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[USA] SRT Viper 2013


Touareg 2.5

quanto ti piace la SRT Viper 2013?  

163 voti

  1. 1. quanto ti piace la SRT Viper 2013?

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Tanta robba.... (tanta robba a disposizione anche di chi la ha pensata eh...) :D

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Beschleunigung ist, wenn die Tränen der Ergriffenheit waagrecht zum Ohr hin abfliessen

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  • 4 settimane fa...

Prezzata. Ordinabile da metà novembre.

Chrysler Group Announces Pricing for 2013 SRT Viper Models

Street and Racing Technology (SRT) brand's flagship performance machine returns with more power and performance, superior craftsmanship, new technologies and creature comforts

Two new models include SRT Viper and SRT Viper GTS

All-aluminum, mid-front 8.4-liter V-10 engine delivers 640 horsepower and 600 lb.-ft. of torque – the most torque of any naturally aspirated sports car engine in the world

Triple-digit weight reduction results in Viper best power-to-weight ratio

Dealer orders expected to open in mid-November 2012

September 10, 2012 , Auburn Hills, Mich. - The Chrysler Group's Street and Racing Technology (SRT) brand today announced pricing for the two models of the all-new 2013 SRT Viper.

2013 SRT Viper

Manufacturer's suggested retail price (MSRP) for the 2013 SRT Viper model is $97,395 (excluding $1,995 destination)

The SRT Viper offers a blend of extreme performance and deliberate preservation of what has become the iconic DNA of the Viper to deliver a supercar that continues to bring the driver as close as possible to the machine

2013 SRT Viper GTS

MSRP for the 2013 SRT Viper GTS model is $120,395 (excluding $1,995 destination)

The SRT Viper GTS builds on the DNA of the SRT Viper model with more technologically advanced solutions, like two-mode active suspension, to allow this world-class GTS to find new capabilities on the track while also opening up its envelope as a more premium and mature evolution of the classic, extreme performance formula

Under the hood of both models is the all-aluminum, mid-front 8.4-liter V-10 engine that delivers 640 horsepower and 600 lb.-ft. of torque – the most torque of any naturally aspirated sports car engine in the world.

Both SRT Viper and SRT Viper GTS models offer new interior and exterior designs incorporating premium materials. New exterior surfaces with aerodynamically functional details are beautifully integrated into the high-tech carbon fiber and aluminum skin, which helps produce a triple-digit weight reduction and a Viper best power-to-weight ratio.

On the inside, designers and engineers strived to rethink all touch points; and upgrade all material appointments and technologies.

Production of the iconic supercar will begin at the Conner Avenue Assembly Plant in Detroit – the home for Viper since 1995 – in November 2012. Dealer orders are expected to begin in mid-November 2012.

About SRT

The Chrysler Group's Street and Racing Technology (SRT) brand uses a successful product development formula featuring five proven hallmarks: awe-inspiring powertrains; outstanding ride, handling and capability; benchmark braking; aggressive and functional exteriors and race-inspired and high-performance interiors to remain true to its performance roots.

The SRT lineup in the 2013 model year features five vehicles that are world-class performance contenders and bring the latest in safety technologies and creature comforts. The Chrysler 300 SRT8, Dodge Challenger SRT8 392, Dodge Charger SRT8 and Jeep Grand Cherokee SRT8 are joined by the SRT flagship Viper and Viper GTS models which are making their highly anticipated return to the high-performance sports car market.

Prezzi:

Benzina

8.4 V10 (640cv):

Base: 97.395$

GTS: 120.395$

Modificato da superkappa125

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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Stanno anche iniziando ad arrivare le prime prove su strada.

Su strada tra virgolette, visto che quella organizzata da SRT è stata una sessione di test su pista per la stampa, con tanto di possibilità di guidare una "vecchia" Viper per fare un confronto diretto.

Ho sbirciato velocemente un articolo ieri sera, credo fosse su Autocar.

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Stanno anche iniziando ad arrivare le prime prove su strada.

Su strada tra virgolette, visto che quella organizzata da SRT è stata una sessione di test su pista per la stampa, con tanto di possibilità di guidare una "vecchia" Viper per fare un confronto diretto.

Ho sbirciato velocemente un articolo ieri sera, credo fosse su Autocar.

E' stato riportato nella sezione "Prove Su Strada". ;)

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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Prezzata. Ordinabile da metà novembre.

Prezzi:

Non male, ho controllato e la Corvette ZR1 contro cui é prezzata parte da 112k $ ;)

Urge peró una versione con l'HEMI 6.4 da 400-500 cv e che costi una quaranta mila dollari in meno, per fare concorrenza alle Corvette piú entry level..

Firma

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Non male, ho controllato e la Corvette ZR1 contro cui é prezzata parte da 112k $ ;)

Urge peró una versione con l'HEMI 6.4 da 400-500 cv e che costi una quaranta mila dollari in meno, per fare concorrenza alle Corvette piú entry level..

Naaaaa8-)

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

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