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carscoop

Press Release :

CITROËN STEPS UP ITS STRATEGY FOR INTERNATIONAL GROWTH

WITH TWO NEW MODELS

Citroën is stepping up its worldwide development and consolidating its standing as a global brand.

After Europe, Russia and Latin America, the DS line will be launched in China on 28 June. The brand is

also extending and modernising its main range with two new models. Citroën is strengthening its

product offering, in particular in the C segment, in order to break into high-growth international markets

such as the Mediterranean basin, China and Russia. The compact saloon market is the biggest

automotive market in the world, with more than 20 million vehicle registrations in 2011, representing

almost one third of all worldwide sales of passenger cars.

Citroën is launching the new Citroën C-Elysée and the C4 L, a ‘lounge’ version of the C4 to cover this

market, 43% of which is made up of three-box models in Russia, and even 79% in China. These two

saloons have highly specific personalities, form a tight fit in their respective market positioning and

respect the codes of their target segments. Harnessing all the expertise of Citroën's international teams,

these French-designed models embody the excellence of the Brand in terms of style, technology,

development and quality.

The Citroën C4 L is positioned in the top part of the C segment. Just like the Citroën C4, this visibly

prestigious and elegant car offers all of the Brand's emblematic qualities, from a range-topping finish,

to outstandingly comfortable suspension and standard-setting onboard comforts. The new model exudes

positive energy. It is the first Citroën to come out of the Shanghai style centre. The elegant and dynamic

lines, highlighted by a light signature at the front and the rear, produce the effect of a prestigious profile

at first sight. On board, the driver and passengers enjoy the pleasures of first-class travel, thanks to the

quiet and the comfortable temperature of the interior, the lounge-like rear compartment (long

wheelbase, wraparound seats, backrests inclined at 29°, extra-comfortable headrests) and innovative

comfort-enhancing technology (hands-free access and start, touch-screen GPS, reversing camera, fully

heated windscreen, air ioniser, etc.). The Citroën C4 L is also fitted with latest-generation petrol engines:

the THP 155/170 (according to country), developed in partnership with the BMW Group, and the VTi

135. Both engines can be mated to a new automatic and sequential 6-speed gearbox. To meet the

specific needs of each of its markets more closely, the Citroën C4 L will be made in each of the zones

where it will be sold: in Wuhan, China by the end of 2012 and Kaluga, Russia in the first half of 2013.

Citroën

Dopo la Peugeot 301 .., anche la Citroen presenta la nuova berlina tre volumi C4 L , sarà commercializzata in Turchia e successivamente in un vasto perimetro: Europa Centrale ed Orientale, Russia, Ucraina, Grecia,Spagna , Maghreb, Medio Oriente...alla fine del 2012

Direi che non é male anzi la preferisco alla 301 ;)

Modificato da Touareg 2.5

La felicità è quando ciò che pensi, ciò che dici e ciò che fai sono in armonia.

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Dopo la Peugeot 301sarà commercializzata in Turchia e successivamente in un vasto perimetro: Europa Centrale ed Orientale, Russia, Ucraina, Grecia,Spagna , Maghreb, Medio Oriente..

Strano... :pen:

Quella fascia orizzontale cromata al posteriore sembra urlare "Sono stata disegnata per il mercato cinese!" :)

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir TB 135 CV TCT Distinctive, 2012

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Dopo la Peugeot 301 .., anche la Citroen presenta la nuova berlina tre volumi C4 L , sarà commercializzata in Turchia e successivamente in un vasto perimetro: Europa Centrale ed Orientale, Russia, Ucraina, Grecia,Spagna , Maghreb, Medio Oriente...alla fine del 2012

Direi che non é male anzi la preferisco alla 301 ;)

Ma anche no :lol: ! Non facciamo inutile confusione : questa è la C4 L , versione sedan della C4 disegnata dal Centro Stile di Shangai e riservata soltanto a Cina e Russia.

Paradossalmente è più riuscita della hatch, imho.

La gemella della 301 si chiama C-Elysée

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Non facciamo confusione : questa è la C4L , versione sedan della C4 disegnata dal Centro Stile di Shangai e riservata a Cina e Russia.

Paradossalmente è più riuscita della hatch, imho.

La gemella della 301 si chiama C-Elysée

Quindi la C-Elysée su base ZX esce di produzione? :pen:

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017) - Alfa Romeo Mito 1.4 TB GPL Super (2017)

 

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Quella fascia orizzontale cromata al posteriore sembra urlare "Sono stata disegnata per il mercato cinese!" :)
questa è la C4L , versione sedan della C4 disegnata dal Centro Stile di Shangai e riservata a Cina

Ascoltate la cromatura, ascoltate! :saggio:

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir TB 135 CV TCT Distinctive, 2012

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Non so se il fatto che questa berlina sia più bella della corrispondente hatch sia un complimento per chi l'ha disgnata o una ulteriore constatazione di quanto sia brutta la C4.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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