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Quanto ti piace l'Opel Grandland 2022?  

34 voti

  1. 1. Quanto ti piace l'Opel Grandland 2022?

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12 minuti fa, nucarote scrive:

Veramente hanno cambiato il fronte, il retro e la plancia. Di vecchio ci sono rimaste le portiere che infatti secondo me stridono parecchio con tutte le parti nuove.

Parlavo di esterni ed a parte cambiare il paraurti al posteriore fiancata, forma dei fanali e lamierati sono rimasti i medesimi, che cozzano con il nuovo frontale

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2 minuti fa, Insidek scrive:

Parlavo di esterni ed a parte cambiare il paraurti al posteriore fiancata, forma dei fanali e lamierati sono rimasti i medesimi, che cozzano con il nuovo frontale

Gli interventi sono stati comunque ben più profondi di quelli Croma II. Comunque concordo con quanto dici sulla poca coerenza, senza contare che a quanto probabilmente sarà l'ultimo C-SUV ICE di Opel...

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  • 2 settimane fa...
  • 2 mesi fa...
  • 10 mesi fa...

A breve dovrebbe arrivare anche sulla Opel, intanto qui ci sono i dati con il MHEV

 

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GRANDLAND NOW AVAILABLE WITH 48V HYBRID POWERTRAIN
  • Vauxhall Grandland now available with 48V hybrid powertrain
  • Grandland Hybrid features a new 1.2-litre petrol engine which produces 136PS, paired with a six-speed dual clutch automatic transmission and a 28hp electric motor
  • New powertrain results in lower CO2 emissions and improved fuel economy over existing 1.2 130PS petrol automatic
  • In urban areas, Grandland Hybrid can be driven short distances on electric power alone
  • Available in Design, GS and Ultimate trim
  • Order books now open, with prices starting from £32,415 OTR

 

Vauxhall has opened orders for the Grandland Hybrid – the first model from the brand to be offered with 48-volt hybrid technology – with prices starting from £32,415 OTR and first deliveries commencing from early 2024.

 

The new hybrid powertrain features a 0.89kWh lithium-ion battery, which is recharged automatically under certain driving conditions. This is combined with a new 1.2-litre three-cylinder turbocharged petrol engine, which produces 136PS at 5,500rpm and develops maximum torque of 230Nm at 1,750rpm. The engine is coupled to a new electrified six-speed dual clutch automatic transmission. A permanent magnet synchronous electric motor is integrated into the gearbox and produces peak power of 21kW (28hp) and maximum torque of 55Nm.

The new hybrid powertrain offers significantly improved fuel economy of 50.4-51.3mpg (WLTP) over the current petrol automatic option, which is capable of 43.4-44.1mpg (WLTP). CO2 emissions are also considerably lower at 124-127g/km compared to 144-147g/km for the petrol automatic.

 

The electric motor allows the Grandland Hybrid to be driven short distances on electric power alone under low torque requirements (e.g. when manoeuvring or under 18mph in city traffic). It also assists the petrol engine under acceleration, such as when launching from a standstill. During deceleration from higher constant speeds, the petrol engine stops and the e-motor acts as a generator to recharge the hybrid system's 48V battery. The battery also stores the energy recuperated by the regenerative braking system.

The Grandland Hybrid’s new petrol engine has been optimised for efficiency and operates in the Miller combustion cycle. This thermodynamic cycle is enabled by the variable geometry turbocharger, which enhances performance at low rpm, and variable valve timing. A belt-driven starter combines with the e-motor to start the petrol engine from cold. The belt-starter also restarts the engine quickly and seamlessly while driving.

 

The Grandland Hybrid widens the powertrain options available to customers, with the Grandland also available as a Plug-in Hybrid and sporty GSe variant, alongside efficient petrol and diesel engines.

 

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  • 2 mesi fa...

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  1. Aumenta il piacere di guida, si abbassano le emissioni: il nuovo Opel Grandland Hybrid
  • Elettrificato, efficiente, pratico: per la prima volta il SUV top di gamma Opel con tecnologia a 48 volt
  • Matrimonio perfetto: la nuova combinazione di motore a benzina e motore elettrico riduce i consumi di circa il 15%
  • Perfetto anche per l'ambiente urbano: guida elettrica pura a bassa velocità in città
  • Prezzo interessante: Nuovo Opel Grandland Hybrid a partire da 37.000 €

 

Rüsselsheim.  Potente, elegante e altamente dinamico, Opel Grandland è adatto sia come auto aziendale sportiva ed elegante, sia come SUV pratico e confortevole per uno stile di vita attivo. Il SUV top di gamma di Opel offre piacere di guida e sostenibilità grazie a un'ampia scelta di alternative di propulsione, che ora è ancora più ampia. Il nuovo Opel Grandland Hybrid con tecnologia a 48 volt completa ora la gamma di propulsori ibridi plug-in elettrificati e le varianti con motore a combustione. Equipaggiato in modo completo, il nuovo Opel Grandland Hybrid parte da un interessante prezzo di ingresso di 37.000 euro (prezzo chiavi in mano in Italia, IPT esclusa).

 

La tecnologia ibrida offre un'ampia gamma di vantaggi grazie al recupero di energia, soprattutto per i "neofiti della mobilità elettrificata" e per i viaggi con molto traffico stop-and-go: rispetto alle loro controparti con motore a combustione interna pura, il consumo di carburante e le emissioni di CO2 sono ridotti di circa il 15%. A basse velocità, i possessori di Opel Grandland Hybrid possono guidare a zero emissioni locali. E poiché la batteria si ricarica durante la decelerazione, i conducenti di Opel Grandland Hybrid non devono ricaricare il loro SUV esternamente tramite una presa di corrente o una stazione di ricarica. Grazie al matrimonio perfetto dell'intero sistema, i clienti di Opel Grandland Hybrid godono anche di un elevato comfort di guida. E grazie al design compatto del sistema ibrido, non si perde spazio all'interno.

 

"Il nuovo Opel Grandland Hybrid con tecnologia a 48 volt ha tutte le qualità a cui siamo abituati nel nostro SUV top di gamma, da tecnologie rivoluzionarie come i fari opzionali Intelli-Lux LED® Pixel Matrix a un abitacolo estremamente confortevole. Con il nuovo sistema ibrido elettrificato, il piacere di guida a bordo di Opel Grandland è ora ancora più efficiente. I consumi e le emissioni diminuiscono, il comfort di guida aumenta senza che i conducenti debbano adattarsi, e tutto questo a un prezzo molto interessante", ha dichiarato Federico Scopelliti, Direttore del Brand Opel in Italia.

 

Sistema ibrido efficiente: consumi ridotti, guida e funzionamento invariati

Il sistema di propulsione del nuovo Opel Grandland Hybrid comprende una batteria agli ioni di litio che si ricarica automaticamente in determinate condizioni di guida, oltre a un nuovo motore turbo benzina da 1,2 litri. Il motore a tre cilindri da 100 kW/136 CV è stato sviluppato appositamente per l'uso ibrido ed è abbinato a un nuovo cambio elettrificato a doppia frizione a sei marce e a un motore elettrico da 21 kW/28 CV.

 

Grazie alla combinazione di motore a benzina e motore elettrico, i consumi e le emissioni di CO2 di Opel Grandland Hybrid (consumo di carburante secondo WLTP1: 5,7-5,5 l/100 km, emissioni di CO2 128-124 g/km; ciclo combinato) sono inferiori rispetto a quelli di Opel Grandland 1.2 Turbo non elettrificato con cambio automatico a otto rapporti (consumo di carburante secondo WLTP1: 6,7-6,4 l/100 km,  Emissioni di CO2 151-145 g/km; ciclo combinato) di circa il 15 per cento.

 

La tecnologia è particolarmente efficace nel traffico cittadino. La trazione elettrica supporta il motore a benzina durante l'accelerazione e la partenza da fermo. Il motore elettrico apporta coppia, soprattutto ai bassi regimi, a vantaggio della dinamica di guida e del risparmio di CO2. A basse velocità, il motore elettrico consente anche la guida completamente elettrica fino a un chilometro o fino al 50% del tempo di guida in città (grazie al recupero), ad esempio durante le manovre. Quando Opel Grandland Hybrid rallenta a velocità più elevate, il motore a benzina si spegne mentre il motore elettrico funge da generatore per ricaricare la batteria da 48 volt del sistema ibrido. Il sistema è coordinato in modo ottimale e progettato per fornire sempre le migliori prestazioni con il minor consumo energetico.

 

A seconda delle preferenze di guida, i conducenti di Opel Grandland Hybrid possono scegliere tra le tre modalità Eco, Normal e Sport. Partendo da fermo, il nuovo Opel Grandland Hybrid accelera da 0 a 100 km/h in soli 10 secondi. Il SUV Opel elettrificato può raggiungere una velocità massima fino a 200 km/h.

 

Il nuovo Opel Grandland Hybrid non solo offre un piacere di guida efficiente, ma è anche estremamente pratico: grazie al design compatto – il motore elettrico è integrato nella scatola del cambio, la batteria da 48 volt si trova sotto il sedile anteriore sinistro – i conducenti di veicoli ibridi possono utilizzare l'intera capacità di carico di Opel Grandland fino a 1.652 litri. Inoltre, Opel Grandland Hybrid offre una capacità di traino fino a 1.250 chilogrammi, ideale per viaggi professionali, di piacere e in famiglia con bagagli pesanti.

 

Display informativo per il conducente completamente digitale: visione chiara dei dettagli specifici dell'ibrido

Come per ogni Opel Grandland, i conducenti della variante ibrida possono tenere d'occhio le informazioni più importanti tramite il display informativo per il conducente da 12 pollici, completamente digitale. Oltre ai consueti display, l'interfaccia fornisce ulteriori interessanti dettagli specifici per l'ibrido.

 

Informa il conducente con un indicatore di potenza, un indicatore blu della velocità per la guida puramente elettrica e un display bianco per il funzionamento con motore a combustione. Inoltre, un display mostra il flusso di energia tra la batteria, il motore a benzina e le ruote, nonché lo stato di carica della batteria in diversi colori. E i dati più importanti sulla distanza percorsa, il tempo di percorrenza, il consumo medio, l'autonomia residua e la percentuale di percorso percorsa in modo puramente elettrico vengono riassunti quando il veicolo è spento.

 

Equipaggiamento eccezionale e comfort esemplare

Un altro vantaggio del sistema ibrido e dei suoi componenti: il guidatore e i passeggeri godono di un elevato comfort di guida grazie a un coordinamento ottimale e a cambi di marcia fluidi. Opel Grandland Hybrid lo sottolinea con un'ampia scelta di tecnologie e caratteristiche di comfort, già di serie a seconda dell'allestimento. Oltre ai numerosi sistemi di assistenza alla guida di serie e all'avanguardia, tecnologie come i fari a matrice antiabbagliamento Intelli-Lux LED® Pixel Matrix con un totale di 168 elementi LED o la telecamera a 360 gradi garantiscono il massimo livello di sicurezza per tutti gli utenti della strada. Sono disponibili anche l'Open & Start senza chiave e il portellone posteriore apribile senza mani.

 

I sistemi di infotainment multimediale compatibili con Apple CarPlay e Android Auto con schermo touch a colori garantiscono il massimo dell'intrattenimento e della connettività. A seconda della variante, gli smartphone si ricaricano in modalità wireless di serie o come opzione. Se lo si desidera, il guidatore e il passeggero anteriore possono godere di comodi sedili attivi ergonomici certificati AGR.

 


[1] Valori determinati utilizzando il metodo di prova WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) più realistico che sostituisce la procedura di prova NEDC (New European Driving Cycle). Veicolo non ancora disponibile. Il consumo, le emissioni di CO2 e l'autonomia di un veicolo non dipendono solo dall'uso efficiente dell'energia da parte del veicolo, ma sono anche influenzati dallo stile di guida e da altri fattori non tecnici. Le informazioni sui consumi e sulle emissioni non si riferiscono a un singolo veicolo e sono destinate esclusivamente a scopi di confronto tra i vari tipi di veicoli.>>

 

 

Modificato da j

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Cita

Press Kit: Opel Corsa Hybrid and Opel Grandland Hybrid

 

Electrified, Efficient, Lower CO2 Emissions:
Opel Corsa and Opel Grandland with 48-volt Hybrid Technology

Electrified: 21 kW electric motor, new petrol engines, dual clutch transmission

Hybrid advantage: CO2 emissions and consumption down, purely electric at low speeds

Optimal coordination: Seamless operation of petrol engine and electric motor

At a glance: Practical hybrid information in driver information display

 

Rüsselsheim.  Opel is now offering hybrids with 48-volt technology for the first time. Both the small car bestseller Opel Corsa and the top-of-the-line Opel Grandland SUV are now available with this technology. The new drive alternative is perfect for customers who primarily travel in towns and sub-urban areas. In addition, the advanced technology is easy to use and will also appeal to drivers who want to enjoy electric driving pleasure for the first time without having to recharge electricity externally.

The system features a lithium-ion battery that is recharged automatically under certain driving conditions and new turbocharged 1.2-litre three-cylinder petrol engines with 100 kW/136 hp for Corsa and Grandland and 74 kW/100 hp as an additional option for the Corsa that have been developed especially for the hybrid application. The engines are coupled to a new electrified six-speed dual clutch transmission and a 21 kW/28 hp electric motor.

This enables hybrid drivers to enjoy particularly efficient and user-friendly electrified mobility combined with plenty of driving pleasure. For example, compared to the similarly motorised non-electrified Corsa 1.2 with eight-speed automatic transmission (fuel consumption according to WLTP1: 5.5-5.4 l/100 km, CO2 emissions 124-121 g/km; each combined) drivers of the new Corsa Hybrid with 74 kW/100 hp (fuel consumption according to WLTP1: 4.8-4.5 l/100 km, CO2 emissions 108-101 g/km; each combined ) can save around one litre of fuel per 100 kilometres (around 18 percent) and thus also reduce CO2 emissions.

48-volt hybrid technology: Electrified, efficient, simple and space-saving

The compact 48-volt hybrid technology consists of the following components:

A new generation of three-cylinder, 1.2-litre petrol engines that have been specially developed for hybridisation and to meet the Euro 6.4 emissions standard. Both the 74 kW/100 hp (Corsa) and the 100 kW/136 hp (Corsa and Grandland) engines reach their peak power out at 5,500 rpm and develop maximum torque of 205 Nm and 230 Nm respectively at 1,750 rpm. For optimum efficiency, the new engines operate in the Miller combustion cycle. This thermodynamic cycle is enabled by the variable geometry turbocharger, which enhances performance at low rpm, and variable valve timing.

A new electrified six-speed dual clutch transmission that has also been designed especially for hybrid applications. The gear shifts without torque interruption are shorter and comfort is higher. The transmission casing also houses the electric motor and the DC inverter, optimising the size and weight of the drivetrain and ensuring that excellent driving performance is delivered.

A permanent magnet synchronous electric motor, integrated in the gearbox, produces peak power of 21 kW/28 hp and maximum torque of 55 Nm.

A belt-driven starter (also 48-volt technology based) which – in combination with the electric motor – starts the petrol engine from a cold start. The belt-starter also restarts the engine quickly and seamlessly during the drive.

A 48V lithium-ion battery with a useable capacity of 432 Wh (gross 890 Wh), which is recharged via recuperation and the petrol engine, installed under the front left seat (Grandland Hybrid: underbody). This location not only achieves optimum weight distribution for good driving dynamics but also allows the full volume of the boot to be retained.

Two electrical networks. A low voltage 12V network supplying the car's equipment (e.g. electric windows, infotainment system); and a 48V network to supply the hybrid system. A direct current converter to transfer electrical energy from the 48-volt to the 12-volt network is also included. If the 48-volt battery is almost empty – for example, after the car has been idle for a particularly long time – the converter can transfer energy for service purposes from the 12-volt to the 48-volt network.

 

Seamless transition: Petrol engine and electric motor operate in perfect coordination

In everyday driving in the city and on country roads, the petrol engine and electric motors of the Opel Corsa Hybrid and Opel Grandland Hybrid work together or separately depending on requirements – always in optimal harmony between energy consumption and performance. The technology really shines in city traffic.

To ensure that the catalytic converter and brake assistant function optimally from the first tap on the accelerator pedal, the petrol engine is always used when starting the Corsa Hybrid and Grandland Hybrid. The electric drive supports the petrol engine when accelerating and starting from a standstill. The electric motor contributes torque, especially at low engine speeds, which benefits driving dynamics and CO2 savings.

At low speeds, the electric motor also enables fully electric travel for up to one kilometre or up to 50 percent of the time used in the city – for example when manoeuvring. The vehicle automatically switches to electric drive when the battery charge, outside temperature and catalytic converter temperature are appropriate. If the Corsa Hybrid and Grandland Hybrid decelerate (at speeds of up to 140 km/h), the petrol engine switches off and the electric motor acts as a generator to recharge the 48-volt battery of the hybrid system. At the same time, when the accelerator pedal is released, the hybrid can “sail” with the support of the electric motor.

Grandland Hybrid and Corsa Hybrid drivers can choose between the three driving modes Eco (for particularly efficient operation), Normal and Sport. In Sport mode, the petrol engine is always running to ensure the required performance at all times.

At a glance: Driver information display with hybrid-specific information

Grandland Hybrid and Corsa Hybrid drivers can easily and conveniently keep an eye on the most important displays for the current operating mode, energy status and much more thanks to hybrid-specific information.

The numbers on the digital speed display are white when the petrol engine is running. If this switches off and the vehicle is operated purely electrically, the display changes to blue. The additional permanent power display (replacing the rev counter) in the driver information display is divided into:

Power: The vehicle provides maximum power, the combustion engine and electric motor work at the same time.

Eco: The vehicle is currently running with the best energy efficiency (petrol engine or electric motor).

Charge: The vehicle is decelerating and recuperating energy.

 

When the driver brings up the energy flow display, a schematic representation of the vehicle appears in the driver information display showing the flow of energy between the battery, petrol engine and wheels as well as the charging status of the battery. The current operating status – 100 percent electric driving, energy recuperation or the power coming from the combustion engine – is displayed in different colours.

When the Grandland Hybrid and Corsa Hybrid are switched off, the trip summary display provides additional data such as the distance travelled, the duration of the journey, the average consumption, the remaining range and the percentage of the route driven purely electrically.

Opel Corsa Hybrid and Grandland Hybrid: The advantages at a glance

The technology is compact (the electric motor is integrated into the transmission housing), efficient (energy consumption and CO2 emissions are reduced by around 15 to 18 percent, depending on the model) and therefore economical.

It enables locally emissions-free, quiet electric operation at low speeds in the city (up to one kilometre at a time). At higher speeds, it offers electrical support for maximum power output and allows “sailing” on the motorway.

Thanks to optimal coordination of the entire system and seamless gear changes, passengers enjoy a high level of driving comfort.

Drivers do not have to recharge their hybrid car externally via a socket or charging station; the battery recovers energy when the vehicle decelerates.

The Grandland Hybrid offers a towing capacity of up to 1,250 kilogrammes for professional, leisure and family tours with heavy luggage.

Thanks to their electrified drive, the new Opel models with 48-volt hybrid technology are an economical alternative to purely conventionally powered vehicles.

 

  • Grazie! 1

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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