Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Recommended Posts

Un'ultima evoluzione della sempreverde Zonda, che estremizza i concetti della R.

Cosa dire se non: grazie di esistere, Horacio?

Pagani Zonda 'Revolucion' unveiled

Final version of the Pagani Zonda to get 789bhp 6.0-litre V12, improved aerodynamics and upgraded brakes

pagani-22-2.jpg

The Zonda Revolucion is the final version of the long-established supercar

pagani-22-5.jpgpagani-22-4.jpgpagani-22-6.jpgpagani-22-9.jpgpagani-22-7.jpgpagani-22-12.jpgpagani-22-13.jpgpagani-22-112.jpgpagani-22-14.jpgpagani-22-16.jpgpagani-22-18.jpgpagani-22-1.jpgpagani-22-3.jpg

PrevNext

user-12172-profile_photo.jpg

by Lewis Kingston

4 June 2013 6:36pm

The Pagani Zonda 'Revolucion' is the final version of the Zonda, which was originally launched back in 1999.

Revealed at 'Vanishing Point', the international Pagani gathering, it is stated to represent the ultimate form of the Zonda.

With a central monocoque formed from a blend of carbon and titanium, the Zonda Revolucion tips the scales at 1070kg; that's equal to that of the Zonda R that was launched in 2007.

Power comes from the brand's familiar naturally aspirated AMG Mercedes V12, an evolution of the unit found in the aforementioned Zonda R. The 6.0-litre engine develops 789bhp and 538lb ft, an increase of 50bhp and 14lb ft compared to its predecessor.

A six-speed sequential transmission, made from lightweight magnesium, drives the rear wheels and allows for gear changes in as little as 20ms. No performance figures have been announced but expect a minor improvement on the R's 0-62mph time of 2.7sec and a top speed in excess of 217mph.

Pagani has also further developed the car's traction system, allowing for twelve different settings. This, in conjunction with a revised ABS system, allows the driver to configure the car to suit their driving style.

Aerodynamic changes include new front deflectors on the bonnet, a vertical stabiliser on the rear and a DRS - Drag Reduction System - on the rear wing. The DRS can be activated manually, via a button on the steering wheel, or left to its own devices in an automatic mode.

Furthermore, the car's Brembo brakes now utilise a different type of carbon ceramic disc. The upgraded discs are claimed to have a lifespan that's four times longer than the previous items, as well as offering improved durability, reduced fade, a drop in weight of 15 per cent and more stopping power.

Horacio Pagani, owner and chief designer of Pagani Automobili, said "We knew it would be very difficult to design and build a car that was even more extreme. But thanks to the creativity of our designers, engineers, and the whole Pagani family, we created a beautiful object and the fastest Pagani vehicle ever."

The Pagani Zonda Revolucion is on sale now for €2.2m, plus taxes, meaning a UK price tag of around £2.3m.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest EC2277

"A pensar male si commette peccato però…"

Non è che tirano fuori tutte queste serie speciali della Zonda per far cassa facilmente e con poca spesa?

Link to post
Share on other sites

Tanto eccezionale quanto brutta da vedere, da qualsiasi angolazione. IMHO.

Lo so, lo so, non sprecate spazio del forum per farmi capire che tutto è così perchè ha un motivo di esserlo in ottica prestazionale. Lo capisco. Ma resta brutta. :) IMHO.

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link to post
Share on other sites
Tanto eccezionale quanto brutta da vedere, da qualsiasi angolazione. IMHO.

Lo so, lo so, non sprecate spazio del forum per farmi capire che tutto è così perchè ha un motivo di esserlo in ottica prestazionale. Lo capisco. Ma resta brutta. :) IMHO.

Quotone 8-)

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017)

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Beckervdo
      Debutto ufficiale il 12 Novembre 2020, con al seguito - secondo rumors - un nuovo V12 aspirato.
       
      Minuto 37 del video.
    • By Beckervdo
      Pagani presenta la nuova Pagani Huayra Roadster BC, realizzata in appena 40 esemplari (tutti già venduti). L'ultima creazione di Horacio, ha una nuova vasca in carbonio che abbatte la massa complessiva di 120 kg ed al contempo aumenta la rigidità strutturale. La nuova Pagani Huayra Roadster BC ferma l'ago della bilancia a 1250 kg in ordine di marcia. 
      Anche il motore, il V12 6.0 litri TwinTurbo realizzato appositamente da AMG su specifiche Pagani, è stato rivisto: ora eroga 802 CV e 1050 Nm di coppia.
      La trasmissione è stata rivista nuovamente da Xtrac ed è a 7 rapporti semi-automatici.
       
      Anche la carrozzeria è stata rivista, con un carico aerodinamico generato a 280 km/h che arriva a 500 kg; questo grazie ad un nuovo splitter anteriore - più largo - nuovi canards, nuove bandelle sotto porta, nuovi camshell e nuova ala posteriore fissa. Ovviamente non manca un nuovo diffusore posteriore che racchiude il nuovo sistema di scarico con ben 6 uscite (4 centrali come da scuola pagani e 2 soffianti all'interno dell'estrattore).
      Per ora pagani non dichiara le prestazioni assolute della Pagani Huayra Roadster BC, ma tende a sottolineare che è in grado di esprimere un'accelerazione longitudinale di 2.2 G (lo stesso in frenata) ed una laterale di 1.9 G.


       

       

       

       

       

       

       
      ————————————————————————————————————
      SPY TOPIC ➡️ CLICCA QUI!
      ————————————————————————————————————

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.