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Fiat Panda IV 2026 (Notizie)


Pandino

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Cita

Fiat’s electric vehicle range will expand to include other models aside from the recently unveiled 500e.

One of the cars that’s bound to enter production in the near future was previewed by the Centoventi Concept at the 2019 Geneva Motor Show. The Panda-inspired study is in development, Auto Express learned, after speaking to the brand’s Global President, Olivier Francois.

 

“At Geneva last year, we showed our other EV car, our urban baby, we are still working on it – it was not just a flash in the pan”, Francois revealed. “It’s another approach to full electric. So, I think we have a bright future in the full electric approach to city cars, through the 500e and through the more non-traditional approach with this minimalist, lower price Centoventi that is very Panda-inspired,” the executive added.

The Fiat official refrained from speaking about timeframes or whether the production version of the Centoventi study will completely replace the Panda. Mind you, the third-gen city car is already nine years old so a successor is probably not far away at all. The production Centoventi will likely share the electric architecture with the new 500e, Francois hinted.

It will be interesting to see how many bells and whistles will make it into the production version of the Centoventi. The concept was described as a “blank canvas” and is very customizable inside and out, featuring several options for the roofs, bumpers, wheel covers and wrappings. It also sports a mounting bracket in the cabin that allows the fitment of various modules, including a front passenger seat, child seat, pet carrier or storage basket.

 

Furthermore, the dashboard can host instrument clusters and infotainment systems of various sizes, and supports the mounting of other storage modules, cupholders, smartphone docks and so on. The electric powertrain of the Centoventi has a swappable and upgradable battery pack. Depending on how many modules it features, it can travel between 100 and 500 km (62-310 miles) on a single charge.

 

Carscoops

 

François conferma che la futura generazione della Panda, derivata dal concept Centoventi, è in fase di sviluppo.

Modificato da Cole_90
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My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017) - Alfa Romeo Mito 1.4 TB GPL Super (2017)

 

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ricordate però che la storia è piena di decisioni irrevocabili e categoriche che si sono rivelate "epic fail" .

Detto questo , sono convinto anch'io he l'elettrico sia un futuro della mobilità, ma che non sia il futuro.

Basta la semplice densità energetica per volume delle batterie vs quella del carburante per dirtelo .

Tornando a 120, penso anch'io che avrà versioni ICE .

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Archepensevoli spanciasentire Socing.

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Ho resettato il thread... 

Qui si parla di Panda/120!

 

Per parlare dell’elettrificazione e della mobilità futura ci sono discussioni più consone... 

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20 ore fa, Hybris scrive:

Tornando alla 120... Se la fanno secondo voi quando è ipotizzabile un inizio vendite? 2023? 

Il concept dell'anno scorso era interessantissimo secondo me

 

han detto nuova segmento B e B-uv nel 2022, quindi nuova Panda/120 e una uv nello stesso segmento

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  • Mercedes Benz Classe A180 CDI Sport Nero Cosmo (ex-Alfa 147 2004, ex-Fiat Punto 1993)
  • Jeep Renegade 1.0 Limited Alpine White (ex-Alfa Giulietta 2013, ex-Fiat Bravo 2007, ex-Fiat Punto 2001)
  • Fiat Panda 1.0 Hybrid City Life Bianco Gelato (ex-Fiat Punto 2011, ex-FIat Grande Punto 2006, ex-Fiat Marea 1999, ex-Fiat Tipo 1994, ex-Fiat Tipo 1989, ex-Fiat Uno, ex-Fiat 124)
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  • 1 anno fa...

Ieri ho visto una Panda bianca con motore twinair che aveva solo le carreggiate posteriori allargate con le protezioni passaruota della Trekking solo al posteriore mentre all’anteriore erano i paraurti classici della base privi di passaruota in plastica. Aveva peró l’assetto posteriore molto alto mentre l’anteriore era normale. Non so se era qualche prova di una semplice 4x4/metano o un mulo di futura Panda ma purtroppo non son riuscito a scattare foto 

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34 minuti fa, NicolaDeA scrive:

Ieri ho visto una Panda bianca con motore twinair che aveva solo le carreggiate posteriori allargate con le protezioni passaruota della Trekking solo al posteriore mentre all’anteriore erano i paraurti classici della base privi di passaruota in plastica. Aveva peró l’assetto posteriore molto alto mentre l’anteriore era normale. Non so se era qualche prova di una semplice 4x4/metano o un mulo di futura Panda ma purtroppo non son riuscito a scattare foto 

Che zona?

   

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  • Cole_90 ha modificato il titolo in Fiat Panda IV 2026 (Notizie)

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