Vai al contenuto

Quanto ti piace la Volvo V40 2016?  

43 voti

  1. 1. Quanto ti piace la Volvo V40 2016?

    • Molto
      13
    • Abbastanza
      21
    • Poco
      7
    • Per niente
      2


Messaggi Raccomandati:

 

000.jpg

 

000.jpg

000.jpg

 

000.jpg

000.jpg

 

V40 CROSS COUNTRY

 

000.jpg

000.jpg

 

 

000111.jpg

00011.jpg

0001.jpg

000.jpg

 

 

 

 

PRESS RELEASE:

 

Cita

Volvo Cars gives the new face of Volvo to the V40

 

Volvo Cars gives its bestselling V40 and V40 Cross Country the new face of Volvo for Model Year 2017 with trim updates across the range.

 

Central to the model year exterior updates are new grille meshes featuring the updated and more visually striking Volvo Iron Mark. The update also equips the V40 with the new ‘Thor’s Hammer’ headlights, resulting in a confident new look shared with Volvo’s new 90 Series cars.

 

“The V40 is the best-selling Volvo model in Europe and the second-most popular Volvo model globally, making it a very important car for the company. With the updates for model year 2017 we make this already very successful model even more attractive to customers in the segment,” said Björn Annwall, Senior Vice President, Sales, Marketing and Customer Service at Volvo Car Group.

 

The exterior update includes the addition of five colours to Volvo’s V40 offer including the completely new Amazon Blue and Denim Blue, as well as three colours already used by other models in the Volvo Cars portfolio: Bursting Blue, Mussel Blue and Luminous Sand.

The V40 will also receive the new ‘rank marks’ that were first introduced on the XC90, visualising trim levels and variants and a total of eight new wheels across the V40, R-Design and V40 Cross Country models.

 

In a cue taken from the award-winning Volvo Concept Estate a new upholstery called City Weave will be added along with a new Charcoal/Blond steering wheel option. Several new interior panel trims are also to be offered: Milled Aluminium, Black Grid Aluminium and Stealth Aluminium. Accent trim colours in the door inserts will now be offered with contrasting stitching and for the first time a black headliner will be available as an option in the V40. New tread plates will be added for the R-Design and Inscription trim levels and an updated key fob with the new Volvo logo will be available.

 

Continuing its innovative approach to powertrain engineering, Volvo has reduced CO2 emissions on its popular D2 manual powertrain to just 89 g/km with the full tyre program.

 

Volvo On Call

The Volvo On Call smartphone app which allows remote access and control over a wide range of in-car features, receives a substantial update. Volvo On Call already delivers wearable connectivity (Apple Watch/Android Wear) and now Microsoft Band 2 connectivity, enabling voice-control for certain features when using Windows 10-based smartphones.

 

Other updates to Volvo On Call include a calendar integration function that connects your personal calendar to the mobile app allowing it to send calendar appointment destinations directly to your navigation on request. For 2016 Volvo On Call will broaden its scope and provide support for up to 10 Volvo vehicles, giving access to all the usual functions across a fleet of cars.

 

Volvo will also introduce Flic button compatibility with Volvo On Call. Flic allows you to program a single physical ‘smart button’ to perform several tasks, such as lock your car or to start/stop pre-heating and can be used as a shortcut to Volvo On Call services.

 

Volvo now also offers support for Windows 10 with a new version of the Volvo On Call application that can be used on regular PCs and tablets to interact with your car.

 

CleanZone technology

Volvo’s continuing leadership in interior air quality is highlighted across the 40 Series from 2016 with the inclusion of the CleanZone logo on instrument panel air vents. Volvo’s award-winning CleanZone technology ensures that outside air is effectively filtered before entering the cabin, removing harmful pollutants that are increasingly common in large urban areas. CleanZone technology reflects Volvo’s ongoing work to improve the in-car experience, covering incoming air, interior emissions and odours, interior surfaces and contact allergies.


 

 

 

Modello uscente: http://www.autopareri.com/forums/topic/46463-volvo-v40-2012/

 

Link al commento
Condividi su altri Social

5 minuti fa, Cosimo dice:

non mi piacciono: sembrano una scopiazzatura di quelli audi :pen: 

Volvo-Concept-Coup_2655942c.jpg

2013 :saggio

 

tutto sommato non mi spiace, avrei cercato di "alzare" graficamente il frontale, anche se senza rifare il cofano mi sa che era impossibile, rimane una bella macchina

  • Mi Piace 3
Link al commento
Condividi su altri Social

[cut]

 

Brava Volvo: con pochi tocchi ha reso la "piccola" V40 molto simile alle sorelle SUV, berlina e sw molto apprezzate per il nuovo family feeling. Adesso uno si innamora della XC90, va in concessionaria, scopre che costa un occhio della testa, si gira, vede la V40 che "le somiglia" e la compra.

(altre Case optano per diverse soluzioni... scusate ancora)

Modificato da Wilhem275
"Scusate, non ho resistito" - resisti, resisti...

 

 

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Eh lo so, a ginevra quei concept nel 2013 probabilmente furono la roba più interessante. Molto, molto belli.

 

Però le persone non appassionate quei fari su strada li associano ad audi anche se li ha adottati dopo. 

 

Edit:

la macchina piace anche a me. Non l'ho presa per le doti dinamiche e il motore (più che altro per il cambio..)

Poi ne ho preso una che ha le stesse doti dinamiche :mrgreen: almeno il motore è meno fiacco..

Modificato da Cosimo
  • Mi Piace 1

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Link al commento
Condividi su altri Social

Sempre una bellissima seg.C, IMHO, probabilmente la più bella del segmento.

 

A me l'aggiornamento piace, rinfresca la linea senza stravolgerla e sembrare posticcio.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

3 minuti fa, Cosimo dice:

Edit:

la macchina piace anche a me. Non l'ho presa per le doti dinamiche e il motore (più che altro per il cambio..)

Poi ne ho preso una che ha le stesse doti dinamiche :mrgreen: almeno il motore è meno fiacco..

 

E' un po' asettica, però non l'ho trovata un pianto da guidare. C'è da dire che l'aziendale che abbiamo in casa è assettata e coi cerchiazzi.

Il vero problema, effettivamente, è il cambio automatico bipolare. :mrgreen: 

Modificato da superkappa125
  • Mi Piace 1

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

15 minuti fa, savio.79 dice:

Scusate ma non resisto, dato che ho fatto cenno a questo restyling in un mio recente post sul restyling Giulietta:

speriamo che Volvo non vada in bancarotta con questo aggiornamento delle ottiche dei fari!!! Chissà quanto gli sarà costato!!! Chissà se rientreranno dell'investimento!!!   (e non si era visto neanche un camuffo)

Scusate, ma non ho resistito.

____________

 

Brava Volvo: con pochi tocchi ha reso la "piccola" V40 molto simile alle sorelle SUV, berlina e sw molto apprezzate per il nuovo family feeling. Adesso uno si innamora della XC90, va in concessionaria, scopre che costa un occhio della testa, si gira, vede la V40 che "le somiglia" e la compra.

(altre Case optano per diverse soluzioni... scusate ancora)

una cosa è un aggiornamento di metà carriera, un'altra cosa è una rinfrescata per tirare avanti altri 2 anni... detto ciò, possiamo non tirare in mezzo alfa ovunque? 

Modificato da Aymaro
  • Mi Piace 5
Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.