Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

2016-Toyota-Avalon-Sedan-7.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-8.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-1.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-5.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-9.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-14.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-1.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-2.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-3.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-4.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-5.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-6.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-7.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-8.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-9.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-10.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-11.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-12.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-13.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-14.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-15.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-16.jpg

2016-Toyota-Avalon-Sedan-17.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-18.jpg 2016-Toyota-Avalon-Sedan-19.jpg

carscoops

Press Release:

Cita
Refreshed 2016 Avalon

Unveiled as all-new in 2012, the fourth-generation Avalon was the first vehicle to meet Toyota President Akio Toyoda’s challenge to create cars that spark people’s emotions. Toyota mixed its legendary Quality, Durability and Reliability (QDR) with a strong dose of emotion through fresh new styling, improved performance, and high-tech features. They proved to be winning ingredients as Avalon quickly grabbed the attention of mid-size premium car buyers in segment leading numbers.

Five distinct grades on the V6 models will give customers a wide array of choice (XLE, XLE Plus, XLE Premium, Limited and Touring). Hybrid customers can choose from three separate grades, adding luxury features and technology options as they move up the chain from XLE Plus to XLE Premium and Limited.

Two unique suspension systems were developed for the 2016 Avalon to better align with diverse customer preferences. One retuned suspension prioritizes a comfortable ride for the XLE through Limited grades. The other, provides a more dynamic and responsive driving experience for the Touring grade.

Both of these suspension tunings are new and represent significant improvements over the current production Avalon.

The refreshed 2016 Avalon adds more refinement with an array of styling, performance and technology enhancements. New features on all Avalon grades will include:

  • Wider lower front grille with narrow upper grille design
  • Newly-designed turn signals (replacing fog lights)
  • Refined LED taillights
  • Chrome rear bumper accent
  • New gray accent stitching with light gray interior

Additional new standard features on the XLE and XLE Plus grades include:

  • Redesigned 17-inch alloy wheels
  • 7-inch Entune Audio Plus screen
  • Premium woodgrain dash ornamentation
  • Tire-specific Tire Pressure Monitoring System (TPMS)

Technology upgrades are added to the Avalon XLE Premium grade as it receives Entune™ Premium Audio with Navigation and App Suite and the Qi Wireless Charging as standard equipment. The performance-tuned Avalon Touring grade adds to its sporty styling with new standard features that include:

  • Redesigned 18-inch dark gray painted alloy wheels
  • New sporty front fascia
  • New LED headlights with LED Daytime Running Lights (DRL)
  • Unique “Touring” badge

The top-of-the-line Avalon Limited rounds out the updates with the addition of new 18-inch alloy Super Chrome wheels on gas models, and new 17-inch alloy Super Chrome wheels on the Limited hybrid (also optional on gas Limited). The Limited adds optional advanced safety features including automatic high beam headlights, Dynamic Radar Cruise Control, Pre-Collision System, and Lane Departure Alert.

 

Toyota USA

Boccona ancora più grande per la Avalon.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Giusto per ricordare di che auto stiamo parlando: http://www.autopareri.com/forum/concept-anteprime/54383-usa-toyota-avalon-2012-a.html

2013-Toyota-Avalon-front-three-quarters-4.JPG.jpg

Modello che tra l'altro ha degli interni a mio avviso bellissimi e, almeno in foto, che appaiono più lussuosi di altri analoghi modelli del nobile marchio Lexus:

2013-Toyota-Avalon-cockpit.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

degli interni jappi che mi piacciono.....deve essere la prima volta negli ultimi...30 anni direi...:shock:

"Non ti ho tradito, dico sul serio. Ero rimasto senza benzina, avevo una gomma a terra, non avevo i soldi per prendere il taxi, la tintoria non mi aveva portato il tait, c'era il funerale di mia madre, era crollata la casa, c'è stato un terremoto, una tremenda inondazione, le cavalette, non è stata colpa mia, lo giuro su Dio!!"

Link al commento
Condividi su altri Social

Di che segmento Europeo farebbe parte questa Avalon?

Nessuno: per dimensioni e motorizzazioni equivarrebbe ad una berlina di segmento E, ma per dotazioni e prezzo si colloca al livello della nostra Passat. Percui sarebbe una berlina di "segmento E generalista", che da noi non esiste più dall'uscita di scena delle varie Omega, Croma originale, Renault 25…

Link al commento
Condividi su altri Social

Nessuno: per dimensioni e motorizzazioni equivarrebbe ad una berlina di segmento E, ma per dotazioni e prezzo si colloca al livello della nostra Passat. Percui sarebbe una berlina di "segmento E generalista", che da noi non esiste più dall'uscita di scena delle varie Omega, Croma originale, Renault 25…

Croma originale era un D imho...:pen:

"Non ti ho tradito, dico sul serio. Ero rimasto senza benzina, avevo una gomma a terra, non avevo i soldi per prendere il taxi, la tintoria non mi aveva portato il tait, c'era il funerale di mia madre, era crollata la casa, c'è stato un terremoto, una tremenda inondazione, le cavalette, non è stata colpa mia, lo giuro su Dio!!"

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.