Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuti su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori
  • EMERGENZA COVID-19
  • Rimanete al sicuro! Rispettate le distanze e le misure igieniche
  • Autopareri è sempre attivo e vi è virtualmente vicino per tenervi compagnia durante la fase di lockdown!

Recommended Posts

Messaggio aggiornato il 07/07/2011

263694_10150242779241312_18332466311_7432354_2826082_n.jpg

cochespias

car_photo_215850_5.jpg

It might be part cabrio and part off-roader, but Mazda’s CX-5 looks all set to define a new nich.

As our exclusive picture shows, the crossover model will be inspired by the Hakaze – the design study which made its debut at the Geneva Motor Show earlier this month – and take aim at Land Rover’s Freelander. It com- bines the fun of the brand’s MX-5 roadster with the practicality of the CX-7 SUV, which will be coming to UK showrooms in September.

And while the distinctive Mazda radiator grille and swept-back headlamps have a familiar look, there are plenty of new features to surprise buyers. Key styling cues taken from the Hakaze include a split-opening tailgate and four-seater cabin.

The production version will also boast removable roof panels to give occupants a genuine wind-in-the-hair experience. However, the bubble canopy of the Hakaze and its pair of long doors are not scheduled to appear on the roadgoing variant.

Instead, the company is likely to opt for a more conventional windscreen and a four-door set-up inspired by the RX-8 sports car, with short rear-hinged ‘suicide’ back doors. Not only will they boost access to the rear seats, but with tight shut lines and no visible handle they will also provide the CX-5 with the sporty look of a two-door. Inside, buyers will get a range of hi-tech features, including a USB port to allow music lovers to connect their MP3 players directly to the stereo, as well as Bluetooth hands-free phone connectivity. Advanced systems won’t be limited to the interior, either, because the tarmac-biased model will also have a clever part-time four-wheel-drive set-up for light off-road duties or work on slippery surfaces.

Officially, the CX-5 has yet to be confirmed for production, but bosses in the UK would like to see the sporty soft-roader in showrooms by 2010, with prices from around £18,000.

autoexpress

... Photoshop orrendo..

Edited by J-Gian

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La macchina la fanno al 90%

speriamo però che non la facciano cosi :D

ps: qashqai

Share this post


Link to post
Share on other sites
La macchina la fanno al 90%

Concorrente di Qashqai

Che dicono venda benissimo....ci sono salito e non mi sembra quel granchè ma come ripeto ormai qualsiasi cosa di un pò suv in italia va alla grande...mentre sopra il C non aziendale...... fa tutto fatica.

Ma un pò rimodellata sarà di sicuro molto meglio del nissan, troppo tardi nel 2010 non la aspetto.

Ah bella la cx7 dal vero unico difetto sembra che abbia delle ruotine...cosa che in realtà non è....magari diesel avrebbe rilanciato un pò mazda in italia.


Senza cuore saremmo solo macchine.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah bella la cx7 dal vero unico difetto sembra che abbia delle ruotine...cosa che in realtà non è....magari diesel avrebbe rilanciato un pò mazda in italia.

Hanno lanciato il loro mid-term plan fino al 2010:

Piani

-ibrido (2008)

-motore flex fuel (e85) per la scandinavia

-rotativo "improved" (anche a idrogeno e ibrido)

-diesel (anche per l'USA...quindi E5-E6)

Il tutto ENTRO il 2010....la cx-7 diesel per me nel 2008 c'è

Share this post


Link to post
Share on other sites
La macchina la fanno al 90%

Concorrente di Qashqai

quoto in pieno

p.s.: photoshop indecente :)


i19322_s4.png

Nikon D600 + Nikon D5100 + Nikkor 16-85 VR + Nikkor 70-300 VR + Nikkor AF-S 85 f/1.8 + Tamron 24-70 f/2.8 VC... flickr 500px

Share this post


Link to post
Share on other sites
Che dicono venda benissimo....ci sono salito e non mi sembra quel granchè ma come ripeto ormai qualsiasi cosa di un pò suv in italia va alla grande...mentre sopra il C non aziendale...... fa tutto fatica.

Ma un pò rimodellata sarà di sicuro molto meglio del nissan, troppo tardi nel 2010 non la aspetto.

Ah bella la cx7 dal vero unico difetto sembra che abbia delle ruotine...cosa che in realtà non è....magari diesel avrebbe rilanciato un pò mazda in italia.


Passare per idiota agli occhi di un imbecille è voluttà da finissimo intenditore. - Georges Courteline -

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.