Vai al contenuto

MB F500...


XJ-S

Messaggi Raccomandati:

New research vehicle F 500 points the way for the automotive technology of the future

Stuttgart, Oct 15, 2003

At the 37th Tokyo Motor Show Mercedes-Benz will present its new F 500 research vehicle which provides insights into the automotive technology of tomorrow and beyond. Packaged as a modern four-door fastback saloon, the F 500 Mind mobile research lab showcases more than a dozen ideas for enhancing safety, drive technology and comfort. The raft of innovations extends all the way from the night vision system with infrared laser headlamps to two-way doors and a programmable multivision display in the thingypit. Electronic accelerator and brake pedals, an interior pillar which provides structural rigidity and an ultrasound driver information system are further features being tested by Mercedes-Benz in the F 500 Mind. The DaimlerChrysler researchers will be using this pioneering vehicle to conduct the first practical tests of these innovative systems and pave the way for their commercialisation.

F 500 research vehicle: a rendezvous with the future

With a body length of 5092 millimetres and a wheelbase of 2965 mm, the F 500 Mind offers a significant gain in legroom in the rear compared with a conventional present-day saloon in this class. This was made possible by using innovative-design electronic accelerator and brake pedals, which take up much less space than their conventional equivalents.

The multivision display in the thingypit of the F 500 Mind forms the centrepiece of an innovative instrumentation and control system which offers the driver more flexible information delivery and at the same time reduces fatigue. The dials and displays in the instrument cluster are programmable and their images can be optically superposed or combined with the aid of a semitransparent mirror. An advanced-design voice-operated control system and an ultrasound-based driver information system take convenience even further. The ultrasound technology targets the sound at the driver so that only he or she can hear the information from the navigation system, the traffic news and other sound-based information sources, while the front passenger and rear passengers remain undisturbed.

In the dark or in poor visibility, the innovative night vision system projects its images onto the right-hand display. The night vision system consists of two infrared laser headlights on the front of the vehicle which "illuminate" the road with their invisible light over a range of up to 150 metres, and a camera on the windscreen. This allows the driver to spot hazards much earlier than in a vehicle operating on conventional dipped headlamps. Thus Night Vision offers further opportunities for making night driving safer.

The drive system in the research vehicle is a state-of-the-art diesel hybrid unit with a total power output of 234 kW. In the European driving cycle it uses up to 20 per cent less fuel than a comparable CDI engine.

Link al commento
Condividi su altri Social

Grazie delle foto e informazioni, XJ-S (e anche bentornato, era da un pezzo che non ti facevi vedere). Certo che la vettura è abbastanza interessante... :wink: :roll:

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest T a u r u s

I fari e alcuni particolari della linea laterale anticipano la prossima classe S come la F200 ha anticipato l'oddierna classe S.............

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest DESMO16

..piegava in curva quasi come una moto...

image01.jpg

..una proposta molto più semplificata di un simile mezzo l'aveva fatta anche la nostrana Aprilia, però poi non si é sentito più nulla...anche se in principio l'ispiratore fu il mitico Leo Tartarini con la sua Italjet

intermot_italjettarta3.jpg

scooophead.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

Grazie delle foto e informazioni, XJ-S (e anche bentornato, era da un pezzo che non ti facevi vedere). Certo che la vettura è abbastanza interessante...

Grazie. Da un po' di tempo non scrivevo piu' nel forum, ma io non perseguo il primato del numero di messaggi...

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.