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ale75
Messaggio aggiunto da __P

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Aggiornato al 12/03/2024

 

2024
• Macan E ➡️ PRESENTATA! 

• Taycan MCA ➡️ PRESENTATA!

• Taycan Turbo GT ➡️ PRESENTATA!

• 911 MCA ➡️ SPY TOPIC

 

2025

718 BEV ➡️ SPY TOPIC
 

2026

• Cayenne BEV  ➡️ SPY TOPIC

 

2027

• Crossover high end BEV ➡️ RUMORS TOPIC


 

 

Modelli presentati nel corso del 2022

• 718 Cayman GT4 RS ➡️ PRESENTATA!

• 911 Sport Classic ➡️ PRESENTATA!

• 911 GT3 RS ➡️ PRESENTATA!

• 911 Carrera T ➡️ PRESENTATA!
• 911 Dakar ➡️ PRESENTATA!

 

 Modelli presentati nel corso del 2023

• Cayenne MCA ➡️ PRESENTATA!

• 718 Boxster Spyder RS ➡️ PRESENTATA!

• 911 S/T ➡️ PRESENTATA!

• Panamera MCA ➡️ PRESENTATA!

Messaggi Raccomandati:

On 14/8/2021 at 15:18, ale75 scrive:

Finalmente a novembre si dovrebbe vedere la versione finale della  Cayman 718 gt4rs 

per la 718 spyder rs si dovrà attendere il 2023 @poliziottesco 

 

al salone di Monaco di settembre si vocifera del concept della erede 718 elettrica che potrebbe arrivare nel 2024 

vhi può prenda queste 6 cilindri

 

 

Eh ale, io ho provato una GT4, ma il cambio (manuale) è terribile. Giri in prima e seconda, è assurdo che l'abbiano rapportato così. Ok il sound, ma è deludente all'ennesima potenza. Su strada è completamente inutilizzabile: cambi marcia e non ha un cacchio di coppia ai bassi, e allora la tieni in prima e seconda sempre...davvero frustrante come sensazione. Ora, trovo un senso alla versione PDK (che tuttavia, non considererei per un acquisto al momento...)

Modificato da VuOtto
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in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

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2 ore fa, VuOtto scrive:

 

Eh ale, io ho provato una GT4, ma il cambio (manuale) è terribile. Giri in prima e seconda, è assurdo che l'abbiano rapportato così. Ok il sound, ma è deludente all'ennesima potenza. Su strada è completamente inutilizzabile: cambi marcia e non ha un cacchio di coppia ai bassi, e allora la tieni in prima e seconda sempre...davvero frustrante come sensazione. Ora, trovo un senso alla versione PDK (che tuttavia, non considererei per un acquisto al momento...)

Beh ci sono 2. Aspetti da considerare 

Un aspirato manca di coppia in basso per l’utilizzo stradale ed un cambio adatto per  un auto da che può andare in pista e per strada richiede molti compromessi

inoltre  al di là delle dichiarazioni di facciata oltre “forse” alla gt3 Porsche non investe più sui manuali .

la gt4 è molto meglio con il pdk secondo tutti quelli che li hanno provati 

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  • 2 mesi fa...
Cita

two new derivatives of the 718

 

Perché due? GT4 RS e poi? Non ci sono foto spia né notizie di altri modelli o sbaglio?

Potrebbe essere una Spyder RS?

 

Cita

a new body variant and a new drive variant of the Taycan

 

La nuova forma di carrozzeria è la Sport Turismo (station wagon non rialzata) immagino.

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2 ore fa, Johnny- scrive:

 

Perché due? GT4 RS e poi? Non ci sono foto spia né notizie di altri modelli o sbaglio?

Potrebbe essere una Spyder RS?

 

 

La nuova forma di carrozzeria è la Sport Turismo (station wagon non rialzata) immagino.

Taycan sport turismo e taycan gts

 

718gt4rs e la versione da pista da quello che si dice

la spyder rs è un anno lontana

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  • 2 settimane fa...

E te pareva......Sempre peggio :disp2: Era solo questione di tempo.

 

https://jalopnik.com/a-bigger-porsche-crossover-is-coming-1848109428

 

Cita

A Bigger Porsche Crossover Is Coming

The midsize Cayenne is currently the luxury marque's biggest car, but Porsche reportedly won't stop there.

By

Erik Shilling

Today 10:26AM

 

Automotive News reports this morning that a big new Porsche crossover/SUV thing is on its way, longer and wider than the Cayenne.

 

"The company — famed for its sports cars and, more recently, sporty crossovers — is developing a vehicle that is larger, longer and wider than the Cayenne midsize crossover, the brand’s biggest nameplate now, according to U.S. dealers who were shown a rendering of the vehicle at a meeting here last week.

“It’s a new style of vehicle that is part sedan, part crossover,” said one dealer, describing it as having a “rakish” design.

A spokesman for Porsche Cars North America said the company won’t comment or speculate on specific future models, but he said the automaker has become “very open in sharing ideas under an initiative — Porsche Unseen — the majority of which don’t make it beyond the ideas stage” but serve as an inspiration.

“We’re grateful for such creativity within our business, as we’re continually exploring new opportunities and where we might compete in the future,” the spokesman said. “Whether these go any further than renderings and ideas to make it to the production stage — let alone how they will be powered or configured — is undecided.”

The new vehicle is slated to arrive in the second half of the decade and could offer three rows — a first for a Porsche.

“It’s very un-Porsche-like,” another dealer familiar with the vehicle said. “It has a flat rear design; it’s not anything like the Macan and Cayenne.”

While Porsche did not disclose details of the vehicle’s powertrain, dealers expect it to be a plug-in hybrid at launch. A battery-powered vehicle could follow."

 

I appreciate that Automotive News quotes a Porsche spokesman saying the project is completely up in the air before ignoring that and saying that the car is definitely happening. Automotive News also says that the bigger SUV/crossover is aimed at younger buyers, since, apparently, the Cayenne is too small for people with children. I don’t really buy that, though, because it isn’t, and I suspect that, instead, younger people simply can’t afford new Porsches.

 

....

 

 

Adesso aspettiamo Maserati.....>:) :mrgreen:

 

Inoltre:

 

Cita

Anyway, there is also this bit of news about the Boxster and Cayman:

 

"The midengine Cayman coupe and Boxster convertible will go all-electric around 2025, dealers were told.

The front-end design of the Boxster EV is similar to that of the Taycan electric fastback, while the rear borrows the full-width taillight design from the Taycan, according to dealers who were shown the convertible.

“The car looks stunning,” a dealer said. “It looks really sporty-looking.”

 

One of the last gas-powered Boxsters is going to be a hell of a good deal on the used market in 10 years, I humbly predict.

 

 

Modificato da pennellotref

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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13 minuti fa, Beckervdo scrive:

Il flagship di Porsche sarà l'equivalente del BMW XM, ossia un modello SUV top di gamma, ma al contrario di BMW sarà solamente elettrico.

 

 

..forse la Porsche sara piu basso come la BMW, qui si sente di una via di mezzo tra berlina (Landjet/Grand Sphere) e crossover. In ogni caso sara basata su PPE.

 

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