Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Recommended Posts

Teasers abbastanza rivelatori per IONIQ 5

Hyundai-IONIQ-5-1.jpg

Hyundai-IONIQ-5-2.jpg

Hyundai-IONIQ-5-3.jpg

Press Release:

• Image previews fundamental shift in BEV design approach
  • IONIQ 5 features signature ‘Parametric Pixels’ and eco-friendly elements to offer distinctive design experience
  • Hyundai’s dedicated BEV lineup brand provides all-new enhanced customer experiences through advanced mobility solutions
  • New series of teaser videos showcase IONIQ 5’s Vehicle-to-Load (V2L) technology that functions as a general power supply and ultra-fast charging
  • Downloads

13 January 2021 - Hyundai Motor Company today unveiled the first teaser image of the highly anticipated IONIQ 5 midsize CUV, the first model in its IONIQ dedicated BEV lineup brand.

IONIQ 5 will be the first vehicle mated with Hyundai Motor Group’s Electric-Global Modular Platform (E-GMP), an innovative system made exclusively for next-generation battery electric vehicles that will launch a new era of clean mobility for the company.

IONIQ 5’s distinctive and innovative design provides a unique experience that can only be enjoyed in dedicated BEVs, suggesting a fundamental shift in design approach.

IONIQ 5’s signature design elements include Parametric Pixels, the smallest unit of digital imaging, as well as its eco-friendly Color Material Finish (CMF) direction that connects the analogue with digital emotions, showcasing the IONIQ brand’s timeless design value.

IONIQ 5’s front end is adorned with arrays of pixel-inspired lights suggestive of the digital technology within. IONIQ 5 is also the first Hyundai vehicle to feature a clamshell hood that spans the entire width of the car, thus minimizing panel gaps and creating a clean and high-tech overall look.

Aero-optimized wheels further echo the Parametric Pixel design theme, offered in a super-sized 20-inch diameter, the largest rims ever fitted to a Hyundai EV. These complete IONIQ 5’s perfected proportions, optimized for Hyundai’s new signature dedicated EV architecture.

IONIQ 5 presents an all-new customer experience through innovative EV design that is evocative of the icon that established Hyundai’s design DNA. Beginning with IONIQ 5, our dedicated BEV lineup brand will redefine the relationship between people and their cars, establishing a new standard against which all BEV design experiences will be measured.

SangYup LeeSenior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center

Hyundai Motor has also released four teaser videos to spark curiosity about the new model, each presenting viewers with a sneak peek at IONIQ 5’s core technologies, raising expectations for the company’s dedicated BEV lineup brand and its first entry.

hyundai-ioniq-5-teaser-video-camping-oven-still-1610.jpg

Ultimate Camping: Electric oven

Three ‘Ultimate Camping’ videos show a camper using various electrical appliances powered by IONIQ 5’s Vehicle to Load (V2L) technology that functions as a general power supply (110/220V).

Play

hyundai-ioniq-5-teaser-video-camping-speakers-still-1610.jpg

Ultimate Camping: High-end speakers

In each video, the camper is seen using IONIQ 5’s 3.5KW of V2L-supplied power to roast a turkey in a large oven, listen to music on high-end audio speakers, and exercise on a treadmill—all at a camping site.

hyundai-ioniq-5-teaser-video-camping-treadmill-still-1610.jpg

Ultimate Camping: Treadmill

The ‘5 Min Challenge’ video highlights IONIQ 5’s ultra-fast charging capability that enables it to drive more than 100km with only a 5-minute charge (WLTP Standard). To showcase this extraordinary performance, a movie trailer-style challenge was set up featuring IONIQ 5 and three devices—a smartphone, laptop and action camera—that were each charged for 5 minutes and competed to be the last to survive.

hyundai-ioniq-5-teaser-video-5-minute-challenge-still-1610.jpg

5 Min Challenge

Beginning with these videos, Hyundai Motor plans to release even more engaging content that highlights the enhanced lifestyle that new IONIQ 5 customers will experience.

IONIQ 5 will debut on a virtual world premiere event in February 2021.

Interested customers can keep themselves up to date on a dedicated pre-landing page of the participating subsidiary [www.hyundai.com/eu/ioniq5.html]. Each week the site will grow as the puzzle is extended by different topics around the all-new IONIQ 5. Those clients who pre-registered starting from the world premiere will be among the first to be able to drive the all-new IONIQ 5 including special benefits.

* Local specifications of IONIQ 5 may differ from those displayed in the

Hyundai Europe

Topic Concept: ➡️ Hyundai 45 Concept 2020

Topic Spy: ➡️ Hyundai IONIQ 5 2021 - Prj. NE EV (Spy)

Edited by Cole_90
  • I Like! 2

12/2017 Mercedes-Benz A180d Premium (W176 FL) ♥️ 

🌈 Fai parte della comunità  LGBT+ o vorresti supportarci? 
Iscriviti alla nostra pagina su Instagram: 
@motorpride_it 🌈

1 ora fa, kire_06 scrive:

sono indeciso tra il mi piace molto e il fa schifo. ho paura a vedere la fiancata..

Io penso mi possa piacere, quantomeno abbandona le forme da bacarozzo di Ioniq e Prius (cosa che non ho mai sopportato).

Dubbi pesantissimi sugli archi passaruota, invece.

11 minuti fa, lukka1982 scrive:

@Cole_90 ma la pubblicità nella press?  🤣 😉

è una dubbia campagna di marketing, quando ho letto mi si è ricoperta la testa di punti interrogativi!

Edited by Cole_90

@motorpride_it 🌈

• Cole_90 featured this topic
15 minuti fa, lukka1982 scrive:

@Cole_90 ma la pubblicità nella press?  🤣 😉

Penso ci sia una collaborazione con AIA o Amadori. 😅

Comunque finalmente la Ritmo EV. 😜

• Haha! 1

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

Follow me on Instagram

• Cole_90 featured this topic

Versione un po' schiarita dove si vedono specchietti a telecamera (?)

ioniq5-light.jpg.6d94ebd9577c3a1c9de532c810f9d52d.jpg

Aggiungo un'opinione personale: mi interessa, anche se vedo dettagli che ne sporcano la linea, in primis i passaruota a spicchi e tutti gli spigoli a caso delle Hyundai recenti.

Edited by Rohypnol

I fari posteriori

TKCB

A48DBF0A-1893-4AC1-93B7-29DA08B0571F.jpeg

• I Like! 1

@motorpride_it 🌈

4 ore fa, Rohypnol scrive:

ioniq5-light.jpg.6d94ebd9577c3a1c9de532c810f9d52d.jpg.b905aa32ce886b5380117b8fc8cd4296.jpg

Fatto molto velocemente... 😁😄😅

Un po' di stupidera per distrarsi.

• I Like! 1

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

Follow me on Instagram