Jump to content
News Ticker
Benvenuti su Autopareri!

Recommended Posts

Credo che questo sia il posto giusto per discutere di questo.

Spero che vada bene, ho visto pagine addietro che si è postato un po' di tutto.

Alfa 33 3 porte (fonte Auto) che mostra pure un gruppo ottico posteriore diverso, su due fasce.

alfa333portebd4.jpg

Alfa 33, proposta Giugiaro. Tipica di Giorgetto la porta anteriore, molto Tipo4. Notare i due cerchi di diametro differente... l'anteriore sembra una ruota recuperata da un crash test.

alfa33giugiaroscartatavr1.jpg

Alfasud spider, modello più volte citato di cui poi non si fece nulla. Sarebbe stata una bella anti X1/9. (fonte Quattroruote)

alfasudspider1kd5.jpg

alfasudspider2rk0.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noto con grande piacere che la quarantena ha riportato vita in queste discussioni sulle Mai Nate, che amo alla follia. ?. Do il mio piccolissimo contributo con le immagini di alcuni modelli di stile i

Non sono d'accordo, perché la caratteristica del frontale di kamal concept (idea a mio parere riuscita) è quella di avere i due lobi del trilobo rialzati, quasi a metà dello scudetto. È un'idea che ha

Mah io direi che nel caso della FL è corretto ci sia una targhetta del genere perchè è un FL fatto da Giugiaro. Per quel che riguarda ciò che accadde anni prima, ognuno ha le sue opinioni su come sian

Posted Images

100mila volte meglio la "33" realizzata rispetto a quella tristissima similArna (e Pony come giustamente detto) della proposta Giugiaro... :( Peccato per l'Alfasud antiX1/9: ma siete sicuri fosse un'Alfa? con quelle maniglie sembra tanto Lancia... :?

userbar.jpg
Link to post
Share on other sites

Già che ci sono riporto pure tutti i prototipi Alfa già apparsi nell'altro topic, così li riuniamo qui. Ok sono un duplicato, ma mi sembra più coerente ed ordinato così:

RZ Speedster

rzspeeda.jpg

Spider Monoposto

speedstr.jpg

Portello-2785-090-f.jpg
alfaromeo147prototipodegd8.jpg

alfaromeo147prototipodeak1.jpg

alfaromeo147prototipodexm5.jpg

castoraccio1jz5.jpg

castoraccio2xp2.jpg

castoraccio3xu1.jpg

castoraccio4xz0.jpg

castoraccio5bn9.jpg

castoraccio7pb7.jpg

castoraccio8wb7.jpg

castoraccio10rh4.jpg

Genesi tormentata come 149? :D

file.php?id=1133

1990 Alfa Spider Prototipo Zagato

Rianimo un pò questo topic con quella che avrebbe dovuto diventare l'alfa più piccola nel 1954:

la Tipo 103:

alfatipo103ta1.jpg

alfatipo103ta2.jpg

alfatipo103ta4.jpg

alfatipo103ta10.jpg

da autoitaliane.forumup.de

Alfa 157

dscf0516ow4.jpg

Schizzi di Bangle:

bangle3.jpg

da ConceptCars.it

1968 Pininfarina Alfa Romeo 33 Roadster (2° Versione)

ar3321.jpg

ar3321a.jpg

ar3322.jpg

ar3323.jpg

ar3324.jpg

ar3325.jpg

ar3326.jpg

ar3320.jpg

da ConceptCars.it

purtroppo alcune foto sono andate perse nei meandri del WEB... ad esempio tutta la panoramica di A&D su 157!

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

k21x8z.png

Link to post
Share on other sites

J il link "A&D alfa 157 C.S." non funziona più, la pagina non c'è.

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

Link to post
Share on other sites
  • Beckervdo locked and unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By j
      Alfa Romeo Announces 4C Spider 33 Stradale Tributo
      Homage to a Legend 
      Handcrafted in Modena, Italy, the 4C Spider 33 Stradale Tributo honors the 1967 Alfa Romeo 33 Stradale, the brand's legendary mid-engine sports car Inspired by the original, the limited-edition 4C features exclusive Rosso Villa d’Este tri-coat paint, gray-gold 5-hole alloy wheels and black-and-tobacco interior In a first for 4C Spider, the 33 Stradale Tributo utilizes a red-finish carbon-fiber monocoque Designed under the direction of Centro Stile Alfa Romeo, the 4C Spider 33 Stradale Tributo comes with commemorative badging, plaques and book Available at select dealers, the 4C Spider 33 Stradale Tributo pricing starts at $79,995 U.S. MSRP, excluding destination December 14, 2020 , Auburn Hills, Mich. - Alfa Romeo today unveiled the 4C Spider 33 Stradale Tributo, inspired by the 1967 Alfa Romeo 33 Stradale, the brand's legendary mid-engine sports car. Only 33 units of this limited-edition 4C Spider will be produced for North America. 

      “Since its introduction in 2014, the 4C has been a halo vehicle for Alfa Romeo, exciting enthusiasts around the world and spearheading the relaunch of the brand in North America,” said Tim Kuniskis, Global Head of Alfa Romeo. “The 4C Spider 33 Stradale Tributo is an instant Alfa Romeo classic that passes the torch to the next generation of iconic Alfa Romeo vehicles, including the upcoming Tonale PHEV crossover that will start production next year.”  

      The 4C Spider 33 Stradale Tributo comes exclusively in Rosso Villa d’Este tri-coat exterior color, with gray-gold 5-hole alloy wheels (18-inch front/19-inch rear) and composite sport seats covered in black Dinamica® suede and tobacco leather. Prominently displayed in the cockpit, the 4C Spider 33 Stradale Tributo features dedicated plaques on the dash, side sills and center console, the last of which is progressively numbered. Customers also get treated to a matching, numbered book designed by Centro Stile (Design Center) that chronicles the 4C’s design concept, technology, materials and Modena assembly facility as well as the history of the 33 Stradale.

      The 4C’s racing pedigree is evident in its state-of-the-art Formula One-inspired carbon fiber monocoque chassis, presented for the first time in a red transparent finish. Further, much of the 4C Spider 33 Stradale Tributo’s equipment, previously optional, comes standard, including an Akrapovic dual-mode center-mounted exhaust, race-tuned suspension, bi-xenon headlamps, battery charger, car cover, suede/leather seats and carbon fiber halo, rear wing and Italian flag mirror caps. A similarly specified 4C Spider would carry an MSRP of thousands more. Completing the refined exterior treatment are new “Centro Stile Alfa Romeo” badges and available piano-black front air intake and rear diffuser.

      The 4C Spider 33 Stradale Tributo’s advanced technologies include a 6-speed Alfa twin-clutch transmission and all-aluminum 1750cc turbocharged engine with direct-injection, dual intercoolers and variable-valve timing, producing 237 horsepower and 258 lb.-ft. of torque. Weighing less than 2,500 pounds, the 4C Spider 33 Stradale Tributo delivers an impressive power-to-weight ratio of 10.4 lb/hp, and achieves 0-60 mph in 4.1 seconds and a top speed of 160 mph. The 2020 Alfa Romeo 4C Spider 33 Stradale Tributo marks the final production run of the 4C Spider for North America.

      Customers interested in learning more or reserving a 4C Spider 33 Stradale Tributo can contact sales@alfaromeo.com. 

      The 33 Stradale
      The 1967 33 Stradale is an iconic Alfa Romeo that made its public debut at the Monza circuit on August 31, 1967, on the eve of the 1967 Formula One Italian Grand Prix.

      Italian for “road-going,” and boasting a top speed of 162 mph, the 33 Stradale was a hand-built Franco Scaglione-penned mid-engine exotic based on the Tipo 33 race car that won its class at the 1968 24 Hours of Daytona. To this day it represents a singular blend of leading-edge technology, racing mechanics and inspirational design, a fitting forebear to the 4C Spider. Only 18 chassis were ever produced, with most completed cars painted in Alfa’s signature red, with gray-gold wheels and black-and-tobacco interior.

       
      Alfa Romeo
      Celebrating 110 years of heritage, Alfa Romeo has designed and crafted some of the most stylish and sporty cars in automotive history. That tradition lives on today as Alfa Romeo continues to take a unique and innovative approach to designing automobiles. The Alfa Romeo Stelvio sets a new benchmark in performance, style and technology in an SUV. The award-winning Alfa Romeo Giulia delivers race-inspired performance, advanced technologies and an exhilarating driving experience to the premium midsize sedan segment. The Giulia Quadrifoglio and the Stelvio Quadrifoglio feature Alfa Romeo’s most powerful production engine ever with unsurpassed 0-60 mph times of 3.8 and 3.6 seconds, respectively. Rounding out Alfa Romeo’s world-class lineup is the handcrafted Alfa Romeo 4C Spider. Alfa Romeo is part of the portfolio of brands offered by global automaker Fiat Chrysler Automobiles. For more information regarding FCA (NYSE: FCAU/ MTA: FCA), please visit www.fcagroup.com. 
         
    • By Autopareri
      Messaggio Aggiornato il 18/11/2015
       

      Giulia Quadrifoglio
       
       
       
       
      Video emozionale:
       
       
      Presentazione:
       
       
      Riassunto della presentazione:
       
       
      Suond del V6:
       
       
       
       
      Press Release 06/2015:
       
      Alfa Romeo
       
       
      Press Release 09/2015:
       
      Alfa Romeo
       
       
      Giulia Quadrifoglio USA
       
       
      Press Release:
       
       
      Alfa Romeo USA
       
       
       
       
       
       
    • By Aymaro
      orari
      inizia anche la F2
      https://twitter.com/FIA_F2/status/981773793822740480
       

×
×
  • Create New...

Important Information

Il sito utilizza i cookie per fornirti un'esperienza di navigazione più funzionale, per fini statistici e per la pubblicazione di banner pubblicitari in linea con le tue preferenze. Nascondendo questo avviso, scorrendo questa pagina, cliccando su un link, o proseguendo la navigazione in altra maniera, acconsenti all'uso dei cookie. Terms of Use.