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The Summarizer
Messaggio aggiunto da __P

Aggiornato al 07/10/2021

 
2023

949/Stelvio MCA

952/Giulia MCA

 

• 2024
Kid/B-UV: SUV di segmento B, disponibile anche in versione BEV che debutterà nel 2023 
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2 ore fa, nubironaSW dice:

Niente nuova Mito, verrà solo aggiornata...

☏ X5pro ☏
 

A mio parere l'aggiornamento Mito e Giulietta c'è già stato ed è stato minimale...dopo rispettivamente 9 e 7 anni dal modello originario non credo abbia molto senso andare oltre con gli aggiornamenti. Credo che Mito morirà li mentre Giulietta avrà un erede  

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2 ore fa, jameson dice:

Penso che tu sia ottimista...

 

Lo dice Bigland nell'intervista. non dice nuovo modello ma aggiornare l'esistente, suppongo finchè se ne sentirà la necessità. se non sarà più profittevole e/o necessario morirà senza eredi, più o meno quello che capiterà a Ypsilon.

 

A meno che in FCA non trovino una logica nell'utilizzo delle piattaforme consentendo una 'offensiva' a largo raggio nel segmento B con 3 derivate per Fiat Lancia Alfa... La mia è una fantasia degna di altri tempi.... :-D

 

Fiat 127 - 903 ab | Fiat Regata 100 S i.e. | Daewoo Nubira SW 1600 SX-Fiat Panda Young 750 ab ('89) | Fiat Punto Easy 1.2 Nero Tenore

Camper Adria Coral 655 Sp su Ducato Maxi 2.8 jtd 127cv

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On 12/6/2016 at 20:45, Wilhem275 dice:

C'è anche un problema di motori. Giulia, almeno per ora, non scende sotto una soglia che per una segmento C (per quanto specializzata) è troppo alta. Va bene voler alzare il tiro, ma su un'auto del genere non si può partire da un diesel 2.2, e a quel punto però su quali altri modelli spalmi un eventuale 1.6 longitudinale?

 

Il nuovo diesel 4 cilindri di

1 ora fa, nubironaSW dice:

 

Lo dice Bigland nell'intervista. non dice nuovo modello ma aggiornare l'esistente, suppongo finchè se ne sentirà la necessità. se non sarà più profittevole e/o necessario morirà senza eredi, più o meno quello che capiterà a Ypsilon.

 

A meno che in FCA non trovino una logica nell'utilizzo delle piattaforme consentendo una 'offensiva' a largo raggio nel segmento B con 3 derivate per Fiat Lancia Alfa... La mia è una fantasia degna di altri tempi.... :-D

 

 

La Mito fu un'operazione vincente a basso costo.

Volendo si potrebbe fare la Nuova Punto (B-WorldCar) a 3 e 5p e derivare da essa la 500S (5p) e la Mito (3p).

Poi si deve valutare la convenienza in termini economici e di immagine Alfa Romeo (in quanto rimarrebbe l'unica a TA).

Facciamo un favore a questo mondo... Meno SUV, più 4C e Lotus...

sony_xperia_u.png

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http://www.freep.com/story/money/cars/chrysler/2016/11/17/alfa-romeo-america-return/93996192/

 

Cita

How Alfa Romeo plans to reintroduce itself to America

 

635824194551400118-Brent.jpg Brent Snavely , Detroit Free Press10:19 a.m. EST November 17, 2016

 

2018 Alfa Romeo Stelvio

(Photo: FCA US)

LOS ANGELES — The long-awaited re-introduction of Alfa Romeo in the U.S. will lean heavily on three characteristics of the brand's new cars — performance, Italian style and technology.

But that's not all. Fiat Chrysler Automobiles plans to unleash a marketing blitz next year and plans to expand its dealership network as it brings new cars and SUVs made in Italy to the U.S. to go head to head against German and Asian luxury brands.

"We are confident that you are looking, right here, at the fastest SUV in the world," Reid Bigland, head of Alfa Romeo and Maserati said Wednesday after introducing the 2018 Alfa Romeo Stelvio.

The top-of-the-line Stelvio Quadrifoglio is equipped with a 2.9-liter, direct-injection turbo engine with an eight-speed automatic transmission that generates 505 horsepower, powering it from 0-60 mph in 3.9 seconds and a top speed of 177 m.p.h.

 

"When we decided to reintroduce Alfa Romeo, we made a commitment to go back to our roots, and that meant including incredible performance, state of the art technology, and gorgeous Italian design," Bigland said.

 

Fiat Chrysler Automobiles CEO Sergio Marchionne initially talked about Alfa Romeo returning to the U.S. as early as 2012, but put those plans on hold. Then, in 2014, Marchionne said the automaker would launch eight new vehicles by 2018, but delayed those plans as well.

Now, Bigland said the company should still be able to launch eight new vehicles by 2020, but declined to outline which vehicles will be introduced next.

"You know, we’ll see. We are roughly there, I think that is what Mr. Marchionne has confirmed. That’s up to him," Bigland said.

The Giulia sedan, revealed in Milan in June 2015, will finally make its way to U.S. dealerships by the middle of December, Bigland said Wednesday. The Stelvio will go on sale in Europe during the first quarter of next year and should be on sale in the U.S. by June 30 at the latest, finally giving the storied Italian brand the lineup it needs to compete in the U.S. Alfa Romeo has been selling the 4C, a two-seat roaster, since 2012 but only in small volumes.

If the rebirth of Alfa Romeo is successful, it will give FCA a brand that can command bigger prices in lucrative market segments.

"It will help our business and help our sales and help our profitability,” Bigland said.

But developing and shipping beautiful, top performing cars and SUVs to the U.S. is only half of the battle. FCA faces a steep challenge as it begins to try to raise awareness of the Alfa Romeo brand in a crowded market and make sure it has a dealership network that is prepared to sell the vehicles.

"We are going to need to amp up our marketing in 2017 when our products start to arrive," Bigland said. "Alfa has been out of the U.S. market for the better part of 20 years, and there is a whole generation of Americas that have never heard of Alfa Romeo."

Bigland declined to say if a Super Bowl commercial is part of that marketing plan.

FCA also must expanding its dealership network for Alfa Romeo. Bigland said there currently are 155 Alfa Romeo dealers in the U.S. and 20 in Canada. Some of those dealers are also Fiat dealers and some are Maserati dealers.

"More and more of those dealers are being dualed with Maserati, which is a pretty good fit, from a product portfolio perspective," Bigland said. "We will grow that network over the next 12, 18, or 24 months, once the cars start to get out there."

Bigland said FCA's goal is expand its dealership network to a total of 200 to 250 dealers in North America.

The silver lining for Bigland? There is obviously a tremendous amount of interest in the brand's rebirth.

On Wednesday, FCA had a tent outside the Los Angeles Convention Center with seating capacity for 600 but had to ask members of its own staff to leave so it could let more members of the media attend and still had to turn people away.

"I think when you think about he buzz that we have created on Alfa, I think you don’t have to look any further than this tent," Bigland said. "I think underlying interest is there. It's fertile ground. When we start to amp it up with TV (advertising), I think its going to be something special."

 

Gli ultimi due capoversi sono beneauguranti ! Speriamo bene.....:si:

Modificato da pennellotref

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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