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Touareg 2.5

date un voto all'estetica della A7  

107 voti

  1. 1. date un voto all'estetica della A7

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Messaggi Raccomandati:

Anteriore fenomenale! :shock: Bello bello bello. Si prospetta un'A6 coi fiocchi!

Interni IMHO inappuntabili, quanto di più bello Audi abbia fatto ultimamente.

Posteriore... vabbé... :roll:

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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non è nè carne nè pesce... interni che non si capisce in che direzione vadano, come del resto forse non hanno chiaro neanche loro il target di clientela a cui si rivolge l'auto

il posteriore non lo commento perché non vorrei essere richiamato :lol:

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Anteriore fenomenale! :shock: Bello bello bello. Si prospetta un'A6 coi fiocchi!

Interni IMHO inappuntabili, quanto di più bello Audi abbia fatto ultimamente.

Posteriore... vabbé... :roll:

cambia tanto il davanti? a me sembra quello delle solite A4 A5 e compagnia bella. Mi sa che de Silva non dorme neanche la notte per pensare a come distinguere i modelli tra loro... :D

"Ci sono persone che amano circondarsi di cose il cui valore concreto si esprime anche nel valore formale. Molto probabilmente una Lancia fa parte del loro mondo."

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"Il successo non si improvvisa, ma al contrario è sempre frutto di fantasia, applicazione, dedizione e tenacia." (Vittorio Ghidella)

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Ma i fari che tecnologia hanno? Non sembrano dei comuni xenon lenticolari... sono completamente a led?

Ora: BMW M135i xDrive 306 cv

Nato su Alfa Giulia GT Junior 1600 >>> esordito su Opel Corsa 90 cv 1996 e BMW Serie 3 Compact 318td 90cv >>> fortificato su Alfa 147 1.6 120 cv 2002 e Alfa 156 1.9 JTD 116 cv >>> posteriorizzato su BMW E81 120d 177 cv e BMW E84 18d sDrive 143 cv

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After a long wait, Audi finally slid the covers off the all-new A7 Sportback during a special event at the art museum "Pinakothek der Moderne" in Munich today. Following a similar formula with the smaller A5 Sportback, Audi crafted a sleek five-door model to target the new Mercedes-Benz CLS and BMW 5-Series Gran Turismo.

The German carmaker claims the production version of last year's Sportback Concept brings together the best of three worlds:"the sporty elegance of a coupe, the comfort of a sedan and the practicality of a station wagon." In reality, the A7 Sportback is a shaper looking version of the next A6 with a lower roofline, a more practical rear hatch and seating for four.

The car's exterior and interior design has remained largely untouched over the 2009 Detroit show car with most changes concerning practical details such as the larger head- and tail lamps and the shape and size of the exterior mirrors, along with the less fancy trim inside. And oh, it also gets a neat retractable rear spoiler similar to the one found on the Porsche Panamera.

The five-door coupe, which is positioned between the A6 and A8, is 4.97 meters (16.31 ft) long and 1.91 meters (6.27 ft) wide, but only 1.42 meters (4.66 ft) high. The rear hatch reveals a luggage compartment with a capacity of 535-liters (18.89 cu ft) that can swell to a volume of 1,390 liters (49.09 cu ft) with the split rear seat backrests folded down.

Under the sheetmetal, the A7 Sportback rides on a modified architecture of the next A6, which is due in both sedan and Avant (Audi talk for Station Wagon) forms in 2011.

Audi will initially offer the A7 Sportback with a choice of two gasoline and two turbo diesel V6 engines, all featuring direct injection, an energy recuperation system and stop & start technology.

The petrol range comprises of the 2.8 FSI and 3.0 TFSI models, both of which are paired with a dual clutch S-Tronic transmission and quattro all-wheel drive.

The naturally-aspirated 2.8-liter unit produces 204HP and 280 Nm (206.52 lb-ft) of torque at 5,250 rpm propelling the A7 from 0 to 100 km/h (62mph) in 8.3 seconds and on to a top speed of 235 km/h (146mph). It consumes 8.0lt / 100 km (29.4 US mpg) on average, which corresponds to 187g/km of CO2 (300.95 g/mile).

The supercharged 3.0-liter V6 unit delivers 300 hp) between 5,250 and 6,500 rpm, and delivers 440 Nm (324.53 lb-ft) of torque between 2,900 and 4,500 rpm. The standard sprint takes 5.6 seconds, and top speed is limited to 250 km/h (155 mph), while fuel consumption is 8.2 lt/100km (28.7 US mpg), corresponding to 190 g/km of CO2 (305.8 g/mile).

In the diesel front, Audi offers two versions of the 3.0-liter V6 TDI. The more powerful variant produces 245HP between 4,000 and 4,500 rpm and 500Nm (368.78 lb-ft) of torque between 1,400 and 3,250 rpm, and comes with the S tronic transmission and quattro all-wheel drive as standard.

The sprint from 0 to 100 km/h (62 mph) takes 6.5 seconds and top speed is limited to 250 km/h (155 mph), while average fuel consumption is rated at 6.0lt/100km (39.2 US mpg) with CO2 emissions of 158 g/km (254.3 g/mile).

The basic version of the 3.0-liter TDI churns out 204HP between 3,750 and 4,500 rpm and will be available only with front-wheel drive and a multitronic automatic transmission. With this engine, the A7 Sportback accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 8.1 seconds and reaches a top speed of 234 km/h (145 mph), while consuming 5.3 liters of diesel per 100 km (44.4 US mpg) with CO2 emissions of 139g/km (223.70 g/mile).

Though Audi didn't say it officially, expect to see performance-oriented S7 and RS7 variants, as well as a hybrid model being added to the lineup within the next year or so.

In Europe, the new A7 Sportback will roll into dealerships this fall, with prices in Germany starting at €51,600 (equal to US$66,720 at today's exchange rates). No word yet on U.S. availability and pricing.

es.autoblog e carscoop

Foto in High Res e tante belle miniature..

Sostituisco a pagina 1.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Riguardata una seconda volta con più calma.

Il frontale mi piace ancor più di prima.

.... il resto ancora meno. Ma cristo... come diavolo si fa a disegnare certe porcherie??

Abbiamo una delle peggiori linee e peggiori posteriori di sempre imho.

Anche da ferma dà costantemente l'impressione di essere in piena accelerazione.... ci si aspetta sempre che le ruote anteriori si stacchino da terra da un momento all'altro.

Il posteriore così basso... e con i fanali che accentuano il tutto ricorda l'espressione di una persona davvero poco sveglia... :|

Avessero fatto una berlina semplicemente con una linea molto filante, ma con 3 volumi ben delineati, sarebbe stata forse una delle vetture più belle degli ultimi 10 anni. Invece ci becchiamo, frontale escluso, una delle vetture più brutte degli ultimi 10 anni.

Mi auguro sia un mega-flop.

Ma visto il numero enorme di Panamera che continuo a incrociare, la sensazione è che ormai il cattivo gusto regni sovrano.... e che non conti quanto bella è l'auto, ma quanto si fa notare.

E questa sicuramente non passerà inosservata.

http://dl.dropbox.com/u/1126539/nexus_s_boot_animation.gif

 

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