Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Dodge has dropped the Street and Racing Technology motherlode on the eve of the Chicago Auto Show and first out of the gate is the 2012 Dodge Charger SRT8 – what Eminem should've rolled in during the Super Bowl.

As with anything birthed from Chrysler's in-house tuning division, the Charger SRT8 is all about the engine, so the transformation begins with the new 6.4-liter HEMI V8 putting out 465 horsepower and 465 pound-feet of torque – a boost of some 80 lb-ft over the old 6.1-liter mill. That torquey wave comes on at 2,900 rpm and Dodge claims that with the fitment of its Fuel Saver tech, allowing the engine to run on four cylinders when its not under load, fuel economy will improve, although Dodge isn't saying how much.

Chrysler's W5A580 five-speed automatic transmission backs up the HEMI, and you can select your own gears by either slapping the AutoStick or thumbing the steering wheel-mounted paddle-shifters.

All that adds up to an estimated top speed of 175 mph, a 0-60 mph time in the high fours and a quarter-mile run deep into the 12s.

In addition to the five-spoke, 20-inch forged aluminum and polished wheels, the SRT crew saw fit to equip the SRT8 with an adaptive damping suspension with Auto and Sport settings that process speed, steering angle, brake pressure, throttle application and lateral acceleration. Brakes are sized 14.2-inches up front and 13.8-inches in the rear, with a new front fascia, LED taillamps and four-inch dual exhausts rounding out the exterior mods. And naturally, the interior isn't left out in the cold, with a flat-bottom steering wheel, heavily bolstered seats and a 900-watt, 19-speaker audio system courtesy of Harmon Kardon.

We'll be on the floor tomorrow to snag live pics of all the SRT-fettled goodies, but in the meantime, peep the gallery below and get all the details in the press release after the jump.

Autoblog.com

01-2012-dodge-charger-srt8.jpg

02-2012-dodge-charger-srt8.jpg

03-2012-dodge-charger-srt8.jpg

04-2012-dodge-charger-srt8.jpg

05-2012-dodge-charger-srt8.jpg

06-2012-dodge-charger-srt8.jpg

07-2012-dodge-charger-srt8.jpg

08-2012-dodge-charger-srt8.jpg

09-2012-dodge-charger-srt8.jpg

C'è poco da dire: quando si tratta di berline tamarre agli steroidi in Dodge ci sanno fare.

L'unica cosa che non va IMHO è l'alettone, però sono convinto che per cliente medio di quest'affare è la ciliegina sulla torta. :lol:

Modificato da superkappa125

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 42
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Giorni di maggior attività

I più attivi nella discussione

Quanto mi piace la Challenger....e quanto poco questa!!

Oltretutto trovo che la "scalfatura" sul fianco sia veramente fuori contesto...... avrei preferito un accenno delle doppie piccole della Charger 68/70

1968ChargerDriversSide.jpg

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

Link al commento
Condividi su altri Social

Alettone a parte, imho è l'unica caratterizzazione estetica che dovrebbe essere in vendita... :)

No no....l'alettone deve restare....per dare l'impressione ai "rampanti" su SUV e giardinette biturbodiesel di essere al fianco di un'auto da zingari:§

Un po' come quando sbagliavano le misure accanto a questa:

img-1128459378.jpg

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.