Vai al contenuto

Maserati Supercar - ?? (Notizie)


Touareg 2.5

Messaggi Raccomandati:

CAR’s sources report Maserati is planning to launch a successor to the 2004 MC12 supercar in 2015, based on LaFerrari underpinnings, but without the electro-hybrid Ferrari’s eco-conscience. Like the MC12, the new Maserati supercar could borrow a Ferrari chassis, suspension and electrical systems, but wear a bespoke carbon body and – this time – boast more powerplant differentiation.[h=2]What’ll power the new Maserati flagship supercar?[/h]Maserati has two options. Either, it can stick with the 6.3-litre V12 of the LaFerrari, detuned from 789bhp and 516lb ft to develop more low-end torque, which the Ferrari sidesteps by having an electric motor boost it at low revs. Or, Maserati could further embrace the virtues of turbocharging, opting for a quad-turbocharged version of the Quattroporte’s 3.8-litre bi-turbo V8. The Maserati four-door puts out 523bhp and 523lb ft – a Veyron-style four-blower system could easily take those figures closer to the 900bhp levels of the LaFerrari and McLaren P1.

Whatever the eventual powertrain, don’t expect the Maserati ‘LaMaserati’ to outstrip its cousin’s performance, economy or CO2 figures – Ferrari rules the roost. Similarly, the MC12’s Enzo-pinched V12 was detuned from 651bhp to 620bhp, and the top speed was ‘only’ 205mph, rather than the Enzo’s 217mph limit.

[h=2]Tell me more about the new Maserati supercar[/h]Like the LaFerrari, it’ll be a fixed-head coupe only – the old Ferrari Enzo-based MC12 had a targa lift-out roof panel, thanks to Ferrari’s super-stiff carbon tub structure. The all-carbon Maser will likely be lighter than the 1255kg LaFerrari thanks to the lack of hybrid batteries, and will boast a pared-back two-seater cabin. The body panels will be bespoke, and focus more on low-drag than high-downforce. Would you like to see something akin to the 2006 Birdcage concept car? (pictured, right). Tell us your opinion in the comments below.

[h=2]So, how much will ‘LaMaserati’ cost?[/h]Chequebooks at the ready: like the LaFerrari, the price-tag will sail past €1m plus taxes. How can Maserati justify their slower car costing as much? Simple: with extra exclusivity. Just 50 examples of the Maserati will be made, compared to 499 LaFerraris (all of which are already sold). This follows the template set by the MC12: 50 were made, costing €600,000 each.

It’s not just a £1m supercar on the cards for Maserati though: don’t miss CAR Online tomorrow for the scoop on Maserati’s entry-level sports car plans…

Carmagazine

Secono Carmagazine, Maserati starebbe programmando di lanciare una supercar su base LaFerrari ma apparentemente senza propulsore ibrido. Erro o non era prevista nel plan? Notizia da prendere con le pinze?

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 26
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Carmagazine

Secono Carmagazine, Maserati starebbe programmando di lanciare una supercar su base LaFerrari ma apparentemente senza propulsore ibrido. Erro o non era prevista nel plan? Notizia da prendere con le pinze?

secondo me mica tanto, come dice l'articolo anche per la maserati MC12 avevano preso il motore della Enzo (depotenziandolo x non ledere l'onore di Sua Maestà)...

cioè, avrebbe un gran senso economico: LaFerrari solo 499 se no inquini il marchio, e un altro po' di soldini li raggranelli con una sorella minore...

Link al commento
Condividi su altri Social

be un senso lo ha, la mC12 ha vinto e venduto abbastanza, quindi ci sta ;) versione meno potente e tecnologica e via che arrivano soldi e blasone :D

la mc12 non ha venduto tanto, 50 esemplari piu 15 (o meno ) non omologabili come stradali (come le fxx) era una vettura fatta in 25 esemplari per avere l'omologazione fia per la categoria GT1, non credo c'abbiano fatto i soldoni...

Link al commento
Condividi su altri Social

Sulla parte motoristica avrebbe un senso far specializzare Maserati sui turbo, vista la vocazione di Ferrari per gli aspirati spinti, almeno negli ultimi anni. Magari in bel 3 turbo o anche 4 (2+2), per fare da show case tecnologico e darle una identità cha vada oltre il cliché di Ferrari a 4 porte (non che ci sia niente di male).

Poi però c'è il discorso della F1 che tornerebbe ai turbo, quindi questo complicherebbe un attimo il discorso.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.