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Chevrolet Corvette ZR1 (Topic Ufficiale - 2007)


Touareg 2.5

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E il set di gomme?E i freni? Perchè alla fine mi è parso di capire che fosse quello il maggior pregio della Carbon,cioè una Zo6 con le innovazioni tecniche presenti nella Zr-1,anche nell'assetto e nell'impianto frenante.

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E il set di gomme?E i freni? Perchè alla fine mi è parso di capire che fosse quello il maggior pregio della Carbon,cioè una Zo6 con le innovazioni tecniche presenti nella Zr-1,anche nell'assetto e nell'impianto frenante.

CI sono tutti, compresi il nuovo scarico e il Magnetic Selective Ride (assetto a controllo magnetoreologico), infatti si chiama C6 Z06 - Z07 Performance Package.

The Z07 Performance Package includes Brembo® carbon-ceramic brakes, Michelin® Pilot® Sport PS2 tires, 20-spoke Competition Gray wheels on 19-inch front and 20-inch rear rims along with Magnetic Selective Ride Control. Result: better grip, better stopping power and better cornering precision.

The CFZ Carbon Fiber Package includes rocker extensions, front splitter and a full-width rear spoiler. Result: a more nimble, faster vehicle at speed.

2011 Chevy Corvette Z06 | Chevy Z06 | Chevrolet

PS:

CFZ Carbon Fiber Package è il nome che prima mi ero dimenticato ;)

Secondo me effettivamente il nome Z07 pack Z07 è un pò strampalato, potevano fare direttamente una versione Z07 con tutta quella roba di serie, almeno si faceva meno confusione, però è cosi :-)

Qua ci sono i primi test drive:

2011 Chevrolet Corvette Z06 Carbon vs. 2010 Corvette Grand Sport vs. 2002 Corvette Z06 Comparison Test and Video

E dai tempi è molto vicina alla ZR1, è anche più leggera della ZR1:

[I]Willow Springs - Streets of Willow, USA
1. Chevrolet Corvette ZR1 1:23.87 '08 647cv / 1530kg Edmunds
2. Chevrolet Corvette Z06 Carbon 1:24.28 '11 512hp / 1394kg Edmunds


Laguna Seca, USA
4. Chevrolet Corvette ZR1 1:35.8 135 '08 647cv / 1530kg Motortrend
5. Chevrolet Corvette Z06 Carbon 1:37.4 133 '11 512cv / 1394kg motortrend
..
12. Chevrolet Corvette Z06 1:40.9 129 '05 513cv / 1437.3kg Motor Trend[/I]

 

www.giuliomagnifico.it

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Ok,grazie.

Notevoli i miglioramenti sul giro,con questo pack la z06 diventa una supercar di primissimo livello.Era già leggera,con un motore da paura...cosi migliora come precisione ed efficacia nelle parti più guidate.

Parlando di tempi,a Laguna Seca per esempio,o al Nurburgring,da notare come l'ultima Viper prodotta riesca a stare davanti alla zr-1.Certo,bisognerebbe fare un confronto più ampio,comunque basta questo per capire come anche le ultime Viper in quanto a handling sono migliorate parecchio. Fermo restando che preferisco nettamente le Corvette.

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Se per ultima Viper intendi la SRT-10 ACR, non si può di certo paragonare alla ZR1 o prenderla come riferimento rispetto alla ZR1.

La ACR ha 1 metro di alettone, è piena di flap ovunque, non ha radio, non ha insonorizzazione, ha pneumatici Michelin Sport Cup DOT contro le PS2 RunFlat della ZR1, ecc.. insomma è tutto estremizzato racing sull'ultima Viper ACR.

E` da usare come riferimento rispetto a Gumpert Apollo e Ultima GTR. Non di certo alla comodità della ZR1 con le sue poltrone e il suo impianto a 9-10 woofers e le runflat ;) Se mai faranno una versione estremizzata della C6 ZR1 prima della C7 ZR1 si potrà fare un "confronto".

 

www.giuliomagnifico.it

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  • 9 mesi fa...

La ZR1 è tornata sul Nurburgring con il Model Year 2012 che rispetto al tempo precedente (segnto con il MY2009) ha diverse modifiche che hanno portato il tempo al di sotto dei 7.20minuti. Adesso si trova al 7° posto:

Pos Make / Model Time Speed (km/h) Year Power (hp) / Weight (kg) Driven by

1. Radical SR8LM 6:48.00 182 0 455 / 650 Michael Vergers

2. Radical SR8 6:55.00 179 '05 363 / 650 Michael Vergers

3. Gumpert Apollo Speed 7:11.57 172 '09 700 / 1200 Florian Gruber

4. Donkervoort D8 RS 7:14.89 171 '05 350 / 600 Michael Duechting

5. Porsche 997 GT2 RS 7:18.00 169 '10 620 / 1370 Timo Kluck

6. Radical SR3 Turbo 7:19.00 169 '03 320 / 500 Phil Bennett

7. Chevrolet Corvette ZR1 7:19.63 169 '08 647 / 1530 GM testdriver

8. Dodge Viper SRT-10 ACR 7:22.10 168 '08 600 / 1536 Motor Trend

9. Gumpert Apollo Sport 7:24.00 167 '07 700 / 1200 sportauto

10. Nissan GT-R (Mk II) 7:24.22 167 '11 530 / 1736 Nissan

Video Find: 2012 Corvette ZR1 Blisters the ‘Ring in 7:19.4 Seconds

Christian Seabaugh on June 9 2011 10:21 AM

For years manufacturers have been duking it out at Germany’s famed Nürburgring circuit to see who has the engineering might and the driving talent to set the production lap record around the green hell. The last time Chevrolet had a go at it in a 2009 Corvette ZR1, the top-spec ‘Vette returned a stellar lap of 7:26.4, which at the time was billed as the fastest lap around the 12.9 mile, 154 turn circuit in a production car.

The ZR1’s lap time stood for all of a month before a Ferrari Enzo beat its time by a second. But Chevrolet and the Corvette team weren’t done and they had another crack at it in the revised 2012 Chevrolet Corvette ZR1, with the same driver, Jim Mero at the wheel. This time around, the Corvette team got even more impressive results, the ZR1 managed to shave an impressive seven seconds off of its previous lap time, completing the lap in 7:19.4.

Jim Mero’s new lap time of 7:19.4 in the 2012 Corvette ZR1 stands as either the fastest or second fastest lap of the ‘Ring for a production car, depending on who you talk to. Porsche currently claims to have the record for production car around the Nürburgring, with a time of 7:18 completed in 2010 in a 911 GT2 RS. But unlike Chevrolet, Porsche hasn’t released a video of the record lap time, nor has it admitted to whether or not the car was completely stock or not.

According to Corvette Chief Engineer Tadge Juechter, the 2012 ZR1 used in the video is “completely stock as it would be received by a real customer.” Juechter goes on to say, “We do have to add some safety equipment which actually adds weight to the vehicle and actually slows us down a little bit, but the rest of the car is to production specifications including alignment, trim height and everything you would normally expect out of a factory vehicle, up to and including the suspension parameters [and] the Michelin Pilot Sport Cup tires.”

If the Corvette was completely stock (other than safety equipment), with the same driver, then how did Chevrolet shave an impressive seven seconds off of the ZR1’s last lap time in 2008? Well again, according to Juechter, “We feel we have a pretty substantial performance upgrade.” Possibly the biggest improvement on the 2012 ‘Vette ZR1 is the addition of those Michelin Pilot Sport Cup tires. The DOT legal tires are quite possibly some of the stickiest rubber you can get for a production car and they’re new to the ZR1 this year. In addition to the new tires, Juechter says that the Corvette team has made other improvements to the ZR1, “We also have other chassis improvements [and] aero improvements, so we hope to show that we really improved the capability of the car.” With a seven-second lap improvement, consider us shown. Check out the remarkable video for yourself below.

Video Find: 2012 Corvette ZR1 Blisters the 'Ring in 7:19.4 Seconds - WOT on Motor Trend

Questa volta hanno dichiarato apertamente che l'auto è “completely stock as it would be received by a real customer”. :§

 

www.giuliomagnifico.it

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