Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Recommended Posts

Messaggio Aggiornato al 18/05/2014

big_ChevroletVolt_03.jpg

big_ChevroletVolt_09.jpg

big_ChevroletVolt_22.jpg

4.jpg4.jpg6.jpg4.jpg4.jpg4.jpg

4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg4.jpg

km77

Press Release :

2013 Chevrolet Volt Boosts EV Range to 38 Miles

Battery storage capacity increase and cell chemistry changes enable improved range

DETROIT - The all-electric vehicle range of the 2013 Chevrolet Volt will be 38 miles on a single charge, providing owners with a three-mile EV range increase from the 2012 model. The miles per gallon equivalent (MPGe) will increase from 94 miles to 98 miles and the total range, including extended range operation, will be 380 miles.

Based on real-world experience by Volt owners since the vehicle launched in late 2010, engineers made minor changes to the material composition of the battery cell chemistry, resulting in improved performance and durability. Manganese spinel chemistry remains the foundation for the Volt's battery system, but the amount of each material has been slightly modified to provide better life performance.

"The best way to explain what we've done at the cell level is to compare it to a cake batter recipe. Sometimes if you use more sugar and less vanilla you get a better tasting cake. We've done some work at the cell level to modify the ‘ingredients' to make a better end result," said Bill Wallace, GM director of Global Battery Systems Engineering. "This attention to detail will allow our customers to experience more pure EV range, which is the true benefit of owning a Volt."

In addition, the total storage capacity of the Volt battery has been increased from 16 kWh of energy to 16.5 kWh, and engineers have expanded the state-of-charge window to use 10.8 kWh of the total battery energy - up from 10.3 kWh used in the 2012 model. The battery system maintains a buffer to ensure battery life, but that buffer has been reduced.

The improved EV range capability will result in slight increases to the Volt's charge times. A full recharge using a 120V could take 10.5 hours and 4.25 hours using a 240V charging unit.

Cells with improved chemistry have accumulated 150,000 test miles to date. The tests have revealed less battery degradation, the ability to withstand temperatures as low as -30 degrees Celsius and less impact by energy throughput.

For the first 38 miles, the Volt can drive gas and tailpipe-emissions free using a full charge of electricity stored in its 16.5-kWh lithium-ion battery. When the Volt's battery runs low, a gas-powered engine/generator seamlessly operates to extend the driving range another 344 miles on a full tank. Volt owners have travelled more than 65 million miles since the vehicle launched late 2010. Roughly two-thirds of those miles were powered by grid electricity.

Edited by Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

beh,se deve combattere con prius, male non è.

certo il concept era meglio, non mi convince per niente quella facia nera sotto i finestrini.

Questi artifizi per modificare l'andamento della fiancata li lascerei al tuning.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Link to post
Share on other sites

Di gran lunga la migliore (soprattutto più bella) ibrida "di nascita" destinata alla produzione vista fin'ora.

Mi lascia solo spiazzato il tentativo troppo forzato di riprendere la finestratura estesa verso il basso della prima concept, ottenuto con quello che a conti fatti sembra solo un fascione di plastica.

Per il resto (anche considerando le altre foto d'insieme viste fin'ora), direi che è un macchinino molto riuscito, trasversale come gusti (entrambi i lati dell'oceano, ma anche proponibile in estremo oriente) e con ottime e originali proporzioni.

Ancora un concept anche questo, comunque, visti i dettagli.

Link to post
Share on other sites

Molto molto bella, sono riusciti a normalizzare il concept senza banalizzarlo, ma le possibilità di vederla da noi?

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link to post
Share on other sites
  • J-Gian featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Cole_90
      La Concept Zero di Lynk & Co. è diventata Zeekr 01 e io mi sento confuso ed insoddisfatto come quando si sono sciolte le Fifth Harmony.
       






       
       
      Press Release:
       
      Geely Global
       
      @KimKardashian @j
    • By MotorPassion
      Mercedes-Benz EQS l'ammiraglia elettrica della casa di Stoccarda, lunga 5,21 metri e con un cx da record di 0,20. Al lancio, la EQS è disponibile in due versioni che si distinguono per potenza e trazione, ma con la stessa batteria da 107,8 kWh.
       
      EQS 450+ trazione posteriore, potenza di 333 CV (245 kW) e 568 Nm di coppia. EQS 580 4MATIC trazione integrale ottenuta con due motori elettrici aggiunge una potenza massima di 523 CV (385 kW) e un picco di coppia di 855 Nm. Annunciata anche una EQS AMG da 761 CV (560 kW).  
      La ricarica è possibile sia in corrente alternata, da 11 a 22 kW sia in corrente continua a una potenza massima di 200 kW che permette una ricarica dal 10% all'80% della batteria in 31 minuti.
       


































       
      Sketch:



       
      Infografiche:


       
      Video:
       
       
       
      Cartella Stampa:
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Mercedes-Benz
       
      Topic Spy: ➡️ Mercedes-Benz EQS 2021 - Prj. V297 (Spy)
       
       
    • By Cole_90
      Ecco il fantascientifico Hyundai STARIA (in caps lock), nuovo MPV declinato in due varianti, standard e Premium.
      Il più lussoso presenza anche differenze estetiche all'anteriore e al posteriore.
       
      STARIA
       








       
       
      STARIA Premium
       
















       
       
       
      Press Release:
       
      Hyundai Europe
       
      Topic Spy: ➡️ Hyundai Van 2021 (Spy)
       
       

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.