Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

9b74b29a-tata-unveils-altroz-in-geneva-1

 

46d60ebd-tata-unveils-altroz-in-geneva-3

 

37b7db07-tata-unveils-altroz-in-geneva-4

 

8e23fdca-tata-unveils-altroz-in-geneva-5

 

9821bac1-tata-unveils-altroz-in-geneva-7

 

a3bac846-tata-unveils-altroz-in-geneva-8

 

aad87d18-tata-unveils-altroz-in-geneva-3

 

a7175b96-tata-unveils-altroz-in-geneva-3

 

6ff49e24-tata-unveils-altroz-in-geneva-3

 

f55bdaa1-tata-unveils-altroz-in-geneva-3

 

8feb70ec-tata-unveils-altroz-in-geneva-3

 

Cita

Tata stopped by the 89th Geneva International Motor Show to showcase multiple cars, among them the new Altroz and Altroz EV superminis, but also the H2X Concept.

While the Buzzard SUV, also known as the Harrier, was also in attendance, we’re going to be focusing our efforts on the Altroz and Altroz EV, two so-called premium urban cars with different powertrains, designed on an all-new Agile Light Flexible Advanced (ALFA) architecture.

The ALFA platform has lightweight, modular and flexible characteristics, allowing for the manufacturing of multiple body styles and a choice of different powertrains, including petrol, diesel and even fully electric.

Meet the Altroz

Tata means to reinvent the urban car design with its new Altroz supermini, by putting greater emphasis on bringing connectivity and everyday mobility together. The Indian automaker plans on bringing the Altroz to market in India come mid-2019.

Design-wise, this looks like a reasonably modern car, albeit maybe a little quirky because of those swoosh-shaped front doors. It’s actually more of a design gimmick, as opposed to something practical in nature – it doesn’t actually free up the window line.

Then there’s the multi-level front end design, which also comes off as “different”, or perhaps a little familiar if you’re a fan of certain newer Citroen models.

As for the interior, the gauge cluster seems to be split in half (half digital, half analog). There’s also a freestanding infotainment screen on top of the dashboard, flat-bottom multi-function steering wheel, a push-to-start button, manual gearbox, manual handbrake, electric door mirrors, power windows, air conditioning and gold trim around the air vents.

There’s no official word on any powertrain specifications, but hopefully the automaker will rectify that soon – we’re particularly curious about the EV version.

 

Fonte: carscoops

  • Wow! 1
  • Grazie! 1

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Beckervdo ha messo in primo piano/indicizzato questa Discussione
2 ore fa, Wilhem275 scrive:

Ma perché i tappi ai finestrini? :lol:

 

Per "mascherare" una struttura basata su un telaio non "freschissimo"?

365GT-4BB.jpg.d8eec3919186d3fdfc3eb116bcf4f0e6.jpg "Ovunque andrai ci sarà sempre un Pandino guidato da un anziano che ti taglierà la strada..."

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.