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44 minuti fa, ravanellidiciamo scrive:

ma non ho capito e gia in vendita?

 

Non ancora, la puoi pre-ordinare, il debutto ufficiale sul mercato sarà nel 2022.

  • Grazie! 1

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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13 minuti fa, MotorPassion scrive:

 

Non ancora, la puoi pre-ordinare, il debutto ufficiale sul mercato sarà nel 2022.

Ma nel comunicato dice che è ordinabile da ora e che quella con pacco batterie da 150kwh sarà ordinabile nel 2022

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Adesso, davos scrive:

Ma nel comunicato dice che è ordinabile da ora e che quella con pacco batterie da 150kwh sarà ordinabile nel 2022

 

Nell'evento di presentazione avevo capito che parlassero ancora di pre-ordine, anche perché l'auto "vera" non si è ancora vista, sul palco era una maquette. 

 

Che poi è da capire se e quando verrà commercializzata in Europa ed America. 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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1 ora fa, MotorPassion scrive:

 

Nell'evento di presentazione avevo capito che parlassero ancora di pre-ordine, anche perché l'auto "vera" non si è ancora vista, sul palco era una maquette. 

 

Che poi è da capire se e quando verrà commercializzata in Europa ed America. 

Una maquette? Boh. Molta gazzosa. Nel frattempo saranno uscite diverse elettriche interessanti tra cui Mercedes e BMW. Pure sulla batteria allo stato solido direi che c'è molto fumo ma poco arrosto.

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Solo io prevedo un qualcosa tipo la De Tomaso? Anche la linea ricorda quell'operazione...

 

Comunque un profondo giudizio estetico (non mi esprimo sulla tecnologica perché onestamente ben poco mi interessa), fa veramente schifo. I fari sembrano tipo spade laser di un set di Star Wars, comprate dai cinashop però, il tutto incastonato come le peggio tuningate Rumene.

La plancia sembra il bancone di un bar, ci manca solo Moe che lo pulisce e Homer che beve la Duff.

 

Sono sempre più sconcertato nel vedere il mondo automotive moderno, ''ma na bella Punto del '93 nun è mejo?''

 

 

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On 9/1/2021 at 15:03, Davialfa scrive:

In Nio forse attualmente entreresti un po’ tardi

Xpeng anche e’ cresciuta molto ma ha avuto una flessione, potrebbe essere ancora interessante.

Stellantis ci sono dentro con fca, ma da quando fca valeva due bottoni, pero’ credo anche io che nel breve medio periodo stellantis possa crescere

 

Ciao @Davialfa
se ti può interessare, visto che mi pari che tu sia abbastanza ferrato sul tema, è stata aperta una nuova sezione dedicata alla finanza nel mondo automotive in cui poter discutere di investimenti,borsa, quotazioni.

 

 

 

In merito a NIO ET7, segnalo che sul sito ufficial di NIO, ora è dispinibile la pagina dedicata al modello con info e foto.

  • Grazie! 1

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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  • 11 mesi fa...

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Press Release:

 

Cita

January 9, 2021, NIO Day 2020 was held in Chengdu. NIO launched its first autonomous driving model, NIO ET7, a smart electric flagship sedan. The ET7 has a pre-subsidy price starting from RMB 448,000, or from RMB 378,000 with BaaS (Battery as a Service).

The ET7 features NIO’s latest NAD (NIO Autonomous Driving) technology including NIO Aquila Super Sensing and NIO Adam Super Computing. NAD brings a safer and more relaxing experience of autonomous driving from point A to point B, gradually covering use cases from expressways, urban, parking to battery swapping.

NIO has built up the NAD full stack autonomous driving capability including perception algorithm, localization, control strategy and platform software. NIO Aquila Super Sensing features 33 high-performance sensing units, including 11 8-megapixel high-resolution cameras, 1 ultralong-range high-resolution LiDAR, 5 millimeter-wave radars, 12 ultrasonic sensors, 2 high-precision positioning units, V2X and ADMS. Aquila can generate 8-gigabyte data per second. NIO Adam features 4 NVIDIA DRIVE Orin SoCs with a total computing power of 1,016 TOPS.

 

ET7 breaks the norm by integrating high-performance sensors seamlessly into the body. The ET7 is 5,098 mm in length, 1,987 mm in width and 1,505 mm in height with a wheelbase of 3,060 mm. The dual-beam LED headlights, the double-dash daytime running lights echo with the crystal-like heartbeat taillight to form a streamlined silhouette.

 

The interior of ET7 is a further interpretation of the second living room concept: a sophisticated and cozy mobile living space. Frameless windows and soft-close doors come standard for an easy ingress and egress experience. ET7 also marks the first application of Karuun® renewable rattan on a production model for a green and natural experience. The standard front and rear heated, ventilated seats with massage offer a reassuring and comfortable experience for every occupant.

NIO’s second generation digital cockpit on the ET7 has enhanced its in-car mobile connectivity and communication capabilities powered by the 3rd Generation Qualcomm® Snapdragon™ Automotive Cockpit Platform. The new 12.8-inch AMOLED center display has greatly improved resolution and contrast. NOMI, the world’s first in-car AI system, continues to evolve. The 7.1.4 immersive sound system with 23 speakers and 1,000W total output is standard on all trim levels.

The ET7 has inherited NIO’s high-performance DNA with a 180 kW permanent magnet motor in the front and a 300 kW induction motor in the rear. The maximum power is rated at 480 kW with a peak torque at 850 N·m. The ET7 accelerates from 0 to 100 km/h in 3.9 seconds, and has a 33.5m braking distance from 100 km/h. Boosted by a drag coefficient of 0.23 and the application of the second generation high-efficiency powertrain with a silicon carbide power module, the vehicle energy efficiency is further improved. The ET7 enjoys an NEDC range of over 500 km with the 70kWh battery or over 700 km with the 100 kWh battery. When coupled with the new 150 kWh battery, ET7 boasts an NEDC range over 1,000 km.

The ET7 is engineered to meet both China and Euro NCAP five-star safety standards. Its body structure, featuring an ultrahigh-strength steel-aluminum hybrid body, has a torsional stiffness of 37,100 N·m/deg. The smart air suspension and continuous damping control are standard on all ET7s. The 4D dynamic control based on high-definition maps and high-precision sensors can detect road bumpiness and actively adjust the suspension for a more comfortable ride.

 

Ready for tomorrow. The ET7 is a smart electric flagship sedan with over 100 standard comfort, safety and smart features. Its exterior, cabin space, digital cockpit, performance and autonomous driving technology all aim to deliver the ultimate experience. With over 1,000 km NEDC range and over 1,000 TOPS computing power, the ET7 defines the new standard for premium electric vehicles.

The pre-subsidy price of the ET7 starts from RMB 448,000, or RMB 378,000 with BaaS. The ET7 Premier Edition is RMB 526,000 before subsidies, or RMB 398,000 with BaaS. The new model is now available for pre-order on NIO app and the deliveries are estimated to begin in Q1 2022. At the same time, the full features of NAD are only offered through monthly subscription service, or AD as a Service (ADaaS), for RMB 680 per month.

NIO

 

Modificato da Cole_90
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