Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Un'ultima evoluzione della sempreverde Zonda, che estremizza i concetti della R.

Cosa dire se non: grazie di esistere, Horacio?

Pagani Zonda 'Revolucion' unveiled

Final version of the Pagani Zonda to get 789bhp 6.0-litre V12, improved aerodynamics and upgraded brakes

pagani-22-2.jpg

The Zonda Revolucion is the final version of the long-established supercar

pagani-22-5.jpgpagani-22-4.jpgpagani-22-6.jpgpagani-22-9.jpgpagani-22-7.jpgpagani-22-12.jpgpagani-22-13.jpgpagani-22-112.jpgpagani-22-14.jpgpagani-22-16.jpgpagani-22-18.jpgpagani-22-1.jpgpagani-22-3.jpg

PrevNext

user-12172-profile_photo.jpg

by Lewis Kingston

4 June 2013 6:36pm

The Pagani Zonda 'Revolucion' is the final version of the Zonda, which was originally launched back in 1999.

Revealed at 'Vanishing Point', the international Pagani gathering, it is stated to represent the ultimate form of the Zonda.

With a central monocoque formed from a blend of carbon and titanium, the Zonda Revolucion tips the scales at 1070kg; that's equal to that of the Zonda R that was launched in 2007.

Power comes from the brand's familiar naturally aspirated AMG Mercedes V12, an evolution of the unit found in the aforementioned Zonda R. The 6.0-litre engine develops 789bhp and 538lb ft, an increase of 50bhp and 14lb ft compared to its predecessor.

A six-speed sequential transmission, made from lightweight magnesium, drives the rear wheels and allows for gear changes in as little as 20ms. No performance figures have been announced but expect a minor improvement on the R's 0-62mph time of 2.7sec and a top speed in excess of 217mph.

Pagani has also further developed the car's traction system, allowing for twelve different settings. This, in conjunction with a revised ABS system, allows the driver to configure the car to suit their driving style.

Aerodynamic changes include new front deflectors on the bonnet, a vertical stabiliser on the rear and a DRS - Drag Reduction System - on the rear wing. The DRS can be activated manually, via a button on the steering wheel, or left to its own devices in an automatic mode.

Furthermore, the car's Brembo brakes now utilise a different type of carbon ceramic disc. The upgraded discs are claimed to have a lifespan that's four times longer than the previous items, as well as offering improved durability, reduced fade, a drop in weight of 15 per cent and more stopping power.

Horacio Pagani, owner and chief designer of Pagani Automobili, said "We knew it would be very difficult to design and build a car that was even more extreme. But thanks to the creativity of our designers, engineers, and the whole Pagani family, we created a beautiful object and the fastest Pagani vehicle ever."

The Pagani Zonda Revolucion is on sale now for €2.2m, plus taxes, meaning a UK price tag of around £2.3m.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 31
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Guest EC2277

"A pensar male si commette peccato però…"

Non è che tirano fuori tutte queste serie speciali della Zonda per far cassa facilmente e con poca spesa?

Link al commento
Condividi su altri Social

Tanto eccezionale quanto brutta da vedere, da qualsiasi angolazione. IMHO.

Lo so, lo so, non sprecate spazio del forum per farmi capire che tutto è così perchè ha un motivo di esserlo in ottica prestazionale. Lo capisco. Ma resta brutta. :) IMHO.

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link al commento
Condividi su altri Social

Tanto eccezionale quanto brutta da vedere, da qualsiasi angolazione. IMHO.

Lo so, lo so, non sprecate spazio del forum per farmi capire che tutto è così perchè ha un motivo di esserlo in ottica prestazionale. Lo capisco. Ma resta brutta. :) IMHO.

Quotone 8-)

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017) - Alfa Romeo Mito 1.4 TB GPL Super (2017)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.