Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

EV36Zeroinfographic.thumb.jpeg.005ba4833ead5ff93e23fc762db64067.jpegNissanInfographicUKFootprint_FINAL.png.jpg.018646d9af3a34b71e1f73f022246dd1.jpgNissanEV36ZeroOverviewInfographic.thumb.png.d843e4eb5a3a3601e0df7c8838e7086b.pngEV36-Zero-Corporate-Dk-Blue.png.jpg.69ed269431c40860daddfac1089d081d.jpg

 

Cita

TRE È IL NUMERO PERFETTO: TRE NUOVI MODELLI, TRE GIGAFACTORY, TRE MILIARDI DI STERLINE INVESTITI A SUNDERLAND

NISSAN ACCELERA LA TRANSIZIONE VERSO LA MOBILITÀ 100% ELETTRICA
 
  • Nissan annuncia tre nuovi modelli elettrici: Nissan Qashqai, JUKE e LEAF da produrre nel Regno Unito
  • I futuri modelli si ispireranno ai concept Hyper Urban, Hyper Punk e Chill-Out
  • L'espansione del polo di trasformazione EV36Zero richiederà una terza gigafactory per supportare il più grande impianto automobilistico del Regno Unito
  • L'impegno di Nissan per i veicoli elettrici si concretizza in un investimento fino a 3 miliardi di sterline in tre modelli, nella produzione di batterie e nelle infrastrutture rinnovabili

SUNDERLAND, Regno Unito (24 novembre 2023) - Ulteriore passo avanti di Nissan verso un futuro a zero emissioni: tre nuovi modelli 100% elettrici saranno prodotti nello stabilimento di Sunderland.

L'hub EV36Zero della città britannica, il progetto di Nissan per la produzione del futuro, includerà tre veicoli elettrici (EV), tre gigafactory e un investimento fino a 3 miliardi di sterline: un'ottima notizia per i 7.000 dipendenti di Nissan nel Regno Unito e per i 30.000 posti di lavoro coinvolti nella catena di fornitura britannica.

Il progetto di trasformazione annunciato oggi non solo include le future versioni completamente elettriche dei crossover di punta Qashqai e JUKE, ma Nissan conferma che il terzo veicolo prodotto nel Regno Unito sarà la Nissan LEAF di nuova generazione, l'auto che ha dato il via all'elettrificazione dell'industria automobilistica.

Sia la produzione di veicoli che quella di batterie saranno alimentate dalla microgrid EV36Zero, che utilizzerà i parchi eolici e solari di Nissan, riuscendo a fornire elettricità rinnovabile al 100% a Nissan e ai suoi vicini fornitori.

Annunciando oggi il progetto ai dipendenti dello stabilimento di Sunderland, il Presidente e CEO di Nissan Makoto Uchida ha dichiarato: "gli emozionanti veicoli elettrici sono al centro dei nostri piani per raggiungere la neutralità da carbonio. Con le versioni elettriche dei nostri principali modelli europei in arrivo, stiamo accelerando verso una nuova era: per Nissan, per l'industria e per i nostri clienti".

"Il progetto EV36Zero – ha continuato Uchida - pone il nostro stabilimento di Sunderland, la più grande fabbrica di automobili della Gran Bretagna, al centro della nostra visione futura. Ciò significa che il nostro team britannico progetterà, ingegnerizzerà e produrrà i veicoli del futuro, guidandoci verso un futuro completamente elettrico per Nissan in Europa".

L'annuncio di oggi segue la conferma da parte di Nissan che da ora in poi tutte le sue nuove auto in Europa saranno completamente elettriche e che entro il 2030 lo sarà la sua intera gamma. Al centro di tutto la visione di Nissan Ambition 2030, che mira a rendere l'azienda completamente sostenibile, puntando verso un mondo più pulito, più sicuro e più inclusivo.

Il Primo Ministro britannico Rishi Sunak ha dichiarato: "L'investimento di Nissan è un enorme segno di fiducia verso l'industria automobilistica del Regno Unito, che già contribuisce per 71 miliardi di sterline all'anno alla nostra economia. Questa iniziativa garantirà senza dubbio il futuro di Sunderland come “Silicon Valley” del Regno Unito per l'innovazione e la produzione di veicoli elettrici”.

"Rendere il Regno Unito il luogo migliore per fare affari – ha sottolineato il Primo Ministro inglese - è al centro del nostro piano economico. Continueremo a sostenere in ogni fase aziende come Nissan, che intendano espandere e far crescere le loro radici nel Regno Unito, e a prendere le giuste decisioni a lungo termine per un futuro più luminoso".

 

TRE NUOVI VEICOLI ELETTRICI

 

L'ultimo investimento di Nissan comprende fino a 1,12 miliardi di sterline per le sue attività nel Regno Unito e per la più ampia catena di fornitori, per la ricerca, lo sviluppo e la produzione dei due nuovi modelli annunciati oggi, includendo anche i miglioramenti degli impianti e dei processi di produzione, la formazione delle competenze e gli strumenti per i fornitori. L’investimento arriva dopo quello di 423 milioni di sterline annunciato da Nissan nella prima fase di EV36Zero, per la produzione del primo futuro veicolo elettrico.

I tre nuovi veicoli elettrici annunciati oggi rappresentano il futuro per tutti e tre i modelli attualmente prodotti nello stabilimento Nissan di Sunderland:

  • Nissan Qashqai - il crossover originale, l'auto più venduta nel Regno Unito nel 2022 e che è una delle cinque auto costruite nel Regno Unito.
  • Nissan JUKE - il crossover compatto che ha infranto le regole e che ha venduto più di un milione di unità.
  • Nissan LEAF - il primo veicolo elettrico del mercato di massa, di cui oltre 250 mila è stato costruito a Sunderland.

I tre veicoli si ispireranno a tre concept model completamente elettrici, due dei quali recentemente presentati al Japan Mobility Show:

  • Nissan Hyper Urban Concept, un crossover EV caratterizzato da un'estetica elegante e moderna.
  • Nissan Hyper Punk Concept, un crossover compatto completamente elettrico con un'estetica esterna definita da superfici sfaccettate e poligonali.
  • Nissan Chill-Out Concept, presentato nel 2021 e precedentemente già confermato come ispirazione per un futuro veicolo elettrico da costruire a Sunderland.

Ulteriori informazioni sui tre modelli, compresi i nomi, le specifiche e le date di lancio, saranno rilasciate in un secondo momento.

 

EV36ZERO

L’annuncio di oggi si basa sull'investimento iniziale di 1 miliardo di sterline di Nissan e dei suoi partner per creare EV36Zero, trasformando lo stabilimento di produzione di Sunderland e creando un ecosistema di produzione di veicoli elettrici unico al mondo.

A complemento della produzione di veicoli e batterie c'è poi il progetto Microgrid, avviato dal Comune di Sunderland, che sarà in grado di fornire elettricità al 100% rinnovabile a Nissan e ai suoi fornitori vicini, incorporando i parchi eolici e solari di Nissan esistenti, compreso il nuovissimo parco solare da 20 MW.

I due modelli aggiuntivi, insieme a un'ulteriore gigafactory e a ulteriori investimenti per progetti infrastrutturali, comporteranno un investimento fino a 2 miliardi di sterline. Ciò significa che i piani di Nissan per le future versioni elettriche di Qashqai, JUKE e per la sostituzione della LEAF, consentiranno un investimento fino a 3 miliardi di sterline nel Regno Unito.

Inoltre, il governo britannico ha concesso un finanziamento di 15 milioni di sterline per un progetto di collaborazione di 30 milioni di sterline guidato da Nissan. Il progetto andrà a rafforzare le competenze tecniche e la capacità di ricerca e sviluppo sui veicoli a zero emissioni del Nissan Technical Centre (NTCE) di Cranfield, nel Bedfordshire, aumentando le opportunità di ulteriori investimenti britannici in R&S per i futuri modelli di veicoli.

La notizia di oggi arriva in concomitanza con la conferma di una nuova Zona di Investimento per l'Inghilterra nord-orientale. La Zona d'Investimento del Nord Est si concentrerà sull'industria manifatturiera avanzata e sulle industrie verdi, comprendendo l'Arco dell'Innovazione, che va dal Northumberland fino a Sunderland e Durham, con opportunità lungo il Corridoio del Tyne e benefici percepiti in tutta la regione.

Il Cancelliere dello Scacchiere britannico Jeremy Hunt ha dichiarato: "Nissan ha un’importante storia nella produzione di automobili a Sunderland e il suo continuo impegno nel Regno Unito dimostra come il nostro sostegno alle imprese stia ottenendo i risultati sperati, contribuendo a creare migliaia di posti di lavoro e a consolidare la Gran Bretagna come ottavo produttore mondiale".

Il Ministro degli Affari Economici britannico Kemi Badenoch ha sottolineato: "l'investimento della Nissan a Sunderland dimostra ancora una volta che il piano del Governo per il settore automobilistico sta funzionando. L'imminente Advanced Manufacturing Plan si baserà su questo accordo e su altri recenti grandi investimenti per l'industria automobilistica britannica, contribuendo a sostenere migliaia di posti di lavoro e a promuovere la crescita in tutto il Regno Unito".

Graeme Miller, leader del Consiglio comunale di Sunderland, ha dichiarato: "l’annuncio di oggi è una notizia fantastica per Sunderland, per il Nord Est e per il Regno Unito: si basa sui nostri punti di forza, essendo Sunderland leader a livello mondiale nell'industria automobilistica e manifatturiera avanzata, crea posti di lavoro di alta qualità, fa crescere la nostra economia a basse emissioni di carbonio e ci posiziona ulteriormente al centro dell'elettrificazione a livello globale. Il fatto che Nissan abbia scelto di investire ancora una volta in questa città e in questa regione - e sulla nostra gente - è un enorme segno di fiducia. 

"La forza della nostra partnership con aziende come questa – ha detto Miller -, insieme alla nostra capacità di lavorare con il Governo, è essenziale per il continuo successo del settore, e la Zona di Investimento per il Nord Est annunciata oggi significa che possiamo consolidare il nostro track record, attirando ulteriori investimenti di questa portata e significato."

EV36Zero è una parte fondamentale della Nissan Ambition 2030, la visione a lungo termine dell'azienda che mira a diventare un'azienda interamente sostenibile, che si muove verso un mondo più pulito, più sicuro e più inclusivo. In questo periodo, Nissan realizzerà veicoli elettrificati e innovazioni tecnologiche avanzate, espandendo e trasformando al contempo le proprie attività a livello globale. La visione sostiene l'obiettivo di Nissan di essere neutrale dal punto di vista delle emissioni di carbonio lungo tutto il ciclo di vita dei suoi prodotti entro l'anno fiscale 2050.

 

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 settimane fa...

Nissan userà il pianale CMF-EV per l'erede elettrica della Juke e la nuova Leaf.

 

La Nissan ha ribadito l'intenzione di investire fino a 600 milioni di euro nella nuova società per le auto a batteria, che, a sua volta, avrà il compito di sviluppare un futuro "veicolo elettrico compatto" della Casa di Yokohama per l'Europa. Inoltre, la Nissan utilizzerà le tecnologie informatiche e di connettività della stessa Ampere per la sua offerta anche in altri mercati mondiali, a partire da un Software Defined Vehicle parte della nuova generazione di veicoli commerciali leggeri.

 

Quanto all'America Latina, è previsto che la Nissan basi la prossima generazione della Suv compatta Kicks sulla CMF-B. Infine, in Giappone, proseguirà il programma di sviluppo congiunto tra le due Case nipponiche nel campo delle Kei-car. Tra l'altro, la Nissan e la Mitsubishi intendono definire ulteriori iniziative di collaborazioni in madre-patria, Oceania e Paesi Asean (Brunei, Cambogia, Filippine, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, Singapore, Thailandia e Vietnam). 

 

La Nissan, infatti, ha manifestato l'intenzione di acquisire una partecipazione in "The Future is Neutral", la società del gruppo Renault dedicata all'economia circolare, e l'interesse a dotarsi in Europa di un nuovissimo veicolo commerciale leggero a batteria. Con l'obiettivo di migliorare e rafforzare le sinergia sul fronte prodotto, sono previsti specifici progetti in Sud America: un pick-up da mezza tonnellata, sviluppato dai francesi e condiviso con la Nissan, ispirato al Renault Niagara.

 

Non mancano iniziative per l'India. Saranno lanciati due Suv di segmento C e un modello di segmento A Nissan; la nuova Magnite, una Suv di segmento C e un mezzo sulla CMF-AEV per la Nissan.

 

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2023/12/06/renault_nissan_mitsubishi_ecco_tutti_i_progetti_per_il_futuro_dell_alleanza.html

Modificato da j
  • Mi Piace 1

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 settimane fa...
  • 2 mesi fa...

Nissan, Fisker in advanced talks on investment, partnership, report says


Terms being discussed include Nissan investing more than $400 million in Fisker's truck platform and building Fisker's planned Alaska pickup.

According to the report, Nissan would build the Fisker Alaska pickup in the U.S.

Nissan Motor is in advanced talks to invest in electric vehicle maker Fisker in a deal that could provide the Japanese automaker with access to an electric pickup while giving the struggling startup a financial lifeline, two people familiar with the negotiations told Reuters on Friday.

The deal could close this month, said the sources, who asked not to be identified because the talks are ongoing and have not been finalized.

Terms being discussed include Nissan investing more than $400 million in Fisker's truck platform and building Fisker's planned Alaska pickup starting in 2026 at one of its U.S. assembly plants, one of the sources said. Nissan would build its own electric pickup on the same platform, the source said. Nissan has U.S. assembly plants in Mississippi and Tennessee.

Fisker said on Thursday, when it announced it might not be able to continue as a going concern and would cut 15 percent of its workforce, that it was in talks with an unnamed "large automaker" for a potential investment and joint development partnership.

A Fisker spokesman said the company does not comment on speculation, while Nissan officials were not immediately available to comment.

The term sheet is ready and the deal is going through due diligence, one of the sources said.

Nissan was an EV pioneer with its full-electric Leaf hatchback in 2010 but has since struggled in the face of nimbler new entrants. A deal with Fisker would help it move into the growing U.S. electric pickup market.

Nissan's talks with Fisker come in the wake of the former's “rebalanced” relationship with its longtime alliance partner Renault.

Last year, Nissan and Renault finalized terms of a restructured alliance after months of negotiations. They aim to have cross-shareholdings of 15 percent as part of the deal.

The more limited alliance removes certain restrictions and has opened the door for Nissan to develop growth plans in areas such as EVs and software independent of Renault, said one of the sources, who is familiar with Nissan's thinking.

The Yokohama-headquartered automaker is scouring “many, many opportunities,” the person said.

For Fisker, the deal might be the lifeline it needs to survive at a time when aggressive price cuts globally by EV leaders Tesla and China's BYD are pressuring the industry, especially for startups like Fisker.

Fisker has struggled to sell its flagship Ocean electric crossover after high interest rates led to a slowdown in demand. It said current financial resources were "insufficient" to cover the next 12 months and without additional financing it might be forced to cut production, decrease investments, scale back operations and slash more jobs.

The Ocean is built by Magna Steyr in Graz, Austria, the contract manufacturing unit of Canada's Magna International.

Fisker also said Thursday it was in talks with a debt holder about a potential investment. Fisker said it aims to deliver between 20,000 and 22,000 Ocean vehicles in 2024.

Fisker CEO Henrik Fisker previously told Reuters that the company was in talks with five automakers about a partnership to secure additional production capacity for its vehicles. On Thursday, he said talks had narrowed to one automaker and a deal would include joint development of one or more EV platforms, and North America manufacturing.

Fisker unveiled the Alaska pickup last year with a price tag of just over $45,000 and said it was slated for production early next year. The Alaska platform is an extended version of the Ocean one. It and any related vehicle from Nissan would compete in a segment that includes the Ford F-150 Lightning, GM's Chevrolet Silverado electric truck, Rivian's EV and Tesla's Cybertruck.

Henrik Fisker, however, said Thursday the startup would not spend money on additional projects until a strategic partnership was in place.

Fisker shares were off more than 43 percent earlier on Friday, but the shares began to rise after the Reuters report about Nissan emerged.

 

(ANE)

 


 

  • Grazie! 1
Link al commento
Condividi su altri Social

  • 4 settimane fa...

b520649786acca1141c7f05366d81b3aaa8a95c7.jpeg.3a98b33fd463e03a60c36823f845c87e.jpeg

 

Captura-de-pantalla-166.thumb.png.fae44b4ba027616ff9195ad74b52984c.png

https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2024_03_Nissan-Teaser-1-1024x576.jpg.2499a023877a035442c6ef4edbbba2fa.jpghttps___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2024_03_Nissan-Teaser-1a-1024x576.jpg.9d09112c504cc05913af688e741713e5.jpghttps___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2024_03_Nissan-Teaser-1b-1024x576.jpg.44f544db67f80d75f043841ba119bb38.jpghttps___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2024_03_Nissan-Teaser-1c-1024x576.jpg.b07a0855e8266f6d310d325c0b68b391.jpghttps___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2024_03_Nissan-Teaser-2-1024x576.jpg.c7958326a2d5f4029fd803e43252dc42.jpghttps___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2024_03_Nissan-Teaser-2a-1024x576.jpg.26deec31e9be9f8563181c6f65ccc49f.jpg

 

 

 

Cita

Nissan launches The Arc business plan to drive value and enhance competitiveness and profitability

Nissan to strengthen product portfolio, advance electrification, introduce new ways of developing and manufacturing, and harness partnerships to achieve Ambition 2030 vision
 

In brief:

  • Nissan targets additional 1-million-unit sales compared to fiscal year 2023 and operating profit margin of more than 6% by end of fiscal year 2026
  • 30 new models to be launched by fiscal year 2026, of which 16 will be electrified
  • 60% of internal combustion engine (ICE) passenger-vehicle models to be refreshed by fiscal year 2026
  • EV competitiveness to be enhanced by reducing cost of next-generation EVs by 30% and achieving EV and ICE vehicle cost parity by fiscal year 2030
  • Significant next-generation EV cost reduction to be achieved through grouped “family” development, with vehicle production under the approach starting in fiscal year 2027
  • Strategic partnerships expanded into technology, product portfolio and software services
  • Dividends and buybacks to target total shareholder return of more than 30%
  • New business ventures to unlock a potential 2.5 trillion yen in additional revenues by fiscal year 2030

 

  • Nissan targets additional 1-million-unit sales compared to fiscal year 2023 and operating profit margin of more than 6% by end of fiscal year 2026
  • 30 new models to be launched by fiscal year 2026, of which 16 will be electrified
  • 60% of internal combustion engine (ICE) passenger-vehicle models to be refreshed by fiscal year 2026
  • EV competitiveness to be enhanced by reducing cost of next-generation EVs by 30% and achieving EV and ICE vehicle cost parity by fiscal year 2030
  • Significant next-generation EV cost reduction to be achieved through grouped “family” development, with vehicle production under the approach starting in fiscal year 2027
  • Strategic partnerships expanded into technology, product portfolio and software services
  • Dividends and buybacks to target total shareholder return of more than 30%
  • New business ventures to unlock a potential 2.5 trillion yen in additional revenues by fiscal year 2030

YOKOHAMA, Japan: Nissan Motor Co., Ltd, today launched The Arc, its new business plan to drive value and strengthen competitiveness. The plan is focused on a broad-based product offensive, increased electrification, new approaches to engineering and manufacturing, the adoption of new technologies, and the use of strategic partnerships to increase global unit sales and improve profitability.

The plan is positioned as a bridge between the Nissan NEXT business transformation plan running from fiscal* 2020 through fiscal 2023 and Nissan Ambition 2030, the company’s long-term vision. The new plan is split into mid-term imperatives for fiscal years 2024 through 2026, and mid-long-term actions to be carried out through 2030.

 

Nissan President and Chief Executive Officer Makoto Uchida said: “The Arc plan shows our path to the future. It illustrates our continuous progression and ability to navigate changing market conditions. This plan will enable us to go further and faster in driving value and competitiveness. Faced with extreme market volatility, Nissan is taking decisive actions guided by the new plan to ensure sustainable growth and profitability.”

Under the two-part plan, Nissan will first take actions to ensure volume growth through a tailored regional strategy and prepare for an accelerated transition to EVs, supported by a balanced electrified/ICE product portfolio, volume growth in major markets and financial discipline. Through these initiatives Nissan aims to lift annual sales by 1 million units and increase its operating profit margin to more than 6%, both by the end of fiscal year 2026. This will pave the way for the second part of the plan aimed to enable the EV transition and realize long-term profitable growth, supported by smart partnerships, enhanced EV competitiveness, differentiated innovations and new revenue streams.

 

By fiscal year 2030, Nissan sees a revenue potential of 2.5 trillion yen from new business opportunities.

 

Balanced product portfolio

Nissan plans to launch 30 new models over the next three years, of which 16 will be electrified, and 14 will be ICE models, to meet the diversified customer needs in markets where the pace of electrification differs. Nissan plans to launch a total of 34 electrified models from fiscal year 2024 and 2030 to cover all segments, with the model mix of electrified vehicles expected to account for 40% globally by fiscal year 2026 and rise to 60% by the end of the decade.

 

Ensuring market growth through a tailored regional strategy

In key regions and markets, Nissan’s actions by fiscal year 2026 (unless otherwise indicated) include:

 

Americas:

  • Increase across-region sales by 330,000 units (in fiscal year 2026 and compared to fiscal year 2023) and invest 200 million USD in integrated customer experience in the U.S.
  • In the U.S. and Canada: Launch seven all-new models
  • In the U.S.: Refresh 78% of passenger vehicle line-up for Nissan brand and launch e-POWER and plug-in hybrid models

 

China:

  • Refresh 73% of Nissan-brand models and launch eight new-energy vehicles (NEVs), including four Nissan-branded models
  • Target 1-million-unit sales in fiscal year 2026, representing an increase of 200,000 units
  • Start vehicle exports in 2025; Aim for 100,000 unit level
  • Continue to optimize production capacity with local partners

 

Japan:

  • Refresh 80% of passenger model line-up, launching five all-new models
  • Achieve a 70% electrified level in passenger vehicle line-up
  • Increase sales by 90,000 units (compared to fiscal year 2023) to 600,000 units in fiscal year 2026

 

Africa, Middle East, India, Europe and Oceania:

  • Increase across-region sales units by 300,000 units (in fiscal year 2026 and compared to fiscal year 2023)
  • In Europe: Launch six all-new models; achieve 40% EV passenger-vehicle sales mix
  • In the Middle East: Launch five all-new SUVs
  • In India: Launch three all-new models and become a hub for exports, at a level of 100,000 units
  • In Oceania: Launch a 1-ton pickup and introduce a C crossover EV
  • In Africa: Launch two all-new SUVs and expand A-segment ICE vehicle

 

EV competitiveness

The product offensive will be supported by new development and manufacturing approaches aimed to make EVs more affordable and increase profitability. By developing EVs in families, integrating powertrains, utilizing next-generation modular manufacturing, group sourcing, and battery innovations, Nissan aims to reduce the cost of next-generation EVs by 30% (when compared to the current model Ariya crossover) and achieve cost-parity between EVs and ICE models by fiscal year 2030.

 

In the area of family development alone, the cost of subsequent vehicles – those developed based on the main vehicle in the family – can be reduced by 50%, the variation of trim parts reduced by 70% and development lead time shortened by four months. By adopting modular manufacturing, the vehicle production line will be shortened, reducing the production time per vehicle by 20%.

 

Under the Arc plan, more plants in Japan and overseas will adopt the Nissan Intelligent Factory concept, with the Oppama and Nissan Motor Kyushu plants in Japan, the Sunderland Plant in the UK and Canton and Smyrna plants in the U.S. starting the adoption from fiscal year 2026 through 2030. Meanwhile the EV36Zero production approach will be extended from Sunderland in the UK to plants including Canton, Decherd and Smyrna in the U.S., and Tochigi and Kyushu in Japan from fiscal year 2025 through 2028.

 

New technologies

The plan includes proposals to accelerate the evolution of vehicle intelligence technologies such as next-generation ProPILOT driver-assistance system, which realize door-to-door autonomous driving technology from on-highway to off-highway, private premises, and parking.

 

Nissan will offer enhanced NCM li-ion, LFP and all solid-state batteries to provide diversified EVs to meet different customer needs. Nissan will significantly enhance NCM li-ion batteries, reducing quick-charging time by 50% and increasing energy density by 50% compared to the Ariya.

 

LFP batteries, to be developed and produced in Japan, will be launched that will reduce cost by 30% compared to the Sakura EV minivehicle. New EVs with enhanced NCM li-ion, LFP and all-solid-state batteries will be launched in fiscal year 2028.

 

Strategic partnerships

Nissan will harness strategic partnerships to stay competitive and offer a global portfolio of products and technology. Nissan will continue to leverage the alliance with Renault and Mitsubishi Motors in Europe, LATAM, ASEAN and India. In China, Nissan will fully utilize its local assets to meet the needs of China and beyond; and explore new partnerships in Japan and the U.S. Batteries will be developed and sourced with partners to bring 135 gigawatt hours of global capacity.

 

Financial discipline to deliver resilient, profitable performance

Underpinning the plan is firm financial discipline, enabling stable CAPEX and R&D investment ratio versus net revenue of between 7% to 8% excluding battery capacity investment.

 

Additionally, Nissan plans to invest more than 400 billion yen in battery capacity. Meanwhile, investment in electrification will increase progressively, becoming more than 70% by fiscal year 2026.

 

Managing these investments is aimed to allow delivering benefits to all stakeholders, with Nissan maintaining positive free cash flow before M&A – even after electrification investments. This is to secure total shareholder return at more than 30%. Nissan aims to maintain net cash at a healthy level of 1 trillion yen throughout the Arc plan period.

 

“Under this comprehensive plan we will enhance Nissan’s competitiveness and achieve sustainable profitability,” added Uchida. “Nissan is confident that it has what it takes to properly execute this plan, which will provide us with the firm foundation we need to bridge to our Nissan Ambition 2030 vision.”

 

Modificato da j
  • Grazie! 1

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

Annunciati 4 nuovi modelli per il mercato indiano, 2 prodotti da Nissan e 2 da Renault (quest'ultimo sembrerebbe il nuovo Terreno su base Duster)

 

Polish_20240327_110413897.thumb.jpg.8585fe601f6c90398755caf767f8402c.jpgPolish_20240327_110437025.thumb.jpg.4ca05a5191f55e1e50644899886f74d2.jpgPolish_20240327_110458888.thumb.jpg.d4e0d2193b7da42d1e0039357048703f.jpg

 

 

Modificato da j

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.