Jump to content

Recommended Posts

Cita

[...]

 

Viene introdotto un aggiornamento al motore diesel SKYACTIV-D che porta la cilindrata a 1,8 litri offrendo una maggiore reattività e migliori prestazioni in termini di emissioni.

 

Il motore a benzina SKYACTIV-G da 2,0 litri presenta anch’esso modifiche e innovazioni: un nuovo disegno della testa del pistone con un nuovo profilo e iniettori ad alta pressione di nuova concezione che nebulizzano il carburante in modo più omogeneo. Questi sviluppi tecnici assicurano eccellenti valori di coppia in un ampio arco di regimi motore e contribuiscono a migliorare l'efficienza dei consumi nelle condizioni di guida reali.

 

Entrambi i motori soddisfano i severi standard EURO 6 d-temp, incluso il test di emissioni RDE.

 

[...]

Fonte: https://www.mazda-press.com/it/notizie/2018/la-mazda-cx-3-2018-fa-il-suo-debutto-nel-mercato-giapponese/

 

Debutto in Italia su Mazda CX-3 2018 dopo l'estate 2018.

 

Il 1.8 diesel dovrebbe derivare dal 1.5 SKYACTIV-D

 

 

  • I Like! 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/5/2018 at 16:37, Matteo B. dice:

la metto qua, perchè J-Gian ha messo un like nel topic...allora mi è venuto in mente :disp2::-D

 

Presentati  da Mazda i conti dello scorso anno fiscale la settimana scorsa  (andato tutto abbastanza bene, ma il cambio dollaro/yen riduce  un pò i margini netti, la soluzione è sempre quella di produrre meno in giappone, cosa che stanno facendo inclusa la fabbrica  nuova in USA nel 2021).

 

alla voce "sviluppo  prodotto":

 

previsto sulla prossima 3 /Cx-3 (che sarà su piattaforma della prossima 3 e non più su quella della 2) un 1.8 diesel nuovo, che stia in mezzo agli attuali come potenza e coppia.

Mazda launching updated CX-3 in Japan with new 1.8L diesel

17 May 2018
Cita

 

Mazda Motor Corporation has begun accepting pre-orders for the updated Mazda CX-3 at dealerships throughout Japan. The redesigned model adopts parts of Mazda’s next-generation SKYACTIV-Vehicle Architecture. Improvements were made to the front dampers, front stabilizers and coil springs, and the G-Vectoring Control and electric power steering systems were carefully tuned to achieve even smoother changes in vehicle posture.

For both engine options, efforts focused on realizing high levels of both driving pleasure and environmental performance. A new 1.8-liter SKYACTIV-D diesel engine replaces the previous 1.5-liter diesel and improves efficiency and emissions performance in common driving situations. With ultra-high-response multi-hole injectors and a variable-geometry turbocharger, it produces strong torque at higher rpms for smooth and powerful acceleration.

The SKYACTIV-G 2.0-liter gasoline engine adopts the same innovations as in the updated Mazda CX-5 (earlier post). These include low-friction pistons with edge-cut heads and new high-dispersion injectors and other enhancements that improve torque throughout the entire rpm range, contribute to better real-world fuel economy and allow intuitive speed control in common driving situations.

Design improvements, including changes to the front grille, LED rear combination lamps and aluminum wheels, are aimed at creating the feeling of a higher-class vehicle. Inside, the center console has been redesigned and the addition of an electric parking brake, center armrest and multi-box enhance comfort and reduce fatigue.

In terms of safety, the refreshed CX-3 is the first model to adopt an updated version of Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) with enhanced ability to detect pedestrians at night.

With Stop & Go functionality, Mazda Radar Cruise Control (MRCC) can now bring the vehicle to a complete stop, allowing the driver to relax and enjoy the drive. A 360° View Monitor is available as a factory installed option for all model grades, offering peace of mind even for less confident drivers.

An auto-dimming rearview mirror is standard equipment on all model grades.

 

Via GreenCarCongress

  • I Like! 1
Link to comment
Share on other sites

  • J-Gian changed the title to Mazda - Nuovi 1.8 SKYACTIV-D e 2.0 SKYACTIV-G

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.