Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Magari esteticamente non fa impazzire, ma secondo me questa auto sarà una pietra miliare: un veicolo a trazione completamente elettrica, con le batterie sul pianale, ma soprattutto 200 miglia (320 km circa) di autonomia a meno di trentamila dollari (con incentivi fiscali, va detto - ma rimane comunque un punto di svolta!). Significa che già a breve sarà possibile vedere veicoli di questo genere a costi accessibili e umani, ed è una conferma che il target di una tesla model III a trentacinquemila dollari non è una promessa campata per aria. Presto gli unici colli di bottiglia alla diffusione di massa dell'elettrico saranno la produzione mondiale totale di batterie e l'assenza di infrastrutture di ricarica.

Link al commento
Condividi su altri Social

On 7/1/2016 at 18:34, MotorPassion dice:

Eccola in versione ripulita pronta per il marchio Opel (IMHO l'inserto nero sul montante posteriore aiuta ad alleggerire un po' la zona e potrebbe starci anche su Opel visto che l'hanno utilizzato su Astra).

 

 

Immagine.png

 

 

 

 

veramente è proprio su Opel che si stanno inventando placchette nero lucido per "alleggerire" il terzo montante... credo che quello sia un dettaglio che terranno di sicuro ;)

 

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

Eccola in versione ripulita pronta per il marchio Opel (IMHO l'inserto nero sul montante posteriore aiuta ad alleggerire un po' la zona e potrebbe starci anche su Opel visto che l'hanno utilizzato su Astra).

 

 

Immagine.png.63ca4330df67947a136a3f73fe424b91.png

 

 

 

 

veramente è proprio su Opel che si stanno inventando placchette nero lucido per "alleggerire" il terzo montante... credo che quello sia un dettaglio che terranno di sicuro

 

Le ho sulla mia Punto del 2000 (la Sporting)

Inviato dal mio GT-I9100 utilizzando Tapatalk

Link al commento
Condividi su altri Social

  • J-Gian ha messo in primo piano/indicizzato questa Discussione
  • 1 mese fa...
Cita

Trickle Charged: Chevrolet Reveals More Details About Bolt’s Electric Drivetrain

Given Tesla’s recent, high-visibility reveal of its upcoming 2018 Model 3 sedan, it’s probably more than coincidence that, only days later, GM offered a glimpse into the workings of its 2017 Chevrolet Bolt EV. While the General didn’t release anything Earth-shatteringly new about the all-electric Bolt at its battery lab in Warren, Michigan, it’s clear that the Model 3 will have a formidable competitor already in the marketplace when it eventually arrives.

 

Insight into the Chevy Bolt’s technology has come in bits and pieces as the vehicle’s on-sale date approaches at the end of 2016, from its reveal as a concept in 2015, to a prototype drive in January, to an overview of its electric guts at this year’s Detroit auto show. It’s becoming clear that the Bolt will offer its own compelling case as a five-seat electric hatchback with at least 200 miles of range and a price of $37,500 before the government’s $7500 tax credit is applied. While the EPA has yet to certify the Bolt’s range, GM confirmed that the car’s electric drive unit (200 horsepower, 266 lb-ft of torque, 7.05:1 final drive ratio) will be enough to scoot the 3580-pound EV to 60 mph in under 7.0-seconds.

The Bolt’s 60-kWh lithium-ion battery weighs 960 pounds and is a stressed member of the car’s BEV II chassis, improving torsional rigidity by nearly 30 percent. GM says the pack was designed to last for the life of the car, that it will carry an eight-year/100,000-mile warranty, and—as with the second-generation Chevy Volt—the battery will be serviceable by dealers as necessary. Some of the pack’s accessory components have even been fitted under the front hood for easier access and maximum space efficiency. Because the underfloor battery was engineered specifically for the Bolt’s arduous duty cycle, its 288 prismatic cells have greater nickel content and will run slightly warmer than those in the Volt or the Chevy Spark EV.

However, an integrated, liquid-cooling tray—circulating 6.9 liters of Dex-Cool coolant—should keep thermal overloads at bay. The pack also has a separate heating element for warm-ups in colder climates, as well as an automatic shut-off relay integrated into its wiring for emergencies. Greg Smith, GM’s engineering group manager of electrification, says that the battery will utilize more of its available energy per charge than the Volt’s, and that throughout its development has shown minimal variation in output in extreme hot and cold temperatures. As with the Bolt’s integrated electric motor-gearbox, GM oversaw the engineering for the battery pack, but supplier LG Chem will actually produce both the battery and drivetrain in Korea before shipment to the final assembly plant in Lake Orion, Michigan. (The Warren battery plant makes packs for Chevy’s Volt, Spark EV and the Malibu Hybrid, as well as the upcoming Cadillac CT6 PHEV.)



Unlike Tesla, which has revealed few details about the Model 3’s inner workings, GM asserts that the Bolt’s battery can be fully recharged in nine hours using a 240-volt AC outlet; up to 90 miles of range can be replenished in 30 minutes using a DC quick charger. What GM wouldn’t confirm, however, was whether the front-drive Bolt will eventually be equipped to match Tesla’s Autopilot semi-autonomous technology or its optional, dual-motor, all-wheel-drive setup. But with Model 3 deliveries still far off on the EV horizon, GM has plenty of time to work on details before it faces showroom competition.

http://blog.caranddriver.com/trickle-charged-chevrolet-reveals-more-details-about-bolts-electric-drivetrain/

 

www.giuliomagnifico.it

Link al commento
Condividi su altri Social

Tesla ha la vasta rete di Supercharger a suo favore. Oggettivamente è un plus non da poco.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

1 ora fa, J-Gian dice:

 

I Supercharger di Tesla sono del tutto incompatibili con le altre auto elettriche? 

Credo proprio di sì... :pen:

 

Ma l'attacco delle prese di ricarica di questi mezzi é standardizzata?

 

Ma anche se lo fosse dubito che Tesla abbia messo giù una rete dispendiosa come quella, per voi vedersela sfruttata anche da mezzi della concorrenza...

 

Su queste cose bisognerebbe trovare uno standard al più presto, in modo da evitare che sorgano infrastrutture che servono un singolo marchio. 

 

EDIT: 

 

Motor Trend mi ha fornito la risposta:

 

Cita

[…] Fully recharging a discharged battery pack will take about 9 hours using a typical Level 2 home charger and the 7.2-kW onboard charger. A 50-kW NRG direct-current “fast charger” of the type used in some ChargePoint locations will be capable of adding 90 miles of range in 30 minutes. A Tesla Supercharger can add 170 miles in the same time, and because these 50-kW stations aren’t really designed to enable long-distance travel, they’re not widely deployed along interstate highways. So if you’re hell-bent on electrified cross-country road tripping, the Tesla Model 3 is the “affordable EV” for you. On the other hand, the NRG fast-charge protocol is an SAE standard, not a brand-unique one, so chargers of this design are likely to proliferate farther and wider than Tesla Superchargers. (Of course, Teslas can use these chargers, too, with an adaptor.) […]

 

Dunque: Tesla impiega un sistema più veloce ma proprietario, mentre GM uno standard SAE, più lento. 

Modificato da superkappa125

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.