Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

On 9/7/2019 at 14:32, Tony ramirez scrive:

temo che la scelta monovolumica sia dettata più da ragioni aerodinamiche! (prius docet) 

fatto sta che non si può guadare ne la Prius ne questa, se il futuro elettrico è inteso per veicoli come questi io grazie al cielo ho una meravigliosa bici!

 

Il futuro infatti sarà bici o altri mezzi personali elettrici. Un'auto (o più) per famiglia sarà solo un lontano ricordo. Mezzi pubblici e car sharing. Tenere lo stesso parco macchine ma elettrico, in un paese che già ora deve comprare energia ed è stato così "lungimirante" da rinunciare al nucleare, è fisicamente impossibile. 

 

Morte dei piccoli paesini senza colonnine di ricarica e non serviti da mezzi. Auto private solo per i più benestanti. Per gli altri bici elettriche, monopattini elettrici e bus. E si spera di trovare un alternativa al kerosene per quando finirà il petrolio, altrimenti anche il volume del traffico aereo attuale sarà un problema. 

Quindi sì, siamo a un passo dalla citata "nuova era tecnologica" in cui l'edonismo automobil-petrolifero del dopoguerra sarà un lontano ricordo. 

 

E per fortuna le case automobilistiche non stanno a guardare. Almeno non tutte.

 

  • Mi Piace 1
  • TESLA Hug [Trolling Mode] 1
  • Assurdo! 2
  • Ahah! 1
Link al commento
Condividi su altri Social

2 ore fa, Shangri-La scrive:

Il futuro infatti sarà bici o altri mezzi personali elettrici. Un'auto (o più) per famiglia sarà solo un lontano ricordo. Mezzi pubblici e car sharing. Tenere lo stesso parco macchine ma elettrico, in un paese che già ora deve comprare energia ed è stato così "lungimirante" da rinunciare al nucleare, è fisicamente impossibile. 

 

Morte dei piccoli paesini senza colonnine di ricarica e non serviti da mezzi. Auto private solo per i più benestanti. Per gli altri bici elettriche, monopattini elettrici e bus. E si spera di trovare un alternativa al kerosene per quando finirà il petrolio, altrimenti anche il volume del traffico aereo attuale sarà un problema. 

Quindi sì, siamo a un passo dalla citata "nuova era tecnologica" in cui l'edonismo automobil-petrolifero del dopoguerra sarà un lontano ricordo. 

 

E per fortuna le case automobilistiche non stanno a guardare. Almeno non tutte.

 

 

..a me sembra un nuovo MedioEvo, altrochè........................

  • Mi Piace 3

365GT-4BB.jpg.d8eec3919186d3fdfc3eb116bcf4f0e6.jpg "Ovunque andrai ci sarà sempre un Pandino guidato da un anziano che ti taglierà la strada..."

Link al commento
Condividi su altri Social

5 minuti fa, stev66 scrive:

In effetti, così messo è un futuro per un italia da 30 milioni di abitanti. Il problema è cosa fare degli altri 30. ?

 

GettyImages-826893558.jpg

 

...nell'altro senso di marcia....................

Modificato da AndreaB

365GT-4BB.jpg.d8eec3919186d3fdfc3eb116bcf4f0e6.jpg "Ovunque andrai ci sarà sempre un Pandino guidato da un anziano che ti taglierà la strada..."

Link al commento
Condividi su altri Social

3 ore fa, Shangri-La scrive:

 

Quindi sì, siamo a un passo dalla citata "nuova era tecnologica" in cui l'edonismo automobil-petrolifero del dopoguerra sarà un lontano ricordo. 

 

Sarà, ma io sono del '96 e questo edonismo vorrei godermelo ancora per almeno mezzo secolo?

Link al commento
Condividi su altri Social

6a00d8341c4fbe53ef0240a4bbb9b6200b-800wi

Cita

 

Pre-series production of the ID.3 EV has already begun at the Volkswagen plant in Zwickau. The core components for electric cars are developed and produced for the new electric vehicles at the Volkswagen Group Components plants: the electric drive comes from Kassel; the Salzgitter plant supplies its colleagues in Hessen with rotors and stators. The Brunswick plant develops and produces the battery system, further sites deliver castings and other parts.

Electric drives from Kassel. The Group Components plant in Kassel supplies electric drives and platform parts for the ID.3. In addition to the dual-clutch gearbox (DSG), for which Kassel has been known since the launch of production 16 years ago, the plant will chiefly be producing electric drives for the modular electric drive matrix (MEB). All parts for the electric drive are put together at the Kassel plant, including the parts from the component plants in Salzgitter, Poznań and Hanover.

Kassel produces the electric drives for all MEB vehicles in Europe and North America. Production of pre-series drives has already started; in future, up to 500,000 units will leave the factory each year. Kassel works closely with the Chinese plant in Tianjin where the electric drive is produced in parallel for the Chinese market.

Together, the two plants will produce up to 1.4 million electric drives each year from 2023 onwards. This means that Volkswagen Group Components will be one of the largest global manufacturers of electric vehicle drives in the future.

In addition to the electric drive, load-bearing components and body parts are also produced in Kassel for the ID.3: parts of the extremely durable frame for the battery box, damper mounts, crossmembers and the tunnel. The platform parts from Kassel are then delivered to the Zwickau plant for assembly to complete the vehicle body.

Rotor and stator from Salzgitter. As part of the transformation to electric mobility, the Components plant in Salzgitter is specialized in manufacturing rotors and stators in addition to conventional engine production. In future, up to 2,000 rotors and stators will be produced each day, along with gasoline, diesel and CNG drives. In order to achieve these high volumes, a new hairpin technology developed by Volkswagen is used to manufacture stators. The technology enables improved performance figures in shorter production times.

Salzgitter also stands for the transformation process at Group Components: Volkswagen Group Components has assumed end-to-end responsibility at Volkswagen AG for the battery, starting with research and ending with the recycling process.

The Salzgitter site has taken on key elements of these processes: battery expertise is being developed at the Center of Excellence (CoE) and a pilot plant for battery production will be opened by the end of the year. This will be followed by the pilot plant for recycling in 2020. Competence and industrial processes are to be developed at both pilot plants.

Battery system from Brunswick. The battery system for the ID.3 will be manufactured at the site in Brunswick. A new hall the size of nine soccer pitches will be built especially for manufacturing the battery system. It is scheduled to open in the fourth quarter of 2019. In future, around 2,000 units will be produced per day and delivered to the vehicle production site in Zwickau.

The Brunswick site has been steadily developing its battery expertise since 2013, in relation to both complete systems and production. The battery systems manufactured there include those for current electric and hybrid vehicles by the Volkswagen brand as well as trucks for Scania and MAN.

Many years of experience and expertise have also found their way into the most recent battery system for the MEB. MEB battery systems that have already been manufactured are currently undergoing several weeks of hardness testing, and are being put through their paces. The results will be incorporated into the further development.

The Brunswick site also manufactures running gear components and assembles front and rear axles. This includes welding groups and steering systems, but also drive shafts from the running gear production site in Wolfsburg.

 

 

 

Via GreenCarCongress

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.