Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...
I have just returned from the Bentley factory and was able to check out the new Supersports and get a sneak peak at the new 2011 Bentley code named “Project Kimberley” or BY 831. This will be the replacement for the Arnage.

During the unveiling of “Project Kimberley” we met the designers but weren’t allowed to take any photos. This car is a secret until Pebble Beach (August) when it will be unveiled to the world. This will mark the first time any new car is unveiled on the lawn of the Concours. “Kimberley” is about as far removed from the current Arnage as the 2004 Continental GT was from the earlier Continental T. This is the first all-new big Bentley since the 8-litre in 1931. “Kimberley” features an all new V8. Lighter, cleaner, and with cylinder deactivation; plus an all new ZF 8 speed transmission and E85 capable.

With standard 21 inch wheels, the tire height is exactly ½ the height of the car; makes for a great visual. It’s 6 inches longer than a current Arnage and much lower/wider. To achieve weight reductions and a distinctive ‘machined from solid’ look, “Project Kimberley” makes extensive use of superformed aluminium components rather than conventional steel. The process is common in the aircraft industry, but very new to automotive manufacturing. Superforming enables Bentley to create complex 3D parts from sheet aluminum.

Clearly this car has as much “presence” as a Phantom without being locomotive looking like the Rolls. It is modern and sleek. The interior is new with lots of influence from the older Bentley heritage.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link to post
Share on other sites

Personalmente impazzisco per la Phantom, mentre Bentley, per quanto mi riguarda, parte in svantaggio, a causa di certi personaggi che comprano la continental (e qua ci sarebbe da capire quanto anche rolls ormai faccia pappone, soprattutto oltreoceano). Comunque la storia dell'altezza delle ruote mi piace assai!

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

forse è troppo presto per cantare vittoria... però ho sempre sperato che la futura Arnage ricordi l'attuale, esteticamente, piuttosto che seguire il design di Continental GT/Flying Spur. e questo teaser alimenta le mie speranze ;)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.