. It is engineered to provide a broad torque band with a focus on low-end torque – an essential trait needed for extreme off-roading. 

 

An all-new six-speed manual transmission is standard on all Wrangler models equipped with the 3.6-liter Pentastar V-6, and a new-to-Wrangler eight-speed automatic transmission is optional. 

 

Known for its refinement, power, efficiency, and adaptability, there are more than five million 3.6-liter V-6 Pentastar engines on the road today. The 2018 Jeep Wrangler benefits from the popular V-6 engine's low-range torque, which is needed when out on the trails or whenever the conditions call for it.  

 

3.0-liter EcoDiesel V-6 engine
The 3.0-liter EcoDiesel engine will be available starting in 2019. Wrangler 4-door models will offer the 3.0-liter EcoDiesel V-6 engine, rated at 260 horsepower and 442 lb.-ft. of torque, with Engine Stop-Start (ESS) standard. A new eight-speed automatic transmission is standard and is designed to handle the increased torque output. 

 

FCA US engineers adapted the engine – manufactured by FCA-owned V.M. Motori – to meet the NAFTA region's regulatory requirements. 

Starting in 2019, the EcoDiesel V-6 engine implements new turbocharger technology with a low-friction bearing designed for low end and transient performance.

 

The upgraded EcoDiesel V-6 engine now also features low-friction pistons to improve fuel economy, reduce greenhouse gas emissions and provide an enhanced combustion system – new injector nozzle, piston bowl, and glow plug with integrated combustion pressure sensor to optimize combustion. 

Modificato da Bare
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Comunque la potenza massima a 5.250 giri del 2.0 turbo indica che il multiair non c'entra con la certa mancanza di allunga sulle Alfa ma è proprio caratteristica del motore, forse per colpa della corsa lunga, che però favorisce la coppia.

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