Vai al contenuto
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autopareri

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
Messaggio aggiunto da J-Gian,

 

Featured Replies

Inviato

Diciamo che Stellantis non è aiutata né dall'avere tra i suoi mercati principali uno che non è particolarmente ricettivo (eufemismo) nei confronti delle EV né dal dipendere dai segmenti A e B che non sono esattamente i più gettonati attualmente per le EV in termini assoluti. 

  • Risposte 5.3k
  • Visite 672.3k
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Most Popular Posts

  • Allora, di componenti in silicio ce ne sono centinaia di migliaia di part number, basta che vai su www.mouser.it e vedi quanti ne hanno in catalogo. Quelli a cui fai riferimento solo i chip CMOS

  • No, dissento. Molti abitano lontano dal posto di lavoro PERCHE' NON SI POSSONO PERMETTERE DI ABITARCI VICINO.   Pensa a segretarie, commessi, camerieri, impiegati. Tutta gente che lavor

  • Per riflettere, su QR in edicola c'è la prova della Audi SQ8 e-tron, peso rilevato sulla bilancia in ordina di marcia: 2.832 kg  😵   Detto che fra poco non basterà più la patente B, e non è

Immagini Pubblicate

Inviato
On 28/3/2025 at 18:46, 4200blu scrive:

 

Si ma le emissioni non contano piu 2035, poi le vendite bev devono essere 100%.  e se vanno avanti altri 2 o 3 anni con solo 15%  poi questo target diventera irragungibile.

 

 

 

Le vendite non sono una coincidenza: un'organizzazione di vendita funzionante dispone di strumenti di controllo che devono essere utilizzati. Il 35% di Geely o il 27% di BMW non sono piovuti dal cielo, ma sono il risultato di un duro lavoro

 

 

"Non ho efferreto (cit)". Chedo: una famiglia mono-bi reddito (medio, medio basso) con la possibilità di acquistare un'unica vettura da famiglia polivalente o che deve essere l'auto principale (la seconda è la vecchia Panda ereditata dal nonno), ad oggi come verrebbe indirizzata ad acquistare un'elettrica?

Inviato
17 minuti fa, Brigante scrive:

"Non ho efferreto (cit)". Chedo: una famiglia mono-bi reddito (medio, medio basso) con la possibilità di acquistare un'unica vettura da famiglia polivalente o che deve essere l'auto principale (la seconda è la vecchia Panda ereditata dal nonno), ad oggi come verrebbe indirizzata ad acquistare un'elettrica?


Mandandola a piedi così non crea traffico a chi si può permettere le BEV. 

 

si lo so, in un mondo ideale ci sarebbero altri 2 scenari

1- chi abita in città viene messo davvero nelle condizioni di non usare la vettura (scenario possibile solo a Milano centro in Italia)

2- I salari sarebbero alti a sufficienza per tutti.

 

ovviamente sono ironico sul primo punto. 
 

io però vedo tantissimi soggetti che predicano l’assenza totale di auto che però usano a nastro i servizi di consegna a casa. Ecco, mi pare un po’ paracula.

Modificato da TonyH

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Inviato
10 minuti fa, TonyH scrive:

io però vedo tantissimi soggetti che predicano l’assenza totale di auto che però usano a nastro i servizi di consegna a casa. Ecco, mi pare un po’ paracula.

 

In generale sono d'accordo con tutto l'intervento, tranne quest'ultima parte: immagina se nessuno li usasse, quante macchine in più ci sarebbero in giro solo per fare spesa/prendere la pizza da portarsi a casa?

 

I servizi di consegna, come i corrieri, sono l'equivalente per la merce degli autobus, solo che invece di persone distribuiscono oggetti/pasti. 

Inviato
9 minuti fa, Clusky scrive:

 

In generale sono d'accordo con tutto l'intervento, tranne quest'ultima parte: immagina se nessuno li usasse, quante macchine in più ci sarebbero in giro solo per fare spesa/prendere la pizza da portarsi a casa? 


Di più certo.

 

Il problema è spesso i fruitori sono soggetti che abitano in zone ad alto reddito e pontificano l’abbandono delle auto grazie anche al fatto che persone a basso reddito (rider, corrieri) gli portano tutto a casa quando gli fa comodo. E spesso anche additandoli del fatto che usano i furgoni.

 

Dovessero andare con le loro gambette dalla ZTL a comprarsi le cose magari avremmo politiche sulla viabilità un po’ più sostenibili per tutti.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Inviato
3 minuti fa, TonyH scrive:


Di più certo.

 

Il problema è spesso i fruitori sono soggetti che abitano in zone ad alto reddito e pontificano l’abbandono delle auto grazie anche al fatto che persone a basso reddito (rider, corrieri) gli portano tutto a casa quando gli fa comodo. E spesso anche additandoli del fatto che usano i furgoni.

 

Dovessero andare con le loro gambette dalla ZTL a comprarsi le cose magari avremmo politiche sulla viabilità un po’ più sostenibili per tutti.

 

Da me si dice "Il sazio non crede al digiuno", per dire che chi si trova in una posizione di comodo non si mette nei panni di chi non lo è.

Inviato
8 minuti fa, Clusky scrive:

 

Da me si dice "Il sazio non crede al digiuno", per dire che chi si trova in una posizione di comodo non si mette nei panni di chi non lo è.


Lo so purtroppo.

Il problema è non ci pensa nemmeno chi dovrebbe, ovvero le amministrazioni.

 

Almeno in Italia, dove i grandi assenti sono sempre i trasporti pubblici (tranne Milano. Ma solo città, già la prima cintura ritorna un casino). Quando dovrebbero essere sempre il punto di partenza, perché spesso le persone che si spostano di più sono proprio quelle a basso reddito (non potendo spesso abitare vicino al luogo di lavoro).

 

Se al benestante togli la macchina, si sposta dalla villa in collina alla villa alla crocetta o all’attico in centro (parlo di Torino).

Se la togli al cameriere di Druento e non gli fornisci una alternativa comoda e reale gli peggiori solo di brutto la qualità della vita.

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

  • 3 settimane fa...
Inviato

The probability of Nio, Xpeng and Li Auto surviving independently in the next three years is zero, China’s automotive analyst says

 

7ce791f2-a4b1-4f97-b8ea-524cd2640aa6-800x533.png

 

In the Tencent News panel called Auto Market Hot Topics+, Professor Zhu Xican from the School of Automotive Engineering at Tongji University discusses the future of the three EV startups Nio, Xpeng and Li Auto.

According to Zhu, if none of the three EV startups go bankrupt, their probability of existing independently is zero. “They must merge, restructure and cooperate as soon as possible,” Zhu adds.

According to Zhu, any EV maker that sells under 2 million vehicles a year will not survive, as the scale would be too small and R&D costs would be too high. “If the R&D investment is small, the technological progress will stop. With such high R&D investment and such a small output, you will die,” Zhu says.

The analyst sees Li Auto as a current winner who managed to avoid big mistakes. Xpeng relies too much on software and ignored the hardware side of the vehicle in the early stage, which led to product problems, but it seems this was fixed with introdcing Wang Fengying (former CEO of Great Wall Motor) and Xpeng’s CEO. Nio’s William Li is too concerned about creating “atmosphere” and doesn’t focus enough on R&D investments.

Another panelist attending the Auto Market Hot Topics+ was Li Yanwei, a member of the Expert Committee of the China Automobile Dealers Association. Li believes that if Li Auto can succeed in the electric vehicle market, its future development will have an advantage over the other two EV startups. “If new all-electric models can replicate their success in the EREV market, Li Auto will be able to expand its market share further and increase sales and profits.”

Li believes there are currently too many brands in the EV market that need to die. “I don’t think there will be many companies that can survive, because after all, the elephant in the room is called BYD. I don’t think other small companies will have much value in existence.”

Another analyst, Yiran, argues that if we agree to the 2 million sales volume being the survival threshold, with about 20 million future EV sales per year in China, only ten companies can survive. “The Future of most of the current brands is uncertain.”

The Xiaomi SU7 has become a sales phenomenon, not only because of its appealing design and features but also because consumers perceive the Xiaomi brand as “big and powerful.” With substantial financial backing and a presence across multiple industries, Xiaomi gives buyers confidence that the brand is here to stay. As a result, customers are less concerned about the company folding or the car’s resale value.

Its status drives Tesla’s strong sales as a globally recognized electric vehicle brand. Many consumers buy Tesla models to follow the trend, and used car dealers are happy to purchase them due to their high resale value and profitability, Yiran concludes.

The Tencent News-hosted panel concluded that in a market dominated by BYD’s cost control and Tesla’s scale, the “Big Three” China EV startups, Nio, Xpeng, and Li Auto, must either consolidate, reinvent their tech edge, or face extinction. As Zhu Xichan starkly put it, “The probability of independent survival is zero.”

 

(CNC)

 

 

Inviato
On 30/03/2025 at 18:50, TonyH scrive:

Il problema è spesso i fruitori sono soggetti che abitano in zone ad alto reddito e pontificano l’abbandono delle auto grazie anche al fatto che persone a basso reddito (rider, corrieri) gli portano tutto a casa quando gli fa comodo. E spesso anche additandoli del fatto che usano i furgoni.

 


Concordo, spesso chiedono la consegna a casa quando basterebbe fare due passi a piedi (e davvero non servirebbero più di 5/10 minuti).

 

 

1 ora fa, 4200blu scrive:

The probability of Nio, Xpeng and Li Auto surviving independently in the next three years is zero, China’s automotive analyst says

 

7ce791f2-a4b1-4f97-b8ea-524cd2640aa6-800x533.png

 

In the Tencent News panel called Auto Market Hot Topics+, Professor Zhu Xican from the School of Automotive Engineering at Tongji University discusses the future of the three EV startups Nio, Xpeng and Li Auto.

According to Zhu, if none of the three EV startups go bankrupt, their probability of existing independently is zero. “They must merge, restructure and cooperate as soon as possible,” Zhu adds.

According to Zhu, any EV maker that sells under 2 million vehicles a year will not survive, as the scale would be too small and R&D costs would be too high. “If the R&D investment is small, the technological progress will stop. With such high R&D investment and such a small output, you will die,” Zhu says.

The analyst sees Li Auto as a current winner who managed to avoid big mistakes. Xpeng relies too much on software and ignored the hardware side of the vehicle in the early stage, which led to product problems, but it seems this was fixed with introdcing Wang Fengying (former CEO of Great Wall Motor) and Xpeng’s CEO. Nio’s William Li is too concerned about creating “atmosphere” and doesn’t focus enough on R&D investments.

Another panelist attending the Auto Market Hot Topics+ was Li Yanwei, a member of the Expert Committee of the China Automobile Dealers Association. Li believes that if Li Auto can succeed in the electric vehicle market, its future development will have an advantage over the other two EV startups. “If new all-electric models can replicate their success in the EREV market, Li Auto will be able to expand its market share further and increase sales and profits.”

Li believes there are currently too many brands in the EV market that need to die. “I don’t think there will be many companies that can survive, because after all, the elephant in the room is called BYD. I don’t think other small companies will have much value in existence.”

Another analyst, Yiran, argues that if we agree to the 2 million sales volume being the survival threshold, with about 20 million future EV sales per year in China, only ten companies can survive. “The Future of most of the current brands is uncertain.”

The Xiaomi SU7 has become a sales phenomenon, not only because of its appealing design and features but also because consumers perceive the Xiaomi brand as “big and powerful.” With substantial financial backing and a presence across multiple industries, Xiaomi gives buyers confidence that the brand is here to stay. As a result, customers are less concerned about the company folding or the car’s resale value.

Its status drives Tesla’s strong sales as a globally recognized electric vehicle brand. Many consumers buy Tesla models to follow the trend, and used car dealers are happy to purchase them due to their high resale value and profitability, Yiran concludes.

The Tencent News-hosted panel concluded that in a market dominated by BYD’s cost control and Tesla’s scale, the “Big Three” China EV startups, Nio, Xpeng, and Li Auto, must either consolidate, reinvent their tech edge, or face extinction. As Zhu Xichan starkly put it, “The probability of independent survival is zero.”

 

(CNC)

 

 


Le startup cinesi sono agili e focalizzate sull'EV, ma devono crescere in scala e globalmente. Stellantis ha scala e infrastrutture, ma potrebbe essere più lenta nella transizione all'elettrico.

Non so se Stellantis riuscirà a stare al passo.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Background Picker
Customize Layout

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.