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I prezzi base per le 3 Nio in Germania, al momento disponibile solo in modo abbonamento.

 

I "fixed" sono le rate per un abbonamento fissato per 36 mese, i flexible le rate mensile con la possibilita di cancellare l'abbonamento dopo il mese attuale.

Partono con la batteria di 75kWh, la versione 100kWh venira a Gennaio, la 150kWh piu tardi durante il 2023.

 

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Modificato da 4200blu
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Normalmente un abbonamento include tutto trane energia per guidare (come anche un auto di noleggio di breve termine, dove la benzina, diesel etc e a conto tuo), cosi il swap sicuramente non e incluso, ma e irrelevante, perche le stazione swap in Germania sono/saranno pocchissime, per un uso normale serve un ricarico normale via cavo.

 

 

 

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18 ore fa, lillopro scrive:

Ma nei prezzi di noleggio includono anche lo swap della batteria ogni volta che voglio?

 

...hanno pubblicato una rata addizionale per lo swap, costa +/-200.- al mese (dipende dalla batteria 75/100), con questa rata addizionale e lo swap + la energia compresa, ma al momento esistono solo 3 stazioni in tutta la Germania.

 

 

  • Grazie! 2
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11 minuti fa, 4200blu scrive:

...hanno pubblicato una rata addizionale per lo swap, costa +/-200.- al mese (dipende dalla batteria 75/100), con questa rata addizionale e lo swap + la energia compresa, ma al momento esistono solo 3 stazioni in tutta la Germania.

 

Quindi i più dovranno ricaricare per andare a fare lo swap 🥶😜

  • Ahah! 2
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54 minuti fa, J-Gian scrive:

 

Quindi i più dovranno ricaricare per andare a fare lo swap 🥶😜

 

..si, metodo (se non abiti per caso accanto una stazione) completamente superfluo e inutile, fallito gia lo start-up " A Better place" di Shai Agassi con questa idea.

 

 

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On 10/8/2022 at 3:58 PM, 4200blu said:

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I dati di autonomia WLTP non mi tornano: secondo questa tabella le due berline con la batteria da 100 kWh percorrebbero meno strada di una Model 3 con 77 kWh.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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  • 1 anno fa...

Nio ET7 with 150 kWh semi-solid state battery achieves a 1,044 km range

William Li, Nio’s co-founder and CEO, personally tested the new 150 kWh semi-solid state battery (SSB). While driving the Nio ET7 large sedan, Li and his co-driver reached a 1,044 km (650 miles) range with 3% battery capacity remaining. That would most likely provide an additional 30 km range.

The whole 14-hour trip was live-streamed online, starting on Sunday morning at 6:30 am at the battery swap station (PSS) in Shanghai. Li’s first co-pilot was Shen Fei, Director of Nio Power. During the journey, William revealed that the 150 kWh battery had already been tested on a route between Kunming and Beihai, setting a record for mass-produced electric vehicles traveling 1,145 kilometers (711 miles).

92% of the time (957 km/ 595 miles), the ET7 was driving under the Navigate-on-Pilot (NOP), Nio’s autonomous driving system. The maximum speed was caped to 90 km/hour (56 miles/hour), and the energy consumption was 13.2 kWh/100 km. The average speed for the trip was 83.9 km/h. The travel time was 12.4 hours, excluding stops and breaks, and 14 hours total.

The 150 kWh SSB was developed by Beijing-based battery maker WeLion. The single cell has an energy density of 360 Wh/kg, while the whole pack has a 260 Wh/kg density. Nio claims the battery has a super cooling efficiency as the cooling is six times stronger than ordinary batteries.

The whole 150 kWh pack weighs 575 kg. Nio currently offers 75 kWh and 100 kWh NMC battery options for its vehicles, which have standard liquid electrolytes. Although the capacity of the new SSB is much bigger, it has the exact dimensions as the other two smaller packs and can be swapped into any Nio vehicle. Nio also announced that NT1 and NT2 platform-based vehicles are tested and certified to use the new battery.

In theory, William Li could swap the battery when running out of power and receive another 1,000 km of range in three minutes. However, after a 14-hour trip, Li was most likely looking forward to a coffee rather than driving back to Shanghai immediately.

“William, you better prepare an extra large cup of coffee, as this is going to be the longest EV range live stream ever,” posted Xpeng founder and CEO He Xiaopneg on this social network to support his frenemy.

When the testing was about in half, and Li passed the 500 km milestone, he called He Xiopeng, suggesting he should do a live stream about how X9 (Xpeng’s upcoming MPV) will sell well and if he could get a discount on the vehicle. He answered he would give him 50% off, but Li declined: “That’s too much, I have to leave you some margins.”

image.png.725d09f19a8264202d3563feff2f36b2.png

he temperature during the test was between -2 °C and 12 °C (28 – 54 °F). The coldest time was at the beginning of the test, as it was early morning in Shanghai. The average cabin temperature was 20 °C (68 °F). The carload was about 190 kg. The altitude difference between the start and end points was about -5 meters (the starting point had an altitude of 18 m, and the ending point was 23 m). The maximum altitude during the trip was 316 meters. The trip started in Shanghai and ended near Xiamen at the Longjudong Service Area.

The 150 kWh WeLion SSB will be very expensive. Nio President Qin Lihong revealed that the cost of the 150kWh battery pack will be equivalent to an ET5. ET5 75 kWh is priced at 298,000 yuan (42,100 USD).

Nio will hold a Nio Day 2023 on December 23 in Xi’an, unveiling a new Mercedes-Maybach-like ultra-luxurious sedan ET9, which will most likely be equipped with the new battery as a basic option.

According to Nio, the mass production of the new battery will start in April next year.

 

(CNC)

 

 

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