Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Il Marchio Tata non è più presente in Italia

aria_ofi_00.jpg

aria_ofi_01.jpg

aria_ofi_02.jpg

aria_ofi_03.jpg

aria_ofi_04.jpg

aria_ofi_05.jpg

aria_ofi_06.jpg

aria_ofi_07.jpg

tata-aria_9.jpg

tata-aria_10.jpg

es.autoblog - omniauto

Press Release :

The Tata Motors Group has unfolded the full scale of its product portfolio and the breadth of its technology capability with a display of 37 vehicles, from the Tata, Jaguar and Land Rover brands, at the Auto Expo 2010, which opened here today. Among them are three new Tata vehicles, the Tata Aria, the Tata Venture, and the Tata Magic Iris. All the three will be commercially launched during 2010.

The Tata Aria, first shown as a concept at the 75th Geneva Motor Show in 2005, blends the functionality and comfort of a mid-range multi-purpose vehicle (MPV) with the all terrain assurance and premiumness of an SUV.

Its unique design and construction ensures that it is as robust as it is elegant and comfortable. The dynamic exteriors bear a distinctive lunging silhouette complemented by a unique A-pillar sweep and a well planted stance. Wrap-around dual barreled headlamps enhance the signature Tata grill, while the chrome underlining the glasshouse creates a distinctive kinetic beltline.

Its 2.2 Litre Direct Injection Common Rail (DICOR) diesel engine, delivering 140 PS power and 320 Nm torque, is mated, in the 4x4 option, with an all-wheel drive with torque on demand, which senses and distributes torque to the wheels in accordance with the terrain. Dual mass flywheel reduces NVH to the bare minimum level.

Unlike MPVs or SUVs, passengers can simply walk into the Tata Aria, rather than climbing up or getting down into the compartment. Once seated, one is wrapped in a luxurious world of premium features comprising 3d surround sound, dimming roof lamps, in-dash built in GPS with a state-of-the-art infotainment system, multifunctional steering wheel, dual air conditioning with automatic climate control and cruise control. The plush and spacious interiors come with three rows of theatre style seating. The second row slides and inclines, and the third row can fold flat along with the second to yield a large storage area.

The Tata Aria has established new benchmarks in safety. It boasts of top-of-the-line features like 6 airbags and ESP, offered by an Indian OEM for the first time. A chassis frame, constructed with advanced hydro formed members, coupled with a stiffened body cage, dual zone collapsible steering and airbags make the Tata Aria one of the safest vehicles in an exigency. It meets EEC safety regulations, which includes full frontal crash, offset crash and the side pole tests.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 32
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Giorni di maggior attività

I più attivi nella discussione

Imho, visto quello che ha fatto Tata fino ad oggi, non è per nulla male. Certo, se invece di attaccare gli stilemi di indica (fari posteriori) e del concept della berlina/aspirapolvere (muso anteriore) alla carrozzeria, si fossero impegnati un po' di più, non avrebbero fatto male...

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

A parte forse il concetto NANO...di cui bisogna vedere poi l'evoluzione, devo dire che mi spiace ma la Tata non ci sa proprio fare come auto sono superati in tutto da cinesi che massimo sono 10 anni che fanno auto...tata sta tentando di fare auto da almeno una ventina di anni.

Senza cuore saremmo solo macchine.......

Link al commento
Condividi su altri Social

.....insieme alle DR nel sacco del secco il venerdi sera' date=' che il sabato passa il camion a raccogliere la 'monnezza..... :lol:[/quote']

Ma come si fa a non quotare questo ragazzo??

eh? come si fa?? ditemelo voi!!!

Non si può!! ecco tutto!! NON-SI-PUO'!!!!

E quindi lo quoto... non c'è altro da fare.

Si legge, e si quota. Punto. Stop. Fine.

Basta.

Lo si quota.

(maledetto limite minimo di 8 caratteri)

http://dl.dropbox.com/u/1126539/nexus_s_boot_animation.gif

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.