Vai al contenuto

Beckervdo

Messaggi Raccomandati:

  • Risposte 313
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Il doppio rene come anche le calandre classiche (Lancia su tutte) non possono essere sia larghe che alte. Per ragioni di proporzioni una delle due dimensioni deve prevalere sull'altra. Se non sono bastati errori plateali come la serie 1 mk2 ante restyling ha fargli imboccare la strada giusta, dubito lo faranno mai...
Un piccolo riassunto della storia BMW
image.png.5aa1f76a6154a251b28e40270bd9b69e.png

  • Mi Piace 2
Link al commento
Condividi su altri Social

Sono l‘unico a cui piace il frontale della bmw 3.0 csl hommage? I reni lunghi e piú bassi me li aspettavo da tempo, fanno sembrare il frontale molto piú sportivo rispetto al rene attuale che é posizionato piú in alto dei fari... Qualche mese fa avevo immaginato la serie 3 in questo modo: 

 

Modificato da Kyalami
Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 settimane fa...
Cita

The world is a troubling, vexing place to live at the moment. So take solace in a glimmer of hope from BMW, who’s confirmed the next-generation M3 and M4 will retain a manual gearbox as standard. Phew.

M Division boss Markus Flasch spoke to Top Gear at the Frankfurt motor show, confirming the next generation of his team’s core products will continue with straight-six power, nabbed from the latest X3 M and X4 M SUVs.

“This S58 engine will of course be the base for M3 and M4,” he said. “It’s our strongest ever straight-six and it’s already capable of 510 horsepower as basic, but it has not reached its fullest potential yet.”

A hint that the power output for the top-spec X3 M Competition might be a mere starting point for the M3 and M4 ranges, then. But that’s not the news to get most excited about.

“There is no point for us putting a manual gearbox into an SUV, but we will continue with a manual in the M3 and the M4. It’s a small percentage of sales – with the biggest community in the United States – but it’s something very specific that sets us apart from our competitors, because not everybody is capable of doing it. Even more so in future.”

So a DCT paddleshift transmission will remain optional, and the number one choice in most markets. But the old-fashioned among us can still indulge in doing things ourselves. “It adds a lot of character, and while it may not be the more competitive variant, people like it,” adds Flasch. “That’s the crucial thing about our business: we have huge heritage. People love M and recognise the three stripes, everyone knows what they stand for. So why make good things worse?”

It’s a sentiment vehemently rejected by Flasch’s counterpart at Mercedes-AMG, Tobias Moers, who almost spat out his coffee when we asked if he’d ever think about a retro-tastic manual in one of his future sports saloons.

“The manual gearbox is done. Yes of course, there’s the Porsche GT3, Aston with the Vantage… I know. But in the world of emissions, it’s a niche that needs a completely different calibration. Good luck with that. It’s a lot of work for not many sales.”

So, manual sports saloons. Are you with M or AMG?

 

Link al commento
Condividi su altri Social

I sedili sportivi specifici BMW M saranno di serie, ma ci saranno anche sedili avvolgenti CF opzionali (visti nell'ultima foto spia), disponibili anche negli Stati Uniti. Parlando di fibra di carbonio, ci saranno molti più rivestimenti CF disponibili senza la necessità di pescare dal catalogo BMW M Performance.

BMW M3 G80 2020 Spy - Open grille (1).jpg

BMW M3 G80 2020 Spy - Open grille.jpg

BMW M3 G80 2021 Spy - Open grille  (3).jpg

BMW M3 G80 2021 Spy - Open grille  (4).jpg

BMW M3 G80 2021 Spy - Open grille (2).jpg

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.