Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuto su Autopareri - il forum dell'automobile!

Recommended Posts

5c959109-hyundai-i10-n-line-1.jpg

 

da92cd5a-hyundai-i10-n-line-2.jpg

 

a693df36-hyundai-i10-n-line-3.jpg

 

Cita

Just a few days after the latest-generation Hyundai i10 premiered on the eve of the Frankfurt Motor Show, the sporty i10 N Line has been unveiled by the carmaker. It may not be the fully-fledged N model some were expecting but it certainly looks the part.

With the introduction of the i10 N Line, there are now four models in the Hyundai range to be spruced up with N Line models, namely the i30 hatchback, i30 Fastback, and Tucson SUV. The i10 N Line follows a familiar philosophy to its larger siblings with some sporty interior and exterior upgrades and an exclusive powertrain.Let’s start with the engine, or should we say engines. The Hyundai i10 N Line can be purchased with an exclusive 1.0-liter three-cylinder T-GDi engine pumping out 98 hp and 126 lb-ft (171 Nm) of torque that is mated to a five-speed manual transmission driving the front wheels. Should customers, for whatever reason, prefer less power, they have the option of a 1.2-liter MPi four-cylinder with 82 hp and 87 lb-ft (118 Nm) of torque. This engine can also be coupled with a five-speed manual ‘box as well as a five-speed automatic.

Viewed from the outside, there is no mistaking the i10 N Line from base i10 models. The front, for example, features all new daytime running lights in the corners of the front grille. There are also a trio of bright red triangular incorporated into the grille to give off that ‘sporty’ vibe. Other trimmings at the front include a red accent on the lower portion of the bumper and new fog light surrounds.

Hyundai has also developed exclusive 16-inch wheels for the city car, a red i10 badge, a skid plate, and a diffuser out back. There are six exterior colors available, all of which can be combined with a two-tone roof. Distinctive touches continue through to the cabin where there is an N-branded steering wheel and gear shift lever alongside red air vent rings, metal pedals, and red stitching.

 

 

Fonte: carscoops.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cita

Specifiche tecniche*

Motore 1.0 T-GDi (i10 N Line)

Architettura

3-cilindri T-GDi

Potenza (CV)

100

Coppia (Nm)

172

Trasmissione

5MT

Target CO2 NEDC 2.0 (g/km)

TBC

Target CO2 WLTP (g/km)

TBC

Motore 1.2 MPi

Architettura

4-cilindri MPi

Potenza (CV)

84

Coppia (Nm)

118

Trasmissione

5MT / 5AMT

Velocità massima (km/h)

171 / 171

Accelerazione 0-100 km/h (sec)

12.6 / 15.8

Consumo combinato NEDC 2.0 (l/100 km)

4.7 / 4.7

Consumo combinato WLTP (l/100 km)

5.3 / 5.5

Target CO2 NEDC 2.0 (g/km)

107 / 107

Target CO2 WLTP (g/km)

121 / 126

Rapporti di cambio

 

1.2 MPi

1.0 T-GDi

4 posti

5 posti

4/5 posti

5MT

5MT

5AMT

5MT

1st

3.545

3.545

3.545

3.615

2nd

1.895

1.895

1.895

1.955

3rd

1.241

1.192

1.192

1.207

4th

0.906

0.853

0.853

0.893

5th

0.744

0.697

0.697

0.688

Retromarcia

3.636

3.636

3.636

3.545

Finale

4.235

4.438

4.438

3.647

Sospensioni

Sospensioni

Anteriori

Struttura di tipo McPherson

Posteriori

Interconnesse con ponte ad asse torcente

Ammortizzatori

Anteriori

A gas con molla elicoidale

Posteriori

A gas con molla elicoidale

 

Sterzo

Tipo

MDPS

Giri del volante

2.64 da fine corsa a fine corsa

Raggio di sterzata (m)

5.0 (minimo)

Rapporto di sterzata complessivo

14.0

Freni (mm)

Anteriori (diametro)

252

Posteriori (diametro)

234

Cerchi

Pneumatici

in lega da 16’’

195/45R16

Esterni (mm)

 

N Line

Lunghezza complessiva

3,675

Larghezza complessiva

1,680

Altezza complessiva

1,483

Passo

2,425

Altezza da terra

152

Sbalzo anteriore

710

Sbalzo posteriore

540

Carreggiata anteriore

1,467

Carreggiata posteriore

1,478

Interni (mm)

 

Prima fila

Seconda fila

Spazio per la testa

996

956

Spazio per le gambe

1,070

865

Spazio per le spalle

1,326

1,328

Seduta

1,260

1,230

Capacità (litri)

Serbatoio

36

Bagagliaio

252

 

* I valori sono indicativi e non omologati, perciò soggetti a variazioni. Le specifiche variano nei diversi mercati.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Hyundai stanno lavorando molto bene in termini di dinamica di guida, questa mi incuriosisce tanto, piccole bombe dal prezzo basso (spero) non se ne trovano quasi più.

  • I Like! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davanti rispetto al modello "normale" presentato qualche giorno fa migliora sensibilmente. Peccato per il retro che resta una anonima vetturetta orientale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carina, ma mi domando come mai un manuale a 6 marce sia un tabù su questa categoria, pure 500 abarth ha un 5 marce :-(

Edited by VuOtto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spazio. 

Per i 6 rapporti già su quelle più grandi si deve passare allo schema a doppio contralbero per limitare la lunghezza. Su quelle più piccole hai problemi anche di ingombro sia in altezza che in larghezza. 

L'unico 6m che si era riuscito a montare era il C514.6 su 500 1.4 e panda 100hp. Ma sopportava massimo 140Nm e aveva problemi di fragilità ai cuscinetti

  • I Like! 2
  • Thanks! 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.