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Hyundai i30: si disattiva il servosterzo durante il Test dell'Alce


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Hyundai i30 Power Steering Failure Surfaces During Moose Test

Hyundai i30 hatch is know for a great many things with European customers – a power steering system with three settings that feels a little vague, a 7-year warranty and the promise of good build quality.

It has a pretty solid repuration, being engineered in Germany and all. But a chink in the Korean compact’s armor appeared during a standard moose test carried out by an independent Swedish magazine. The test is simple – just swerve violently to the left and back again, as if you were trying to avoid a moose suddenly appearing in the middle of the road.

Many people have experienced loss of power steering at one time or another due to the engine shutting down or one of the belts coming loose. However, this problem appears a little different, one of those “I quit” situations modern cars sometimes put you in nowadays. Maybe the driver had the i30’s Flex Steer system in the Sport setting where input and resistance is artificially exaggerated by electric power-assistance. The violent movements of the moose test could have found build weaknesses in the Korean compact car.

"As you saw on the video, the Hyndai i30 continues on straight out of the moose-testtrack beacause the steering shuts down. The power steering shuts down in the middle of the track. I have a small red symbol on the dashboard that tells me something is wrong with the steering. It doesn't need a lamp, you can feel it quite clear while turning the wheel.” said the test driver of Teknikens Varld magazine.

This problem is by no means a minor one. Had this incident occurred on the road, it would almost certainly have resulted in a nasty crash.

"Yes. That's how bad it goes when the power steering shuts off. Don't believe for a second that you can handle this situation out on the road. This is absolutely dangerous. Rubbish!" the driver goes on to say.

If we owned this particular generation of i30, there would be a few restless nights after watching the video. After all, when else would we need a normal car to work at 100% other than in a dangerous situation like this?


http://www.autoevolution.com/news/hyundai-i30-power-steering-failure-surfaces-during-moose-test-video-81702.html

:pen:
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In fondo, l'alce lo hanno evitato.

che poi siamo morti esplodendo a lato strada, è un dettaglio secondario.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

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Le Mazda 3 penultima serie manifestavano un indurimento dello sterzo nei movimenti bruschi, ma non un mancamento così evidente con tanto di accensione spia...

Da vedere come va in altri esemplari.

Anche Astra H durante la prima prova di 4R (5p 1.7 CDTI Cosmo) aveva manifestato indurimenti dell'elettrico durante le manovre d'emergenza. Anche lì nulla di così drastico, però.

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

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:sh:

sono rimasto basito....ma con l'esp non dovevano aver risolto questi problemi?? (parlo da ignorante)

"Non ti ho tradito, dico sul serio. Ero rimasto senza benzina, avevo una gomma a terra, non avevo i soldi per prendere il taxi, la tintoria non mi aveva portato il tait, c'era il funerale di mia madre, era crollata la casa, c'è stato un terremoto, una tremenda inondazione, le cavalette, non è stata colpa mia, lo giuro su Dio!!"

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:sh:

sono rimasto basito....ma con l'esp non dovevano aver risolto questi problemi?? (parlo da ignorante)

L'ESP non centra niente.

E nemmeno la prova dell'alce centra del tutto.

Il problema che viene evidenziato è che, sterzando bruscamente, il servosterzo va a pallino e la servoassistenza si azzera, sia rendendo lo sterzo improvvisamente duro sia facendo sentire direttamente le risposte sul volante delle sollecitazioni date dai pneumatici.

Da qui la perdita di controllo dell'auto che non mostra problemi di assetto e stabilità tali da fallire il test dell'alce.

Semplicemente il tester/giornalista non riesce più a sterzare come vorrebbe e quindi perde il controllo dell'auto.

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