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Scelte strategiche FCA (Piano industriale 2018 da pag 97)


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46 minuti fa, Bare scrive:

Even VAG will announce in the coming days that they will kill VW Passat in Europe after 2022.

..you refer to this article?

http://europe.autonews.com/article/20181105/ANE/181109872/vw-may-convert-two-more-german-plants-for-evs-paper-says

 

Edward Taylor
Reuters
November 5, 2018 20:46 CET

FRANKFURT -- Volkswagen will consider plans to convert its factories in Emden and Hanover, Germany, to build electric cars during a strategy review on November 16, a report in German daily Handelsblatt said.

VW Group plans to build 10 million electric cars based on its new modular MEB platform, as it targets the launch of worldwide mass production toward the end of 2022. 

VW currently builds the VW Passat midsize car in Emden but the sedan segment has suffered from sagging demand as customers flock to buy SUVs, prompting a review of the factory's future. The Hanover plant builds vans including an electric version of the Crafter, along with the Amarok pickup and Tiguan SUV.

VW will start series production of the battery-powered I.D. hatchback in Zwickau, Germany, in November 2019.

Handelsblatt also said the multi-brand carmaking group will review plans to build a new plant for its Skoda brand, outside the Czech republic.

Volkswagen declined to comment on the review.

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1 ora fa, iDrive scrive:

Con i modelli che avevano certo che il marchio non poteva sperare molto in Cina...

 

Ma con una Tipo Sedan LWB, 2 o 3 SUV come detto, anche LWB, e sopratutto motori ibridi e BEV, non vedo perché FIAT non potrebbe fare un po’ di numeri...

 

Certo che con una Punto o una Ottimo con motori vecchi e senza LWB non vai da nessuna parte in Cina.

La rete Fiat è diventata Jeep, non investiranno piu su Fiat in India e Cina. Tra l’altro anche Jeep vende pochissimo in Cina, prezzi alti e concorrenza elevata. Cherokee è passata da 106 mila unita nel 2016 a circa 30 mila questo anno

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Visto il successo di C3 Aircross e Crossland X, la 500L Tracking non è poi tanto più grande, per cui anche così può andare bene, mentre la versione allungata è da sopprimere.

 

 

citroen-c3-aircross-2018.jpg

opel-crossland-x-2017.jpg

fiat-500l-cross-2017.jpg

 

 

La B-SUV prodotta in Serbia però dovrebbe essere più corta e più bassa, se come riferimento veniva citata la Vitara, una sorta di Panda allungata ed allargata.

 

suzuki-vitara-2015.jpg

 

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20 minutes ago, xtom said:

Given the success of C3 Aircross and Crossland X, the 500L Tracking is not so much bigger, so even so it can go well, while the elongated version is to be suppressed.

 

 

citroen-c3-Aircross-2018.jpg

opel-crossland-x-2017.jpg

fiat-500l-cross-2017.jpg

 

 

The B-SUV produced in Serbia, however, should be shorter and shorter, if reference was made to the Vitara, a sort of elongated and enlarged Panda.

 

suzuki-vitara-2015.jpg

 

renault-captur-2013.jpg

 

Peugeot-2008-2016.jpg

 

volkswagen-t-roc-2018.jpg

kia-stonic-2018.jpg

Modificato da Bare
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Le chiamiamo tutte impropriamente SUV, perché sono accomunate da un assetto un po' più alto e da passaruota allargati con profili in plastica, ma visto che rappresentano ormai la quota dominante del mercato dovremmo trovare un nome per ogni categoria.

 

Personalmente consideravo crossover tutte le rialzate con altezza inferiore a 160 cm e portellone inclinato, mentre le SUV sono di solito più alte e squadrate, ma C3 Aircross, Crossland X e 500L Tracking sfondano questa soglia, pur non potendosi considerare SUV, poiché fondamentalmente sono delle monovolume MPV con look da fuoristrada.

 

In questo senso T-Roc, Stonic e 500X possono essere annoverate tra le crossover, mentre 2008 e Captur non le definirei ne SUV ne crossover, sono MPV basse con look da fuoristrada.

 

In tutto questo casino, non aiuta la classificazione A-UV, B-UV, C-UV, perché tipicamente le UV hanno dimensioni maggiori rispetto alle classiche berline A, B, C.

 

 

 

 

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http://europe.autonews.com/article/20181109/ANE/181109758/fiat-chrysler-should-consider-selling-europe-business-spinning-off

Fiat Chrysler should mull selling Europe business, spinning off Maserati, Alfa, investor says

 

Bloomberg
November 9, 2018 11:28 CET

MILAN/NEW YORK -- Fiat Chrysler Automobile’s board is being urged by a small investor to consider selling its European business and eventually spin-off the Maserati and Alfa Romeo divisions to focus on its profitable U.S. brands.

ADW Capital Management, a long-time shareholder, is pressing these and other proposals to lift the automaker's shares and "eliminate its turnaround valuation," it said in a letter sent to the board on Thursday.

The fund is not among Fiat's top 100 shareholders.

Fiat's reliance on the U.S. market was clear during the third quarter, when hot-selling models like the Ram 1500 and Jeep Wrangler led to North American operations generating 97 percent of profits.

While return on sales in the region overtook Ford and matched General Motors's margin, Fiat's valuation continues to trail both its rivals.

"While Fiat has premium brands which are secularly growing, the strongest balance sheet and highest growth profile of all U.S. carmakers, the company trades at a significant discount to its closest peers, GM and Ford," ADW Founder Adam Wyden, 34, wrote in the letter obtained by Bloomberg News.

Wyden would change the company's name to JeepRAM to reflect its strongest brands and have it adopt U.S. GAAP accounting principles to enable more U.S. index funds to invest in the shares. Here's a rundown of the fund's more aggressive proposals:

• Combine Europe's Fiat brand with another automaker focused on the region, such as PSA Group. This would focus management on the higher-margin American businesses that are primed for international growth

• Spin off or sell shares in a combined Maserati and Alfa Romeo business

• Merge with a North American peer, such as GM, for cost savings

Fiat had no immediate comment on the letter. The company has said it plans to remain independent through its five-year plan to 2022.

ADW manages $150 million and Fiat is its biggest investment. The fund has previously sought to take an active role in companies where the fund holds stakes. In October, it urged U.S. software provider PAR Technology to pursue a sale.

Wyden wrote a similar letter advocating for Diamond Resorts International to sell itself, months before Apollo Global Management acquired the company in 2016.

Fiat Chrysler is controlled by the Agnelli family's Exor, which holds more than 50 percent of voting rights. That level of control has left little room for investor requests to gain traction.

ADW, founded in 2011, has been a shareholder since 2014.

Fiat Chrysler shares have more than tripled since listing in 2014. Sergio Marchionne, the dealmaking, globetrotting former CEO who died earlier this year, helped revive Chrysler from bankruptcy by restructuring the business and separating assets formerly owned by Fiat. Profit has more than doubled since 2013 from higher Jeep sales and the elimination of net non-financial debt. Supercar maker Ferrari was spun off in 2015.

Since July, when Mike Manley replaced Marchionne, Fiat Chrysler's U.S. shares have declined 13 percent. The company also has lowered its profit outlook for the year on weaker sales in China.

"We too miss our coach, but our team was hard conditioned for excellence over the last 14 years," Wyden wrote in the letter. "It is our turn now to make the boss proud and play offense."

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On 7/11/2018 at 11:58, xtom scrive:

 

Le chiamiamo tutte impropriamente SUV, perché sono accomunate da un assetto un po' più alto e da passaruota allargati con profili in plastica, ma visto che rappresentano ormai la quota dominante del mercato dovremmo trovare un nome per ogni categoria.

 

se ti metti a far distinguo entri in un ginepraio. SUV aveva un significato all'origine (negli USA) e ne ha assunti altri mille in giro per il mondo.

per noi ormai SUV è qualunque roba che abbia 2 cm di sospensioni in più e un po' di plastica grezza spalmata attorno alla carrozzeria. vedi le pubblicità delle citycar di Opel o Suzuki, per dire, che ormai puntano dritto sul concetto di mini-SUV. ma è appunto solo un modo per vendere un prodotto, anche quando si tratta solo di utilitarie un po' agghindate.

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In pratica vorrebbero far cedere i marchi di lusso e richiamo, Fiat che comunque in Sud America ed Europa la sua importanza ce l'ha per rimanere con un pickup e 4 fuoristrada?
Bah... Sempre più convinto che quotare in borsa facendo infiltrare gente che non capisce una mazza del prodotto tra chi possiede l'azienda sia una delle cose più stupide che esista.
Sto incominciando ad aver paura che si ripeta l'ennesima carneficina dell'industria italiana, un'azienda big del settore smembrata e svenduta solo per tirar su quattrini nell'immediato con conseguente perdita per noi tutti.

☏ LG-H870 ☏

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