Vai al contenuto

Touareg 2.5

Messaggi Raccomandati:

Messaggio Aggiornato il 09/07/2012

car_photo_542638_25.jpg

car_photo_542641_25.jpg

car_photo_542644_25.jpg

autoexpress

spyshots-mazda6-estate-wagon-46682-7.jpg

autoevolution

1068d1338320438-allegati-only-staff-mazda6-2013.jpg

mz6IIImule1.jpg

mz6IIImule2.jpg

mz6IIImule3.jpg

mazda-madness.nl

A quanto pare son le prime tre foto del muletto della prossima 6.

C'è anche una caterva di info tutte in olandese :(

. Modificato da J-Gian

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 206
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Immagini Pubblicate

uhm...ieri il concept Shinari....oggi le prime spy della prossima generazione della 6 :pen:...oltrettutto con quella coda...secondo me non è così sbagliato supporre che ci possa essere un accostamento tra le due cose. tra l'altro Mazda non ha berline più grandi da proporre.

Modificato da led zeppelin
Link al commento
Condividi su altri Social

Informatie Mazda6 III onthuld!

Diverse autojournalisten hebben al met de compleet nieuwe Mazda6 mogen rijden in diens testfase! De nieuwe SKY motoren en transmissies maken al flink wat indruk door hun kracht en zuinigheid.

Werden we gisteren al overdonderd door de prachtige nieuwe Kudo styling op de Shinari concept car, vandaag kan ik jullie al inlichten over de technologieën in de toekomstige Mazda's! Mazda heeft diverse journalisten laten rijden in prototypes van de volgende generatie Mazda6. Zij het in een prille beginfase want het is overduidelijk een 'mule'. Mazda noemt het de TPV (Technical Prove-out Vehicle). Dat betekent dat ze een bestaand carrosserie over de techniek van een nieuw model proppen. De wielbasis van de auto is met 5 cm gegroeid tot bijna 2,78 meter, terwijl de voor- en achteras respectievelijk 1,8 en 2,5 cm breder zijn geworden. Dat alles in combinatie met een gewichtsreductie van 120 kilo. Daardoor moest de TPV op diverse plekken wat bewerkt worden om het toch allemaal te laten passen. Het komt er in ieder geval op neer dat je je niet moet blindstaren op het uiterlijk want is niet van toepassing.

SKY-G benzine

Downsizen is helemaal hip maar Mazda doet er niet mee aan. Het is namelijk niet altijd zo nodig, want in een vergelijkende test in de AutoWeek werd een Mazda6 2.0 DISI tegen o.a de Opel Insignia 1.6 Turbo gezet en de Mazda6 won het van de Insignia. Niet alleen vanwege een beter comfort en rijeigenschappen maar ook omdat de 2.0 zuiniger was en meer geraffineerd. De eerst volgende generatie SKY-G (G staat voor Gasoline) zal dan ook weer een 2.0 zijn. En deze maakt indruk! Voor de 2.0 liter benzinemotor wordt 15% verbetering qua consumptie beloofd, bij een vermogen van 165 pk en 15% meer trekkracht (nu 210 Nm bij 4000 toeren). De uitstoot van de Sky-G is 130 g/km, goed voor het 20%-bijtellingstarief!

SKY-D diesel

Hier staat de "D" uiteraard voor "Diesel". Ook hier geen downsizing, ze gaan door op het 2.2 liter thema. Er wordt een rechtstreeks op het blok gemonteerde tweetraps turbocompressor gebruikt, die de compressor met variabele geometrie vervangt. De compressieverhouding is door verbeterde directe inspuittechniek (onder meer twaalfgats piezo-injectors) en uitgebreide uitlaatgasrecirculatie verláágd van 16,3 naar 14:1. De CO2-uitstoot is volgens Mazda slechts 105 g/km, bij de huidige diesel is dat nog 147 gram. Een en ander zou betekenen dat voor een geleasede Mazda6 diesel nog maar 20% bijtelling gaat gelden. Het gemiddelde verbruik is 20 procent lager geworden.

AutoVisie reed met een 175 pk/420 Nm variant en meldde dat er ook een zwakkere en sterkere variant komen. De Australische journalisten reden de sterkste versie die vooralsnog 184pk/420 Nm sterk is, met behulp van twee turbo's. De diesels hadden nog wel wat werk nodig. Niet qua kracht want dat was allemaal zeer goed maar ze zijn nog niet helemaal geraffineerd. Maar onthoud dat ze nog aan het testen zijn. Ze gaan er vast aan werken.

SKY-Drive automaat

Naast een nieuwe, lichtere handgeschakelde 6-bak komt er ook een 6-traps automaat. Deze heeft flippers achter het stuur en is gekoppeld aan een i-stop systeem. De automaat schakelt zeer soepel over en komt erg dicht in de buurt van de DSG bakken van Volkswagen. De handgeschakelde versnellingsbak schijnt ook weer erg goed te zijn, vergelijkbaar met de prettige klik-klak bak uit de MX-5. Het belangrijkste nieuws is dat de SKY-Drive gekoppeld zal zijn in zowel de SKY-G als de SKY-D versies! Dus eindelijk een diesel + automaat van Mazda. Halleluja!

Toekomstige modellen

De SKY-G motoren zullen waarschijnlijk komen in de vorm van een 1.3 en 1.5 voor de Mazda2 III en de geteste 2.0 in o.a de Mazda3 III en Mazda6 III. Voor de nieuwe Mazda6 zijn ze ook bezig met een 2.5 (en waarschijnlijk voor een nieuwe CX-7) en een 2.5 met turbo. De, in Europa geflopte, Mazda3 II schijnt volgend jaar alweer gefacelift te worden. De SKY-G 2.0 zal zijn debuut maken in dit model. In 2014 moet een compleet nieuwe Mazda3 op de markt komen met volledige SKY technologie en Kudo styling. En hopelijk nu ook eens als stationwagon. Een kleinere crossover (CX-5) komt er ook aan en waarschijnlijk ook een opvolger van de CX-9.

Wanneer de Mazda6 nu komt verschilt per bericht. De één heeft het over 2011, de ander over 2012 en zelfs 2013 werd genoemd. Ik gok zelf op een introductie laat 2011 en dat we in 2012 de Mazda6 III kunnen verwachten. Hybride technologie zal gekoppeld worden aan de SKY-G technologie. Hoewel Mazda eerder sprak van 2013 lijkt het toch pas in 2015 op de markt te komen. Maar omdat het allemaal nog vrij pril is is het gewoon nog eventjes afwachten hoe en wat.

mazdamadnes

Ecco qua :lol:

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

La traduco sintetizzando:

I giornalisti hanno avuto modo di ammirare lo spettacolare concept Shinari ed in contemporanea hanno potuto guidare per pochi chilometri i muletti che nascondono la terza serie della Mazda6.

Mazda chiama tale veicolo TPV (Technical Prove-Out Vehicle), ovvero un modello ibrido, con la carrozzeria di un modello già in commercio e meccanica inedita.

Il passo è più lungo di 5 cm (arrivando a 2.78m) mentre le carreggiate anteriore e posteriore sono state allargate rispettivamente di 1.8 e 2.5 cm.

Il peso scende di 120 libbre (circa 55Kg).

Poi parlano dei due nuovi motori della famiglia SKY (Sky-G e Sky-D) che sono stati già analizzati in un altro topic qui sul forum:

minori consumi, rapporto di compressione "monstre" 14:1 per il diesel ed il benzina, possibilità di esser sovralimentati, riduzione degli attriti interni e dei consumi pari al 15% in meno.

Lo Sky-G è un 2.0 litri da 165Cv con un rapporto di compressione pari a 14:1 e con una coppia motrice di 210 Nm a 4000 rpm. Le emissioni scendono a 130g/km, meno del 15% rispetto al precedente 2.0 litri da 160Cv della famiglia MZR.

Lo Sky-D è un 2.2 litri con turbocompressore bistadio, ha iniettori piezo, EGR per alte e basse temperature ed il rapporto di compressione scende da 16.3:1 a 14:1.

Le emissioni inquinanti qui crollano da 147 g/Km a 105g/Km.

Tale modello è declinato nella potenza di 175Cv e 420Nm (mentre alcuni giornalisti australiani avevano una versione biturbo da 185 Cv e 420Nm)

Lamentano un affinamento nella rotondità dei propulsori, ma i tecnici Mazda sono ancora al lavoro per metterli a punto.

Tramissione Sky-Drive, debutta il 6 marce e come funzionamento è molto vicino al DSG Volkswagen. Sarà disponibile anche con il motore diesel (finalmente per Mazda)

Modelli Futuri:

La famiglia SKY-G approderà anche nel basso di gamma grazie ai nuovi 1.3 e 1.5 litri che andranno ad equipaggiare la futura Mazda2 (MKIII).

Per la zona intermedia (Mazda3, Mazda5, Mazda6) avremo il 2.0 litri sucitato e le varianti 2.5 litri sia in versione aspirata che turbocompressa.

Il 2.0 litri SKY-G verrà il suo debutto sulla Mazda3 nel 2011. A ruota verranno presentati il suv-compatto CX-5 ed una riedizione del CX-9

La Mazda6 MKIII sarà presentata alla fine del 2011 e messa sul mercato nel primo timestre del 2012.

La famiglia SKY-G verrà accoppiata anche alla propulsione ibrida, ma non prima del 2013, con il pieno regime nel 2015.

Ecco qua :-)

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

2008-2012: ma per caso è stata un flop la Mazda6 II a livello mondiale?

La prima serie è durata 6 anni..

mi sembra di aver letto che non abbia avuto, globalmente, lo stesso successo della precedente. va però detto che l'attuale altro non è che un profondo restyling della prima serie: un'operazione insomma in stile Golf VI, ripetuta da Mazda anche con la 3 e ora con la 5.

quindi il fatto che l'erede arrivi nel 2012, ci può stare tranquillamente!

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.