Vai al contenuto

Porsche Boxster 2005...


XJ-S

Messaggi Raccomandati:

(08:30 Aug. 08, 2003)

Coupe scoop! We spy Porsche’s second-gen Boxster—in coupe form

By GREG KABLE

WE STUDIED THESE SPY SHOTS LONG AND hard before arriving at this conclusion: What you’re looking at is an early prototype of Porsche’s new Boxster Coupe, caught during recent tests at Porsche’s Weissach proving ground on the outskirts of Stuttgart.

boxster4001.jpg

Yes, the car codenamed 987 looks a lot like a 911 in this guise, but Porsche sources say the second-generation Boxster—a roadster due in mid-2005 and the coupe 12 months later—will be far different from the 911 than today’s Boxster. Despite this prototype’s heavy disguise, several details point to its inherent Boxster-ness: the two-seat, mid-engine layout (note the blacked-out rear side windows and firewall behind the seats); relatively long wheelbase (today’s Boxster boasts a 2.5-inch longer wheelbase than the 911); and muscular hip line, short rear overhang and small spoiler—the latter aimed at replicating the retractable wing on today’s car.

Porsche will push the existing 2.7-liter and 3.2-liter flat-six engines to gain about 10 hp (to 235 for Boxster, 268-270 for Boxster S) along with a considerable boost in low-end torque. Channeling drive to the rear wheels will be an optional new six-speed double-clutch manual gearbox similar to the system offered on the Audi TT, a new six-speed automatic or a traditional six-speed manual.

boxster4002.jpg

In addition to the roadster and coupe, Porsche plans a series of performance models based on its new sub-911 coupe, including a stripped-out Boxster Clubsport model running a powered-up version of Porsche’s flat-six engine.

(Fonte: AutoWeek.com)

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 36
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Guest fabvio
(08:30 Aug. 08, 2003)

Coupe scoop! We spy Porsche’s second-gen Boxster—in coupe form

By GREG KABLE

WE STUDIED THESE SPY SHOTS LONG AND hard before arriving at this conclusion: What you’re looking at is an early prototype of Porsche’s new Boxster Coupe, caught during recent tests at Porsche’s Weissach proving ground on the outskirts of Stuttgart.

boxster4001.jpg

mi chiedo a cosa serva una macchina così.... con motori meno potenti degli alfa ... bò

pare che alla porsche vogliano a tutti i costi monetizzare l'immagine che si sono fatti in 30 anni...... bò.... se fossi in loro me ne starei buono ... ma forse le loro ragioni le avranno

Yes, the car codenamed 987 looks a lot like a 911 in this guise, but Porsche sources say the second-generation Boxster—a roadster due in mid-2005 and the coupe 12 months later—will be far different from the 911 than today’s Boxster. Despite this prototype’s heavy disguise, several details point to its inherent Boxster-ness: the two-seat, mid-engine layout (note the blacked-out rear side windows and firewall behind the seats); relatively long wheelbase (today’s Boxster boasts a 2.5-inch longer wheelbase than the 911); and muscular hip line, short rear overhang and small spoiler—the latter aimed at replicating the retractable wing on today’s car.

Porsche will push the existing 2.7-liter and 3.2-liter flat-six engines to gain about 10 hp (to 235 for Boxster, 268-270 for Boxster S) along with a considerable boost in low-end torque. Channeling drive to the rear wheels will be an optional new six-speed double-clutch manual gearbox similar to the system offered on the Audi TT, a new six-speed automatic or a traditional six-speed manual.

boxster4002.jpg

In addition to the roadster and coupe, Porsche plans a series of performance models based on its new sub-911 coupe, including a stripped-out Boxster Clubsport model running a powered-up version of Porsche’s flat-six engine.

(Fonte: AutoWeek.com)

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest Abarth03

Uhm...sarò superficiale ma onestamente non riesco a capire in base a cosa riescono ad affermare che si tratta della prossima Boxster...questa in particolare sembra una 911 a tutti gli effetti... :roll::?

Se ho letto bene si tratterebbe solo di un muletto, e la vettura definitiva sarebbe ben diversa dalla 911...Mah, ad ogni modo non vedo l'utilità di una scelta del genere. Non vorrei che sortisse gli effetti della Porsche 912 negli anni sessanta...non sapete qual è? Semplice: una 911 con il motore della 356 Super 90, cioè un quattro cilindri boxer 1600 da 90 CV...fu presentata poco dopo la 911 e non fu esattamente un successone... :?

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest T a u r u s

..no hanno ragione e' la versione coupe' della nuova Boxster.....si vede che non e' una 911 dallo sbalzo ridotto(le vetture con motore posteriore hanno lo sbalzo posteriore lungo.....e il passo relativamente lungo che dimostra la posizione centrale del propulsore........

Link al commento
Condividi su altri Social

..no hanno ragione e' la versione coupe' della nuova Boxster.....si vede che non e' una 911 dallo sbalzo ridotto(le vetture con motore posteriore hanno lo sbalzo posteriore lungo.....e il passo relativamente lungo che dimostra la posizione centrale del propulsore........

Nell'articolo è spiegato chiaramente perchè si tratta della nuova Boxster e non di una 911.

Link al commento
Condividi su altri Social

...Porsche will push the existing 2.7-liter and 3.2-liter flat-six engines to gain about 10 hp (to 235 for Boxster, 268-270 for Boxster S) along with a considerable boost in low-end torque.

mi chiedo a cosa serva una macchina così.... con motori meno potenti degli alfa ... bò

Meno potenti?

Secondo le indiscrezioni i nuovi V6 Alfa avranno 230CV nella versione da 2.8 litri e 260 in quella da 3.2 litri.

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest T a u r u s

il 2.8V6JTS avra' 230cv,il 3.2V6JTS avra' 260cv e ci sara' anche in versione da 280cv.il 3.6V6JTS avra' 310cv e ci sara' anche in versione da 340-350cv

ci saranno poi anche le derivate TwinTurbo la 3.2V6JTS T.Turbo da 400cv e la 3.6V6JTS T.Turbo da 450-480cv.

Link al commento
Condividi su altri Social

Guest DESMO16
.....si vede che non e' una 911 dallo sbalzo ridotto(le vetture con motore posteriore hanno lo sbalzo posteriore lungo.....e il passo relativamente lungo che dimostra la posizione centrale del propulsore........
Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 settimane fa...

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.