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Audi: cambio di nomenclature per i suoi modelli


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Audi is adopting a standardized nomenclature for the power output designations of its worldwide range of automobiles. The names of the model series – from Audi A1 to Audi Q7 – will remain unchanged. Within the model families, combinations of two numbers will replace the various type designations previously used. The new designations stand for the specific power output and apply both to cars with combustion engines and to e-tron models with hybrid and electric drives.

The reference value for the new model designations is the power output of the individual model in kilowatts (kW). Audi is thus subclassifying its model range into different performance levels – each identified by a two-numeral combination. For example, the numeral combination “30” will appear on the rear of all models with power output between 81 and 96 kW. And “45” stands for power output between 169 and 185 kW. The top of the Audi model range is the performance class above 400 kW, which is identifiable by the number combination “70”. In each case the numerals appear along with the engine technology – TFSI, TDI, g-tron or e-tron.

The number combinations identifying the performance levels in the Audi product range increase in increments of five, and they represent the hierarchy within both the respective model series and the brand’s overall model range. According to the new nomenclature, in the future the spectrum will range from the Audi Q2 30 TFSI with 85 kW (combined fuel consumption in l/100 km: 5.4 - 5.1*; CO2 emissions in g/km: 123 - 117*) to the Audi Q7 50 TDI with 200 kW (combined fuel consumption in l/100 km: 6.4 - 5.9*; CO2 emissions in g/km: 168 - 154*). A special place in the line-up is occupied by the high-end, high-performance S and RS models and the Audi R8 (combined fuel consumption in l/100 km: 12.5 - 11.4; combined CO2 emissions in g/km: 292 - 272). They will retain their classic names in reference to their top position in the model range.

“As alternative drive technologies become increasingly relevant, engine displacement as a performance attribute is becoming less important to our customers. The clarity and logic of structuring the designations according to power output makes it possible to distinguish between the various performance levels,” explains Dr. Dietmar Voggenreiter, Board of Management Member for Sales and Marketing at AUDI AG.

The changes will kick off with the new Audi A8 generation in the fall of 2017. First among the two six-cylinder engines to be redesignated will be the 3.0 TDI with 210 kW – as the Audi A8 50 TDI (combined fuel consumption in l/100 km: 5.8 - 5.6**; combined CO2 emissions in g/km: 152 - 145**), and the 3.0 TFSI with 250 kW – as the Audi A8 55 TFSI (combined fuel consumption in l/100 km: 7.8 - 7.5**; combined CO2 emissions in g/km: 178 - 171**).

In the coming months, all Audi model series launched on the market will be assigned the new performance designations beginning when they are offered for sale. Audi will change the designations of the remaining model series in the current product range in time for the new model year changeover in summer of 2018. 


* Figures depend on the tires/wheels used and on the transmission version, and for the Q7 also 
on the number of seats 

** Figures depend on the tires/wheels used and on the body version 



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Già avevo problemi con le "T" e le "D" di Volvo, e mi son sempre sentito orfano delle BMW con la sigla che richiama l'effettiva cilindrata (la 318 è un 2000cc se non ricordo male), figuriamoci ora che Audi userà incrementi di 5 unità sui kW di potenza...meno male che Mercedes ha fatto chiarezza almeno con le sigle dei vari modelli!

 

el nino

[sIGPIC][/sIGPIC] I sogni a volte si avverano. Tu sei il mio.

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20 minuti fa, el Nino dice:

Già avevo problemi con le "T" e le "D" di Volvo, e mi son sempre sentito orfano delle BMW con la sigla che richiama l'effettiva cilindrata (la 318 è un 2000cc se non ricordo male)

 

se non altro in Volvo hanno sganciato le sigle dalla cilindrata, come farà Audi. sembra cervellotico, ma considerando che ormai ci sono ennemila step di potenza per lo stesso motore ha una sua logica.

BMW ha mantenuto la tradizione che richiama la cilindrata, ma  ormai da 316 a 330 sono tutte duemila :(

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effettivamente strana come decisione in quanto va contro tutti i molti clienti che prendono la versione base . Forse è un tentativo di accontentare chi prende la versione top e si vuole distinguere dalla massa ?

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3 minuti fa, TONI dice:

effettivamente strana come decisione in quanto va contro tutti i molti clienti che prendono la versione base . Forse è un tentativo di accontentare chi prende la versione top e si vuole distinguere dalla massa ?

 

Boh...

una cosa simile la fa Volvo e in misura minore Mercedes con i modelli AMG.

Forse anche in JLR stanno andando verso questa scelta... ?

Effettivamente visto che la cilindarata ed il numero di cilindri son sempre meno indicativi del livello di potenza, per differenziare nella nomenclatura le versioni han deciso che un numero che indica il range di potenza possa essere una soluzione ottimale per distinguerle, almeno a catalogo.

Io a sto punto avrei preferito una cosa del genere:

TFSI 250

TDI 190

magari con la T rossa per indicare i modelli più prestazionali e blu o verde per le versioni eco (o presunte tali ?).

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