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Possibile collaborazione Mercedes e BMW per piattaforma di segmento C


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https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2019/01/21/bmw_e_mercedes_possibile_accordo_per_le_compatte_del_futuro.html

BMW e Mercedes

Possibile accordo per le compatte del futuro

Dopo più di un secolo di rivalità, la BMW e la Mercedes-Benzpotrebbero presto sviluppare insieme una nuova famiglia di automobili compatte. La clamorosa partnership, diffusa come indiscrezione dall'Handelsblatt, porterebbe le due aziende a creare una piattaforma comune sulla quale basare le eredi della BMW Serie 1, della Mercedes-Benz Classe A e delle derivate (Serie 2, Classe B, CLA e GLA).

Piattaforma condivisa non prima del 2025. Il nuovo accordo rientrerebbe in una collaborazione d'ampio raggio che potrebbe includere anche la condivisione delle tecnologie per la guida autonoma. L'intento delle due aziende, come spesso accade in questi casi, sarebbe quello di dividere i costi di sviluppo, arrivando a proporre prodotti di maggiore qualità con investimenti contenuti. La condivisione di una piattaforma, infatti, permetterebbe di risparmiare miliardi di euro in costi di sviluppo e produzione, così da poterli dirottare verso nuovi settori necessari per il futuro, come l'elettrificazione, la connettività, la digitalizzazione e, non da ultime, le tecnologie driverless. Prima di vedere i primi frutti di questa ipotetica partnership, tuttavia, servirà attendere molto tempo. La nuova Mercedes-Benz Classe A è stata presentata di recente, mentre la terza generazione della BMW Serie 1 debutterà la prossima primavera. Entrambi i modelli resteranno in produzione per almeno sette anni e per questo, nel caso in cui le due aziende decidessero di sviluppare congiuntamente una nuova piattaforma, il primo modello dell'asse Monaco-Stoccarda potrebbe vedere la luce non prima del 2025.

Insieme dal 2015. I gruppi BMW e Daimler hanno iniziato a collaborare già da qualche anno: nel 2015, insieme all'Audi, hanno acquistato dalla Nokia l'azienda di mappe digitali Here, ritenuta necessaria per poter sviluppare sistemi di guida autonoma affidabili. Lo scorso anno, inoltre, le due aziende hanno creato una joint venture paritetica per unire i servizi di car sharing DriveNow e Car2go, oltre a mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi, Beat e ai servizi di ricarica come ChargeNow e quelli di parcheggio come Parkmobile e ParkNow.

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......sai che roba se montassero il torcente posteriore ad una BMW? ?

 

Ad ogni modo, è un rumors o qualcosa di davvero concreto? Di conseguenza, sulla stessa piattaforma nascerebbero le nuove MINI (non penso le eredi della F56 poiché saranno ormai in corso di allestimento i prototipi, ma quelle della V serie.

 

@4200blu puoi darci qualche info o è solo una trovata giornalistica?

  • Ahah! 1

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

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39 minuti fa, VuOtto scrive:

......sai che roba se montassero il torcente posteriore ad una BMW?

 

secondo me è solo questione di tempo......

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365GT-4BB.jpg.d8eec3919186d3fdfc3eb116bcf4f0e6.jpg "Ovunque andrai ci sarà sempre un Pandino guidato da un anziano che ti taglierà la strada..."

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3 ore fa, VuOtto scrive:

......sai che roba se montassero il torcente posteriore ad una BMW? ?

 

Ad ogni modo, è un rumors o qualcosa di davvero concreto? Di conseguenza, sulla stessa piattaforma nascerebbero le nuove MINI (non penso le eredi della F56 poiché saranno ormai in corso di allestimento i prototipi, ma quelle della V serie.

 

@4200blu puoi darci qualche info o è solo una trovata giornalistica?

 

..credo al momento sopratutto l'dea della piattaforma comune tra BMW e Mercedes e speculazione della stampa (ma c'e sempre un granello di verita), sarebbe una strada lunga.

Piu vicino e concreto e lo sviluppo comune per parte elettriche e sopratutto per la guida autonoma. Eforse anche per usare una struttura modulo per macchine elettriche insieme, forse questa e piu importante che una piattaforma del seg C. e molto reale sono le tentative per amplificare i componenti in un aquisto comune, sopratutto per tutto questa roba, che non e "alla superficie/percezione" del cliente.

Ma nell settore di guida autonoma forse ci sara anche una soluzione piu ampia, il nuovo AD di Mercedes al momento prova di creare una unione tra MB/BMW/VAG, Bosch, Conti etc. per sviluppare tutto per guida autonoma insieme, perche i costi per level 4 saranno esorbitante e con questo consorzio si potrebbe dividere.

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  • 1 mese fa...

Press release ufficiale di DB/BMW

 

BMW Group and Daimler AG to jointly develop next-generation technologies for automated driving

·       Long-term strategic cooperation planned
·       Next generation of technologies for driver assistance systems and  highly 
        automated driving on highways (SAE Level 3 and Level 4)
·       Goal: a flexible platform and shorter innovation cycles
·       Technology to be market ready by mid-2020s
·       Klaus Fröhlich: Consistent pursuit of scalable platform strategy and
        pooling of expertise from two technology leaders
·       Ola Källenius: Working with the right partners, we want to continue 
        enhancing this technology and get it ready for the road.

 

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Munich/Stuttgart . The BMW Group and Daimler AG are to join forces on automated driving. Initially, the focus will be on advancing the development of next-generation technologies for driver assistance systems, automated driving on highways and parking features (up to SAE Level 4). The two companies have signed a Memorandum of Understanding to jointly develop this technology, which is key for future mobility. The BMW Group and Daimler AG view their partnership as a long-term, strategic cooperation and aim to make next-level technologies widely available by the middle of the coming decade.

“As we continue to pursue our strategy, we are combining the expertise of two technology leaders. At the BMW Group, long-term partnerships within a flexible, scalable, non-exclusive platform are fundamental to advancing the industrialisation of autonomous driving. Combining the key expertise of our two companies will boost our innovative strength and speed up the spread of this technology,” said Klaus Fröhlich, Member of the Board of Management of BMW AG, Development.

Ola Källenius, Member of the Board of Management of Daimler AG, responsible for Group Research and Mercedes-Benz Cars Development said: “Autonomous driving is one of the most revolutionary trends for us at the moment, and the entire Daimler Group is working very hard on it. As always at Daimler, our top priority is safety. Instead of individual, stand-alone solutions, we want to develop a reliable overall system that offers noticeable added-value for customers. Working with the right partners, we want to make significant advances in enhancing the performance of this technology and bring it safely on the road.”

The planned cooperation offers the BMW Group and Daimler AG a number of obvious advantages: the skills and experience of the individual partners and a scalable architecture will speed up and streamline the development of future technology generations. Besides the synergies, new technologies will be faster to market, with shorter innovation cycles. For both companies, the safety of vehicle occupants and other road users is of the utmost importance and a key reason for making the reliability of systems a key criterion for the collaboration. The two partners continue to pursue their goal of being the pace-setter in development.

Joint development work will be carried out via a scalable architecture covering several stages of automation, with Levels 3 and 4 enabling automated driving on highways. In addition, the two partners plan to discuss the possibility of extending their collaboration to cover higher levels of automation, both on highways and in urban areas. These considerations underline the sustainable, long-term nature of the cooperation, which includes the aim to create a scalable platform for automated driving. The development of current-generation technologies and ongoing collaborations of the two companies will remain unaffected and continue as before. Ongoing development of latest-generation technologies and existing collaborations will remain unaffected by the projected cooperation and go ahead as planned. The BMW Group and Daimler AG will also explore additional partnerships with other technology companies and automotive manufacturers that could contribute to the success of the platform.

Autonomous driving at the BMW Group
The BMW Group has been working on highly automated driving since 2006, and has established a non-exclusive platform with technology specialists, suppliers and OEMs to take it to series maturity. Since 2017, work in this area has been consolidated at the Autonomous Driving Campus in Unterschleissheim, just north of Munich, and the industrialisation and scalability of the technology is being advanced with the support of partners. Brand new agile software development is used at the Campus to speed up development of the platform and set new industry standards. Around the world, more than 70 test vehicles are trialling state-of-the-art technology. They collect data in order to improve machine learning with artificial intelligence through simulations and test new Level 2 - 5 functions out on the road. The generation of technologies that is currently under development will go into series production as Level 3 automation in 2021 in the BMW iNEXT where it will also be Level 4 enabled for pilot projects.

Autonomous driving at Daimler AG
Daimler AG has been working on series development projects not only for specific Level 3 vehicles but also for Levels 4 and 5. Long a leader in active safety systems, it programmed its systems largely in-house right from the very beginning. 2019 will see the launch in San José, Silicon Valley, of its first pilot programme, with Bosch, on self-driving vehicles (Levels 4/5) in urban environments. This will be the next milestone within the existing cooperation between both partners and the cooperation will continue as planned. Early next decade, Daimler will bring to the market not only highly automated (Level 3) vehicles but also fully automated (Level 4/5) vehicles. It is the only to the OEM in the world to be so well-positioned to apply autonomous driving in every relevant context, from passenger cars and vans to buses and trucks, and is therefore relying on scalable solutions to deliver automated driving.

Modificato da 4200blu
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