Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuti su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori

Recommended Posts

Posted (edited)

Dal concept al modello di serie...la Nissan Ariya che tra ispirazione dal Concept IMX e dalla Nissan Rogue.

Lungo 4.595 metri, Largo 1.85, con passo di 2.775 metri ed una altezza di 1.66 metri,  sarà disponibile con motori elettrici sull'asse anteriore o su entrambi gli assi, così da avere una trazione integrale elettrica.sarò disponibile.

La variante a motore singolo 2WD offrirà 160 kW /  218 CV e 300 Nm di coppia mentre, in configurazione a doppio motore AWD arriverà a ben 290 kW / 394 CV e 600 Nm.

In termini di prestazioni, le varianti AWD avranno bisogno di circa sette secondi e mezzo per completare la corsa 0-100 km / h prima di raggiungere il massimo a 160 km / h. Il più veloce di tutti con il doppio motore farà lo sprint in 5,1 secondi e raggiungerà i 200 km / h.

Sulla base della stima fatta da Nissan, l'Ariya offrirà fino a circa 483 chilometri di autonomia negli Stati Uniti. Tale numero sarà applicabile per la variante a lunga percorrenza a due ruote motrici con il pacco batterie da 90 kWh che ha una capacità utilizzabile di 87 kWh. Ci sarà anche una batteria più piccola da 65 kWh di cui sarai in grado di utilizzare 63 kWh.

La scelta della AWD andrà ad impattare sul vano bagagli che passa da 467 litri a 413 litri.

Dotato di doppi display da 12,3 pollici e Apple CarPlay e Android Auto wireless standard, Ariya integrerà anche Alexa e offrirà supporto per gli aggiornamenti over-the-air: una novità per una Nissan. Conterrà inoltre gli ultimi sviluppi dell'azienda in merito ai sistemi di sicurezza, con ProPILOT Assist 2.0 che offre la guida a mani libere in determinate condizioni.

La Nissan Ariya sarà inizialmente in vendita in Giappone dalla metà del 2021 prima di arrivare negli Stati Uniti più tardi nello stesso anno con un prezzo di partenza stimato di $ 40.000.

Gamma per l'Europa

  2WD 63 KWH 2WD 87 KWH 4WD 63 KWH 4WD 87 KWH 4WD 87 KWH PERFORMANCE
potencia-maxima.svg POTENZA MAX 218 CV 242 CV 279 CV 306 CV 394 CV
par-maximo.svg COPPIA MAX 300 Nm 300 Nm 560 Nm 600 Nm 600 Nm
aceleracion-0-100.svg 0-100 KM/H 7,5 s 7,6 s 5,9 s 5,7 s 5,1 s
velocidad-maxima.svg V- MAX 160 km/h 160 km/h 200 km/h 200 km/h 200 km/h
consumo-electrico.svg CONSUMO ND ND ND ND ND
enchufe.svg AUTONOMIA 360 km 500 km 340 km 460 km 400 km
           
traccion.svg TRAZIONE 2WD 2WD 4WD 4WD 4WD

 

Cartella stampa completa Nissan

Cita

 

Nissan’s product transformation continues with Ariya, a 100 percent electric crossover for a new era
The next step of Nissan’s transformation is here with an all-new EV that delivers driving excitement, confidence, comfort and connectivity; set to go on sale in U.S. in 2021 with a $40,000 starting price

NASHVILLE, Tenn. – Nissan today introduced the all-new Nissan Ariya, an electric crossover SUV that lets customers travel up to approximately 300 miles per charge (preliminary Nissan estimate for long-range 2WD model) while enjoying greater driving excitement, confidence, comfort, and connectivity.

Its debut marks a key milestone in the Nissan NEXT transformation initiative, a four-year plan building on Nissan's reputation for innovation, craftsmanship, customer-focus and quality, alongside an ongoing cultural transformation. As the company's first all-electric crossover SUV, the Ariya embodies the company's vision to enrich people's lives.

Representing the pinnacle of Nissan's technologies and design, the 100% electric Nissan Ariya debuted during a digital event in Yokohama. Ariya promises powerful acceleration and smooth, quiet operation and advanced driver assistance and connectivity technology– wrapped in a sophisticated yet simple exterior design with a spacious, lounge-like interior.

CEO Makoto Uchida and Chief Operating Officer Ashwani Gupta unveiled the Ariya to a global audience during a livestreamed event at the new Nissan Pavilion in Yokohama, Japan.

"The Ariya, a key model in Nissan's plan to roll out 10 new models in 20 months, demonstrates our commitment to meeting customer demand for crossovers with the most advanced electrified, automated and connected technologies," Gupta said. "The company expects sales of its EVs and e-POWER electrified models to be more than 1 million units a year by the end of fiscal 2023. The Ariya will play a significant role in attaining that goal."

Nissan also aims to introduce advanced driver assistance technologies in more than 20 models in 20 markets, and to have sold more than 1.5 million vehicles equipped with these systems in that same period.

The all-new Nissan Ariya is scheduled to go on sale in Japan in mid-2021, followed by the U.S. and Canada later in the year. U.S. pricing will start around $40,000.

Powerful performance for a wide range of needs
Nissan was the first automaker to introduce a mass market electric vehicle with the Nissan LEAF in 2010, which has resulted in nearly 500,000 sales to date. Building on Nissan's strength as an EV pioneer, the Ariya takes the powerful performance and capabilities of zero-emission vehicles to the heart of the electric vehicle market.

The car's all-electric drivetrain combines excellent power delivery, charging capabilities and range. Customers can choose from multiple configurations to meet their individual needs. These include two-wheel-drive and new "e-4ORCE" all-wheel drive versions, as well as two different battery sizes. The e-4ORCE all-wheel control system balances the powerful performance with a smooth, comfortable ride and all-weather capability. The system's twin electric motors provide balanced, assured handling with sports car-level power.



Advanced design and technology for stress-free driving
Ariya is also the most advanced embodiment of Nissan Intelligent Mobility in a car to date.

Drivers will feel more confident and less stressed thanks to the available, next-generation ProPILOT Assist 2.0 advanced driver assistance system that uses driver attention monitoring to enable hands-off single-lane highway operation. Ariya will also offer e-Pedal, which allows the driver to start, accelerate and decelerate using only the accelerator pedal.

Standard across the Ariya lineup is Nissan Safety Shield® 360, a suite of six advanced active safety and driver-assist technologies. This includes Automatic Emergency Braking with Pedestrian Detection, Rear Automatic Braking, Lane Departure Warning, Blind Spot Warning, Rear Cross Traffic Alert and High Beam Assist. Ariya will also feature Nissan's Intelligent Around View Monitor, Intelligent Forward Collision Warning and other technologies aimed at making the drive easier and more enjoyable.

A human-machine interface lets customers use natural speech to adjust car settings. Over-the-air firmware updates keep the Ariya feeling fresh and exciting. The Ariya also includes Amazon's Alexa to help customers simplify and organize their lives.

Ariya will also feature wireless Apple CarPlay® and Android Auto™ standard to help drivers seamlessly integrate their smartphone into their vehicle experience.

Spacious, flat-floor cabin
The Ariya's striking looks represent Nissan's new design language, Timeless Japanese Futurism. It is characterized by a distinctive Japanese approach, conveyed in a simple yet powerfully modern way.

Nissan's designers took advantage of the car's new EV platform, which allows for a flat floor, and its compact climate control components to give the Ariya a very spacious cabin. The lounge-like interior, featuring thin profile Zero Gravity seats, provides a welcoming and comfortable environment for driver and passengers alike.

"Nissan was a pioneer in the world of mass-market electric vehicles a decade ago with LEAF, setting the standard for affordable, mass-market electric vehicles. We expect nothing less for the new Nissan Ariya," said Gupta. "While the driving exhilaration of its acceleration and torque levels is undeniable, the Ariya offers balanced, customer-centric technology that is perfect for everyday use."

To watch the world premiere and learn more about the all-new Nissan Ariya, visit TheNissanNext.com.

NOTE: All specifications are as of July 2020 and are subject to homologation. Model names, features and specifications may vary by market. Subject to final validation.

For more information about our products, services and commitment to sustainable mobility, visit nissan-global.com. You can also follow us on Facebook, Instagram, Twitter and LinkedIn and see all our latest videos on YouTube.

Nissan Ariya Key Specifications
Passenger configuration
2-row, 5-passenger
Drive configuration
Front-wheel drive or e-4ORCE all-wheel drive
Platform
Newly developed Alliance CMF-EV
Powertrain
Single (FWD) / dual (e-4ORCE AWD) electric motor, Externally Excited Synchronous Motor (EESM)
Battery capacity
63 kWh / 87 kWh usable (total 65 kWh / 90 kWh)
Thermal management
Active battery management system
Estimated range
Up to approximately 300 miles (preliminary Nissan estimate)
Level 2 charging
Up to 7.2 kW
DC charging type
CCS standard up to 130 kW
Output
160 kW – 290 kW
Torque
221 lb-ft – 443 lb-ft
Wheelbase
109.3 in.
Overall length
182.9 in.
Overall width
74.8 in.
Overall height
65.4 in. – 65.7 (depending on roof rack)
Cargo volume
16.5 cu ft (FWD)
14.6 (e-4ORCE)
Wheel size
19-inch or 20-inch
Tire size
235/55R19 or 255/45R20
Available interior features
Lounge-like space created by flat, open floor and slim-profile Zero Gravity seats; large, minimalist instrument panel with integrated capacitive haptic switches; innovative center storage box with fold-out tray, adjustable center console
Available Advanced Driver Assist (ADAS) Technology
ProPILOT Assist 2.0 featuring hands-off highway operation with Driver Monitoring System
Available safety technology
Nissan Safety Shield® 360 with Automatic Emergency Braking with Pedestrian Detection, Blind Spot Warning, Rear Cross Traffic Alert, Lane Departure Warning, High Beam Assist and Rear Automatic Braking
Model configurations
Ariya standard and long range (FWD)
Ariya standard range e-4ORCE and long range e-4ORCE (AWD)
* NOTE: All specifications are as of July 2020 and are subject to homologation. Model names, features and specifications may vary by market. Subject to final validation.

 

 

Via Nissan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021-nissan-ariya (6).jpg

2021-nissan-ariya (5).jpg

2021-nissan-ariya (4).jpg

2021-nissan-ariya (3).jpg

2021-nissan-ariya (2).jpg

2021-nissan-ariya (1).jpg

2021-nissan-ariya (7).jpg

2021-nissan-ariya (8).jpg

2021-nissan-ariya (9).jpg

2021-nissan-ariya (10).jpg

2021-nissan-ariya (11).jpg

2021-nissan-ariya (12).jpg

2021-nissan-ariya (13).jpg

2021-nissan-ariya (14).jpg

2021-nissan-ariya (15).jpg

2021-nissan-ariya (16).jpg

2021-nissan-ariya (17).jpg

2021-nissan-ariya (18).jpg

2021-nissan-ariya (19).jpg

2021-nissan-ariya (20).jpg

2021-nissan-ariya (21).jpg

2021-nissan-ariya (22).jpg

2021-nissan-ariya (23).jpg

2021-nissan-ariya (24).jpg

2021-nissan-ariya.jpg

Edited by Beckervdo
  • I Like! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un bell'insettone, personale ma non strano. Ci starebbe bene a marchio Infiniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Io la trovo un po' anonima, nel senso che potrebbe essere una qualsiasi nuova proposta di qualche brand cinese. 

 

Come idea di auto ricorda la ID.Crozz

Edited by MotorPassion

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

L'autonomia non mi entusiasma in rapporto ai kWh.

Ma possibile che solo Tesla riesca a fare elettriche decentemente efficienti?

Al momento se proprio volessi una vettura a batteria, andrei di Tesla senza neanche pensarci, nonostante le sue note pecche qualitative.

Edited by Dodicicilindri

"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed, second it is violently opposed, and third, it is accepted as self-evident." (Arthur Schopenhauer)

65540b21bc9c02fae8a50143b3dfab8c.jpg

Automobili

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160cv Viper Green (venduta)

BMW M4 DKG Competition Package 450cv Sapphire Black

Share this post


Link to post
Share on other sites

scusate ma 'sta roba fa letteralmente cacare.

un plauso per il neologismo "e-4orce", che è davvero carino.

però la macchina fa cacare uguale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Cole_90
      Primo modello BEV per il brand di lusso coreano, anch’esso basato sulla nuova piattaforma e-GMP che condividerà con le future Hyundai 45 (Prj. NE EV) e Kia Prj. CV.
       
      Lo stile, anche in questo caso, è compatibile con quello di un crossover.
       
      Non sono certo esca nel 2021, ma considerata la premura dei coreani, non me ne stupirei.




    • By Cole_90
      carscoops
       
      Cadillac presenta finalmente il Lyriq... ma sottoforma di concept.
      Il modello di serie uscirà nel 2022/23 e questo rappresenta circa l’85% del modello che andrà in commercio.
      Nuova piattaforma EV, 300 miglia di percorrenza e dimensioni simili a quelle di XT5.
       
      Fa piacere vedere una Cadillac diversa ed innovativa, ma dispiace che siano ancora una volta distanti anni luce dall’obiettivo.
      Ennesima occasione perduta da GM, secondo me sempre più allo sbando.
    • By Pawel72
      Il gruppo PSA lancerà nel 2023 una nuova piattaforma sviluppata esclusivamente per veicoli elettrici. Si chiama eVMP (acronimo di Electric Vehicle Modular Platform) e rappresenta un'evoluzione della Emp2, l'attuale base di numerosi modelli del costruttore transalpino. 
      La strategia. La eVMP, sviluppata a costi contenuti in quanto derivata proprio dall'Emp2 e in grado di limitare al minimo gli investimenti per l'adeguamento degli impianti produttivi, sarà la base per i futuri veicoli elettrici dei segmenti C e D (dalle berline compatte fino alle Suv medie) e sarà una delle due piattaforme che il gruppo transalpino utilizzerà per rafforzare le sue strategie di elettrificazione. La seconda dovrebbe debuttare nel 2025 e derivare dalla Cmp, oggi utilizzata per le city-car e le piccole. Le due nuove architetture consentiranno alla PSA di passare gradualmente da due piattaforme "multi-energia" a due esclusivamente dedicate ai veicoli elettrici o comunque elettrificati. La eVMP, infatti, potrà essere utilizzata anche per modelli con alimentazioni ibride in base alle esigenze di mercato da soddisfare. 
      Le caratteristiche. La eVMP, a detta della società transalpina, consentirà di progettare e produrre veicoli con autonomie comprese fra i 400 e i 650 chilometri nel ciclo Wltp e con una "capacità di stoccaggio di 50 kWh per metro disponibile tra i due assi". Grazie a un'architettura ottimizzata per sfruttare l'intero sottofondo dello chassis, sarà possibile montare pacchi batteria con una capacità tra 60 e 100 kWh, che andranno ad alimentare fino a due motori elettrici con una potenza massima di 340 CV. Il primo modello basato sulla nuova piattaforma dovrebbe essere una C-Suv, probabilmente la nuova generazione della Peugeot 3008. Ovviamente, alla luce dell’ormai imminente fusione con la Fiat Chrysler Automobiles , non è da escludere la possibilità che la nuova eVMP, al pari della futura eCMP, serva da base per i prossimi modelli dei marchi del costruttore italo-americano nel quadro di una crescente e pervasiva condivisione di parti e componenti.
       
      https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2020/07/29/gruppo_psa_nel_2023_la_nuova_piattaforma_per_elettriche_evmp.html 



×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.