Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Subaru BRZ STi Performance Concept 2015


Recommended Posts

Subaru-BRZ_STI_Performance_Concept_2015_photo_06.jpgSubaru-BRZ_STI_Performance_Concept_2015_photo_07.jpgSubaru-BRZ_STI_Performance_Concept_2015_photo_08.jpgSubaru-BRZ_STI_Performance_Concept_2015_photo_0c.jpgSubaru-BRZ_STI_Performance_Concept_2015_photo_0f.jpgSubaru-BRZ_STI_Performance_Concept_2015_photo_10.jpg

Gallery Completa Subaru BRZ STi Performance Concept

Subaru of America, Inc. unveiled the STI Performance Concept at the 2015 New York International Auto Show.

The STI Performance Concept signifies a plan for U.S.-expansion of Subaru Tecnica International (STI), the performance division of Subaru, in its three core business areas; aftermarket parts, STI-tuned cars and motorsports.

The expansion has already begun, with STI-engineered parts replacing Subaru Performance Tuning (SPT) aftermarket parts in the U.S. market, and with STI's increasing engineering presence in Subaru of America's Global RallyCross team.

In the future, further models tuned by STI will be available in the US. These cars could feature more extensive modifications from the factory than previously offered, such as suspension, performance, braking, chassis and aerodynamic upgrades.

"At STI we know from our racing that to win, it is important not only to have high power, but also that all aspects of performance are balanced over the whole car," said Yoshio Hirakawa, president of Subaru Tecnica International, Inc. "When we achieve this balance, the driver feels that the car is easy to handle and reliable, and he can use it fully to the limits of its performance. Our plan is to produce cars and accessories that drivers can really enjoy."

The STI Performance Concept is a showcase for the engineering prowess and tuning capability of STI, featuring the racing engine developed by STI for the BRZ Super GT racecar, suspension and chassis components and aerodynamic upgrades.

Complete cars (extensive tuning by STI) and performance parts available now in Japan focus on the WRX STI, Forester and BRZ models. The Japanese domestic market uses the nomenclature "S model" as its naming for the WRX STI and uses "tS" on BRZ and Forester vehicles that have STI components, but a naming convention for any future US models has not yet been established.

Via Subaru

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By J-Gian
      La prossima CR-V sarà la prima Honda ad introdurre il nuovo sistema ibrido i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive), composto da un 2.0 i-VTEC 4 cilindri benzina a ciclo Atkinson (potenza ignota, ma si vocifera di 140 CV per un totale di oltre 180 CV considerando l'elettrico), più 2 motori elettrici, uno dei quali utilizzato solamente come generatore: in pratica un ibrido serie!
       
      Questa particolarità fa sì che l'i-MMD non sia necessiti di un cambio tradizionale, essendo alternativamente spinta solamente dal motore elettrico, oppure solamente dal termico (anche se aiutato a volte dall'elettrico).
       
      Le informazioni trapelate sono ancora poche, ma pare che fino a 70/80 km/h la forza motrice derivi dal solo motore elettrico, con il termico che si limita a generare energia elettrica a regimi costanti, nel suo range di regimi ritenuto più efficiente.  Oltre quella sogli di velocità, subentra la spinta diretta del motore termico, che - soggetto ad un'opportuna ed unica demoltiplica - in queste condizioni risulta più efficiente per il coasting. Per facilitare le riprese (non c'è kick-down), l'elettrico può correre in aiuto come boost, alimentato dalle batterie o dal generatore, il cui carico elettrico (e quindi meccanico) sul motore termico è variabile.
       
      La semplificazione meccanica è notevole, sarà da valutarne l'efficienza su strada più avanti.
       
       
      Arriverà poi anche un 1.5 Turbo a benzina accoppiato al CVT, mentre sparirà la versione diesel.
       




       
    • By Cole_90
      Ecco le prime foto spia della Outback super rugged, già anticipata dal PP che dovrei avere pubblicato in Strategie.
       










      motor1.com
       
      Io spero davvero che decidano di farla arrivare anche in Europa, 'sta nuova Outback, uffa.
    • By Beckervdo
      Concept elettrico per il Salone di Francoforte da parte di Hyundai che festeggia i suoi 45 anni e sarà svelata in anteprima il 10 Settembre 2019
×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.