Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuto su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori
  • EMERGENZA COVID-19 - E' un momento particolarmente difficile
  • ma grazie alla collaborazione di tutti
  • ne usciremo sicuramente vincitori! Nel quotidiano occorre rispettare alcune regole ed accortezze
  • ma nel mondo virtuale non c'è pericolo
  • ed Autopareri vi è virtualmente vicino ed attivo
  • per tenervi compagnia!

quanto ti piace la Citroën DS3 Cabrio 2012?  

44 members have voted

  1. 1. quanto ti piace la Citroën DS3 Cabrio 2012?

    • • Molto
      9
    • • Abbastanza
      21
    • • Poco
      11
    • • Per niente
      3


Recommended Posts

Non più in vendita; per il Nuovo Modello cliccate sul seguente link:

freccina19rossaiy0.gif Citroen DS 3 Cabrio Facelift 2014 (Topic Ufficiale)

big_Citroen_DS3_Cabrio_01.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_44.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_32.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_39.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_33.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_08.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_29.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_28.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_30.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_12.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_54.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_18.jpg

big_Citroen_DS3_Cabrio_07.jpg

thn_Citroen_DS3_Cabrio_01.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_02.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_03.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_04.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_05.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_06.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_07.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_08.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_09.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_10.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_11.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_12.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_13.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_14.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_15.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_16.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_17.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_18.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_19.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_20.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_21.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_22.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_23.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_24.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_25.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_26.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_27.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_28.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_29.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_30.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_31.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_32.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_33.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_34.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_35.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_36.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_37.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_38.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_39.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_40.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_41.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_42.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_43.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_44.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_45.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_46.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_47.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_48.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_49.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_50.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_51.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_52.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_53.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_54.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_55.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_56.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_57.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_58.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_59.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_60.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_61.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_62.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_63.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_64.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_65.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_66.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_67.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_68.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_69.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_70.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_71.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_72.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_73.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_74.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_75.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_76.jpgthn_Citroen_DS3_Cabrio_77.jpg thn_Citroen_DS3_Cabrio_78.jpg

autoblog.it

Press Release :

First images & details released for Citroën DS3 Cabrio. World Premiere at Paris Motor Show 2012

Maintains convenience & performance of DS3 hatchback, with thrills & driving pleasure of a convertible

Class-topping occupant & boot space

Soundproofing comparable to a hatchback when roof closed

Weight increase of 25kg compared to hatchback - just 25% of typical hatchback to convertible weight gain

Soft-top roof available in three designs with further style refinements throughout

Available from early 2013

At the 2012 Paris Motor Show, Citroën will unveil the latest advance in the DS line, DS3 Cabrio, a cabriolet version of the multi-award winning DS3 that uses intelligent design to make top-down driving considerably easier and more enjoyable.

Since its launch in 2010, DS3's distinctive style and enhanced personalisation options have won the hearts and minds of both public and press. DS3 has already generated a string of awards, over 180,000 sales worldwide and a line of special editions and new versions including DS3 Racing and DS3 Ultra Prestige.

A striking addition to the DS3 range, DS3 Cabrio features all the hallmarks and thrills of DS3, with bold styling, sophisticated refinement, extensive personalisation and enjoyable handling, combined with the pleasure of al-fresco driving.

Continuing DS3's personalisation options, three soft-top roof styles will be available - black, Infinite blue and a DS Monogrammed design. An innovative 3D rear light signature and original tailgate opening action add to the refinements.

Injecting fresh modernity into the cabriolet segment, DS3 Cabrio offers drivers:

an electrically operated roof up to motorway speeds

the only adult 5-seater in the class

the largest boot in the class

DS3 CABRIO: FIRST DETAILS

At 3.95m long, 1.71m wide and 1.46 m high, DS3 Cabrio retains the hatchback's compact and agile proportions. All the bold styling choices are retained, from the ‘floating' two-tone roof and dynamic ‘shark fin', to the sculpted front-end with its instantly recognisable LED daytime running light signature.

The soft-top roof becomes a new source of personalisation, available in a range of colours and designs that add to the model's unique personality. DS3 Cabrio owners can specify one of seven body colours with the folding roof available in three designs - black, Infinite blue and DS Monogramme.

The sophisticated Infinite blue soft-top uses three different coloured threads - one of which is shiny - each reacting differently to changes in light conditions and creating delicate hues of blue and violet.

The DS logo, now synonymous with refinement and style, features on the Monogramme roof in a subtle design achieved by two contrasting Jacquard grey tones with Moondust grey.

Inside, DS3 Cabrio is just as distinctive with:

White LED ambient lighting on the ceiling-mounted console, which is home to the roof opening control

White lighting around the instrument cluster and automatic air conditioning displays

A high-end feel and outstanding acoustic comfort from the inner-lining of the soft-top roof

All-new upholstery including Granit blue leather and Akinen weft available in Mistral (dark grey), Chic brown and Infinite blue

Decors on the dashboard strip, air vent surrounds and gear stick knob are also colour-coded to the body paint and soft-top. Six decors are available - grey, Brillant black, white, Carbotech, Infinite blue and Moondust grey.

The rear also features a new three-dimensional LED light signature. The all-new 3D LED tail-light technology was inspired by the designs on Citroën's Revolte and Survolt concept cars. The central part of the light is comprised of a rectangular set of 31 LEDs and semi-reflecting mirrors that reflect the light guide into infinity. The 3D unit illuminates at night when the headlamps are turned on and in daylight during braking. A 15-LED blade on the upper part of the light emphasises the 3D unit and acts as both side and stopping lights.

In an elegant piece of detailing, the 3D light features a chrome-finished DS logo set in an embossed black DS setting. A chrome-finished handle also highlights the top of the tailgate.

The DS3 Cabrio combines the benefits of a classic cabriolet with those of a hatchback:

The roof takes just 16 seconds to fully close, up to speeds of 120km/h (75mph). A button on the ceiling console opens the roof to three positions: intermediate, horizontal and total. Even in the horizontal setting, rear passengers get a completely clear view overhead.

The top quality soft-top material delivers standard-setting soundproofing, comparable to that of a hatchback when closed. When the roof is open, an aerodynamic deflector net springs up to provide optimum acoustic comfort by deflecting air currents and preventing air buffeting.

Occupant space is maintained with five adult seats, plus DS3 Cabrio features the largest boot in its class at 245-litres. Unusually for the segment, DS3 Cabrio offers the same cabin space as the hatchback and even retains the 60/40 split-folding rear bench.

The tailgate features an original opening mechanism, which uses a circular motion allowing owners to fully open the boot even when parked close to obstructions.

Aerodynamics identical to that of the hatchback (SCx of 0.69 m2), which maximises performance and helps to maintain low CO2 emissions. Modifications include adding a longer spoiler and aerodynamic deflectors on the quarter-light surrounds.

With a focus on efficiency and minimising kerb weight, DS3 Cabrio is just 25kg heavier than the hatchback - most convertibles are around 100kg more than their hatchback versions. The same rigidity, strength and agility as the hatchback are retained with identical architecture for the sides and structural reinforcements around the boot. The model's handling remains eager and pleasurable whilst maintaining the same high levels of comfort, control and safety.

DS3 Cabrio, produced at the Poissy production site in France, will be launched early in 2013.

Citroen

Topic Spies : freccina19rossaiy0.gifCitroën DS3 Cabrio (Spy)

------

Topic Hatch : freccina19rossaiy0.gifCitroën DS3 (Topic Ufficiale)

Edited by Touareg 2.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mumble mumble...ma allora il lunotto si appoggia all'interno come su 500C? Qui mi sembra un po' più grande...comunque se su 500C può essere un richiamo alla Trasformabile, qui siamo quasi al limite di un grosso tetto apribile in tela...

el Nino

PS: carini i nuovi fari dietro...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Incompresa e incomprensibile...

Ma aveva il tetto in vetro che si apriva. Probabilmente ancora oggi e' l'unica con questa soluzione.

La roba abominevole della DS3 mi ricorda la Panda Cafe' con 2 tettucci in tela..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purtroppo era un progetto nato vecchio condito con innovazioni che poco venivano valorizzate da un modello così sfortunato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piccolo OT, ma i francesi, con tutta la loro boria, son finiti per copiarci spudoratamente le targhe...? Così quando vengono in ferie qui possono prendersi le multe e scaricarle addosso al povero cristo italiano che si ritrova la stessa sequenza alfanumerica... :|

Anyway, credevo fosse veramente cabrio questa DS3; in pratica è una tetto apribile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma che cagata e'?

Lunga vita alla Stilo, povera incompresa

db9e9d22631cd561a0870946c6f4d996_big.jpg

Ma aveva il tetto in vetro che si apriva. Probabilmente ancora oggi e' l'unica con questa soluzione.

La roba abominevole della DS3 mi ricorda la Panda Cafe' con 2 tettucci in tela..

1) la Stilo non fu la prima con questa soluzione, arrivò prima Mercedes con la Classe A

2) la Stilo che hai postato è phiga...tetto in vetro e cerchi a tre razze...non sembra nemmeno sorella di quella di mio padre, grigia, lattoni + plastica (da 16 però) e niente tetto

3) la Panda Cafè è 3 spanne avanti alla DS3 cabrio (air...che?)

Piccolo OT, ma i francesi, con tutta la loro boria, son finiti per copiarci spudoratamente le targhe...? Così quando vengono in ferie qui possono prendersi le multe e scaricarle addosso al povero cristo italiano che si ritrova la stessa sequenza alfanumerica... :|Anyway, credevo fosse veramente cabrio questa DS3; in pratica è una tetto apribile...

Le hanno prese a modello, ma non sono identiche. E comunque le sigle a destra impediscono di confonderle con quelle italiane che hanno il cerchietto giallo senza provincia, il cerchietto con anno di immatricolazione senza provincia, cerchietto giallo con provincia o cerchietto con anno di immatricolazione e provincia (perchè non renderlo obbligatorio per tutte...mah), quindi niente multe. Tra l'altro se non erro, almeno per gli Svizzeri italiani, lo Stato italiano sta iniziando a riscuotere le multe prese nel nostro paese.

el Nino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non appena escono foto ufficiali è meglio postarle in un nuovo thread in concept e anteprime anzichè continuare in quello in spies. Ho spostato i messaggi di Motorpassion con le foto ufficiali in quello che aveva aperto carpassion e ho aggiornato il tutto con delle high-res.

Cromatura sul portellone a parte, devo dire che la preferisco anche alla DS3 normale; molto bella la capote blu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.