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Touareg 2.5

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Pagani-Huayra-2.jpg

Pagani-Huayra-1.jpg

Horacio Pagani’s outfit may only have a single model at any given time at its line-up but in the case of the Zonda, he surely rolled out one special edition of the supercar after another (the Tricolore, Cinque, R, F etc.) until we almost lost count.

Exactly one year after launching the Zonda’s replacement, Pagani has already readied the Huayra’s first special edition version that was introduced to the world today at the Geneva Motor Show.

It is the Huayra Carbon Edition; and it doesn’t take a genius to figure out that it is a fully carbon fiber bodied edition of the “stock” model.

There are no other changes made to the exotic supercar that retains the same Mercedes-Benz AMG-sourced twin-turbocharged V12 with 700-ponies output as the non-carbon version.

The admittedly impressive looking Carbon Edition is joined by the regular Huayra at Pagani's stand. More pictures follow below.

carscoop

Ma qualcuna l'han venduta?? Non se ne è saputo più niente...

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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secondo voi,già ne fanno poche,si mettono a darle ai giornali??

L'unica pagani provata che ricordo è una delle primissime zonda

PETIZIONE 125 in Superstrada e Autostrada

La Desmosedici è una moto difficile, quando dai gas vibra e si muove, ma è una sua prerogativa perchè se non ti fai spaventare vedi che tutto funziona. [Casey Stoner]

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secondo voi,già ne fanno poche,si mettono a darle ai giornali??

Le hanno fatte provare ai potenziali clienti già da un bel po' di mesi…

L'unica pagani provata che ricordo è una delle primissime zonda

Quella che adesso è di Harry Metcalfe, targata "C12 UFO". :)

But, once again, we must turn to the baby Jesus who once said: "He who shall be last, shall be sideways and smiling."

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Le hanno fatte provare ai potenziali clienti già da un bel po' di mesi…

Quella che adesso è di Harry Metcalfe, targata "C12 UFO". :)

farle provare ai clienti è un conto...ai giornali un altro. Io rispondevo solo al fatto che si insinuava un eventuale fallimento del progetto e del marchio

Da quella pagani li... a oggi non mi risulta che una rivista abbia testato un modello di Pagani

PETIZIONE 125 in Superstrada e Autostrada

La Desmosedici è una moto difficile, quando dai gas vibra e si muove, ma è una sua prerogativa perchè se non ti fai spaventare vedi che tutto funziona. [Casey Stoner]

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farle provare ai clienti è un conto...ai giornali un altro. Io rispondevo solo al fatto che si insinuava un eventuale fallimento del progetto e del marchio

Da quella pagani li... a oggi non mi risulta che una rivista abbia testato un modello di Pagani

Io ricordo 2-3 prove/apparizioni a top gear,di zonda,tra cui mi pare,roadster e clubsport...:pen:

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

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85 ordini per Pagani sono uno sproposito. :shock:

Con il vecchio stabilimento ci vorrebbero svariati anni per smaltirli tutti e anche con nuovo, se è già stato inaugurato, credo che non siano meno di 2 anni e mezzo di produzione.

P.S.

Ho dato un occhio al sito e c'è una cartella stampa proprio sull'argomento.

Riassumendo:

- terminata l'omologazione Europea, emissioni Euro 5 incluse, omologazione USA in corso

- produzione avviata, coi primi esemplari in consegna da aprile 2012

- produzione prevista per il 2012: 25 esemplari

- nuovo impianto pronto nel corso del 2012

- produzione prevista per il 2013: 40 esemplari

PAGANI AUTOMOBILI ANNOUNCES RAMP UP OF PAGANI HUAYRA PRODUCTION

San Cesario sul Panaro, Modena, Italy.

Geneva, Switzerland. March 4th 2012

  • Pagani Huayra production ramping up
  • Deliveries in Europe and Asia
  • New Pagani quality control management
  • New production facilities operational in 2012
  • Development for the Pagani Huayra U.S. certification on track

2011 has been a very important year for Pagani. The success of the launch of the new Huayra, after 7 years of hard work, has been rewarded with over 85 confirmed orders. The targets for production, turnover and profits have been achieved.

The European version has been certified with extraordinary results regarding the targets for safety and emissions; the latter success is shared with Mercedes-AMG. The Pagani Huayra has the lowest CO2 emissions and fuel consumption of any 12-cylinder sportscar. The 700.000 km of Dynamic tests have been completed in a variety of climatic conditions with 5 prototypes, have confirmed the expectations regarding reliability and performance that Pagani Automobili and its technical partners set out to achieve.

Together with the Euro 5 emission certification in November 2011 and the continuing work on the US homologation, Pagani has also implemented a new management system that redefines the term of quality: the Pagani quality method. Including some of the most severe procedures derived from the aerospace industry, the Pagani quality method expands beyond the technical and technological perfection and includes the artistic and design quality. Quality is born with the drawing, with shape, before reaching the technology. Art and science must walk together, hand in hand.

“In 2012 25 Huayras will see the light of day, another 40 will follow in 2013. The first deliveries will be made in April. The Pagani Huayra represents a global project for Pagani Automobili. The Pagani dealership family has grown in 2011 and 2012 with new dealerships in Chile, Saudi Arabia, Singapore, Thailand, the United Kingdom and in the United States, Los Angeles, Miami and San Francisco. Nonetheless Pagani is very strict about safeguarding the exclusivity of its small volume production in the respective markets.”

Alberto Giovanelli, head of Sales at Pagani Automobili.

“We are very enthusiastic about the public’s reception of the newborn Pagani Huayra. It has always been our intent to unite art and technology and our customers and car enthusiasts were able to see these values that accompany us every day in the Huayra. All this is further confirmation of our approach to combine art and science by the means of meticulous research.”

Horacio Pagani, founder and chief designer at Pagani Automobili.

Non sta andando di certo male.

P.S.

Ci sono anche un paio di belle immagini della Huayra "esplosa".

HuayraPieces01.jpg

HuayraPieces02.jpg

Modificato da Regazzoni
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Io ricordo 2-3 prove/apparizioni a top gear,di zonda,tra cui mi pare,roadster e clubsport...:pen:

Apparizioni è differente da test in piasta con tanto di rilevazioni strumentali....l'unica,tra le riviste nostrane, è la zonda cheho detto sopra...provata da 4 ruote...le altre non pervenute

PETIZIONE 125 in Superstrada e Autostrada

La Desmosedici è una moto difficile, quando dai gas vibra e si muove, ma è una sua prerogativa perchè se non ti fai spaventare vedi che tutto funziona. [Casey Stoner]

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