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8 minuti fa, 4200blu scrive:

 

..tutto verissimo e personalmente d'accordo..ma la nave dell' governo europeo e partito in direzione green deal , adesso fanno tutti questi sovvenzione per fabbriche per le batterie, per le stazione di ricarica, spingono Euro 7 in una direzione non fattibile e tutto con un orizzonte di meno 10 anni - questa via non e piu riversibile perche non c'e piu il tempo, almeno non per la industria europea. Secondo me potrebbe solo essere, che quasi tutti i OEM falliscono con la elettrificazione e noi 2030 comprano Ice cinese e coreani quando il governo ha capito che i clienti non fanno cosa i politici vogliono e spostano qualche target verso piu avanti..ma per la industria qui poi e troppo tardi. Per questo, la elettrificazione secondo me e dannato per diventare un successo.

 

La strada è certamente segnata e non ci piove. Ormai hanno messo in campo progetti miliardi. Il problema è che questo avrà impatti enormi a livello di mobilità e libertà personale. Perché l'auto per come è organizzata la società è un bene primario. Oltretutto non avendo una soluzione per l'energia pulita ci troveremo auto a batteria alimentate da centrali a combustibile fossile.  Sarà qualcosa di ridicolo, con limitati o nulli impatti ecologici, che costerà in competitività posti di lavoro e libertà di movimento. Per ora la vedo così. Quando vedrò una bev al prezzo di una ICE con 400-500 km di autonomia autostradale in ogni condizione e che si ricarica in 15 minuti mi ricrederò. Ma vedere in strada non promesse.

 

6 minuti fa, xtom scrive:


Ma allora se vuoi essere preciso dici che la ID.4 con 170 Cv parte da 43.150 €, con gli incentivi e la rottamazione scende a 32.050 €.

 

La Tiguan con 150 Cv e cambio automatico parte da 35.500 €, con 190 Cv e 320 Nm di coppia parte da 42.000 € e non gode d’incentivi.

Gli incentivi toglili perché son soldi nostri e stiamo parlando del prezzo dell'auto. Sto paragonando le versioni base e ho messo la id4 con una batteria decente che comunque è lontana km dall'autonomia della Tiguan ICE e dal tempo di rifornimento. Se poi mi vuoi paragone una panda a una Dacia spring facciamo pure. Ma una è un auto piccola l'altra un aspirapolvere con 4 ruote.

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1 ora fa, davos scrive:

Scusa così il ragionamento si da troppo spannometrico. La Tiguan parte da 31000 euro la id4 con batteria decente da 50000. La Tiguan puoi avere parcheggio o meno, ci puoi viaggiare dove vuoi. La id4 ha autonomia di 520 km wlpt cioè se ci viaggi in inverno o in estate in autostrada ne farai 250-280. Calcoliamo che ricarichi da 15-20% a 80% e significa che ogni oretta di viaggio ti fermi 45 minuti. Puoi paragonare le 2 cose. Sono anni che parlano di miglioramenti enormi e hanno fatto passetti. Ora di nuovo tra 2 anni ci sarà una rivoluzione con miglioramenti esponenziali. E va beh crediamoci che vi devo dire.

È un ragionamento spannometrico.

Dando per scontato che le nuove batterie allo stato solido garantiscano autonomia raddoppiata rispetto all'attuale e tempi di ricarica accettabili dalle colonnine ad alta potenza.

Altrimenti è un suicidio.

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24 Marzo Press Conference Skoda

Io ho inviato una mia domanda, chissà se risponderanno.

 

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ŠKODA AUTO invites journalists to the digital annual press conference

› Annual press conference will be held online on 24 March at 10:00 CET
› ŠKODA AUTO presents 2020 financial results and outlook on future developments
› Presentation broadcast live for the first time on the ŠKODA Storyboard

Mladá Boleslav, 17 March 2021 – ŠKODA AUTO is holding its annual press conference online for the first time. It will begin on Wednesday, 24 March at 10: 00 Central European Time and will be broadcast live on the Internet. During the approximately 40-minute event, the company will be presenting its financial figures and the annual report for 2020. In addition, ŠKODA AUTO will provide an overview of the car manufacturer’s current situation and give an outlook on future developments.

ŠKODA AUTO will be streaming the annual press conference in real time on the ŠKODA Storyboard. News outlets can share the broadcast on their channels via embed code. ŠKODA AUTO invites journalists and media representatives to a 30-minute Q&A session following the presentation.

Questions can be submitted in advance by e-mail to media@skoda-auto.cz.

Date: Wednesday, 24 March starting at 10:00 CET
Livestream: www.skoda-storyboard.com and www.skoda-apc.com
Embed Code: https://ppv.livebox.cz/apc_en/player

 

22 Marzo Press Conference Seat

 

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Log in to the SEAT S.A. Annual Press Conference

  • The press conference will be live streamed on the 22nd of March from 11:00am to 12:30pm CET
  • The company will review its 2020 results and present its future strategy
  • At the end of the presentation, journalists will have the opportunity to take part in the Q&A session by pre-registering on the platform

Next Monday 22nd of March at 11:00h CET, SEAT. S.A. will air its Annual Press Conference live from its headquarters in Martorell, Barcelona. The company will review its 2020 results and present its strategy for the future.

The press conference will be held by Wayne Griffiths, president of SEAT S.A., and Carsten Isensee, vice-president for Finance and IT, who will also be available after the presentation for a question and answer session.

We encourage you to follow the live press conference connecting to the web: https://annualpressconference2021.seatevents.es/. The broadcast will be available with simultaneous translations in Spanish, German, French and Italian. The original version will be in English.

Stay safe!

 

Modificato da MotorPassion

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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"Racism affects all of us"

On the International Day against Racism: Sarah Nonnenmacher, Diversity Manager at Volkswagen, explains the measures the Group and the brand are taking to reduce prejudice and make diversity the norm.

Since 1966, the United Nations has been focusing global attention on activities against racism every year on March 21. What is Volkswagen doing to fight against prejudice and exclusion based on external characteristics?

The Group's diversity management has driven forward many projects in recent years. However, the Black Lives Matter movement has also shown us that we need to talk more about the issue of racism again. Being a global company, we see it as our social responsibility to step up our commitment to this issue. For example, we have been organizing a mandatory training program on ethics and diversity in advertising and communications since 2020. The training content covers various diversity topics such as unconscious bias, psychological safety, non-discriminatory marketing communications, and compliance and integrity issues. In addition, we offer regular consultation on marketing and communication materials. With the Code of Conduct and our company agreement "Partnership-based Conduct in the Workplace," we commit all employees to refrain from any kind of discrimination and to enable respectful cooperation in a spirit of partnership.

How do colleagues respond to your offers?

The demand for advice and training is enormous. We sense a great willingness to learn more and expand our knowledge. Nevertheless, I notice that talking openly about racism means personal challenges for some people. It is a shameful topic that comes with a guilty conscience and often triggers a defensive reaction. Most people don't want to be racist, it's against their understanding of values, and yet it happens unconsciously. So-called everyday racism is difficult to recognize. In order for people to perceive it better, they first have to understand racism in all its facets. It's a long process in which I'm also constantly learning.

You are also involved in anti-racism in your free time. What does that look like in concrete terms and how can other people get involved?

I give workshops and seminars in my free time. I try to make people aware that racism is more than just rejecting people because of their origin – by means of a change of perspective, an examination of colonial history and group exercises. I don't want participants to leave my workshop burdened with guilt. Rather, I want to encourage them to take responsibility for what happens in their environment and reduce insecurities. If you want to take action against racism, one of the most important steps is to start with yourself. Books such as "exit RACISM" by Tupoka Ogette or "Deutschland Schwarz Weiß" (Germany Black and White) by Noah Sow can be very helpful.
German President Frank-Walter Steinmeier put it perfectly: 

"It is not enough not to be a racist. We have to be anti-racists! Anti-racism must be learned, practiced, but above all, lived."

Works agreement and Code of Conduct

With its works agreement "Co-Operative Conduct at the Workplace", the Volkswagen Group lays down the principles of cooperation within the company for all brands and locations, defines violations and regulates reporting, complaint and counseling options. All employees are obligated to refrain from any kind of discrimination and to enable respectful cooperation in a spirit of partnership. For example, the company agreement prohibits statements, behavior and symbols that are xenophobic, extremist, anti-Semitic or otherwise inhuman.

In addition, the "Code of Conduct" is a guideline that formulates rules of conduct and behavior in everyday professional life. One corporate principle reads: „We offer equal opportunities for everyone. We do not discriminate or tolerate discrimination on grounds of ethnic or national origin, sex, religion, views, age, disability, sexual orientation, skin color, political views, social background or any other characteristics protected by law. We embrace diversity, actively encourage inclusion and create an environment that fosters each employee’s individuality in the interests of the Company."

 

Il gruppo Volkswagen nelle sue aziende ha sempre lavorato bene ed in modo impegnato sul tema della "diversità", del rispetto, delle pari opportunità. Non sapevo però dell'esistenza di un ruolo aziendale come quello del Diversity Manager.

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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  • 2 settimane fa...

Clamoroso.

 

 

Volkswagen rivela per errore il suo nuovo nome: sarà Voltswagen | DMove.it

 

Volkswagen rivela per errore il suo nuovo nome: sarà Voltswagen


La divisione che si occupa delle auto elettriche cambierà nome. Per ora l'indiscrezione è riferita solo agli Stati Uniti


La CNBC ha rivelato che Volkswagen per errore ha pubblicato sul suo sito un comunicato destinato al mese di aprile, in cui rende noto che l'azienda cambierà nome per la sua filiale negli Stati Uniti, diventando Voltswagen. Il riferimento all'unità di misura elettrica è evidente, ed infatti la nuova scritta si troverà su tutte le vetture elettriche, con un logo più chiaro, mentre le auto a combustibile manterranno il vecchio logo con il colore blu scuro.

Per il momento la società si è rifiutata di commentare, ma fonti vicine a VW, che hanno chiesto di restare anonime, hanno confermato il tutto. Voltswagen of America, questo il nome completo, resterà parte di Volkswagen Group of America.

Si tratta dell'ennesima mossa per dimostrare il reale impegno di Volkswagen per la sua famiglia di auto elettriche ID, come anche visto dal recente volume produttivo europeo, arrivato a 1.000 vetture al giorno. Il comunicato pubblicato per errore era datato 29 aprile, giorno in cui probabilmente potremo attenderci l'evento ufficiale. 

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