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I prossimi modelli Citroën


Beckervdo
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  • __P changed the title to I prossimi modelli Citroen e DS
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  • 1 year later...

Thierry Koskas, amministratore delegato dell’azienda transalpina dal primo marzo scorso, in un incontro con i giornalisti ha chiarito quale sarà il futuro del marchio. In breve, la Citroën punterà su una mobilità accessibile a un pubblico più vasto di quello attuale.

 

Gli obiettivi della Citroën sono chiari: tornare a una quota di mercato del 5% in Europa e aumentare le vendite fuori dal Vecchio Continente, puntando su Medio Oriente, Africa, India, Asia Pacifico e Sudamerica. Come? Con modelli comodi (non solo confortevoli ma anche facili da acquistare e usare) e supportati da campagne di marketing audaci. Entro il 2025, poi, tutte le Citroën saranno ibride o elettriche, e in seguito solo a batteria.

 

Per poter semplificare la produzione, e quindi ridurre i prezzi e i tempi di consegna, le Citroën avranno tre soli allestimenti (You, Plus e Max), ognuno con cinque pacchetti di optional. E il listino sarà più trasparente, con campagne sconti ridotte all’osso o inesistenti.

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  • j changed the title to I prossimi modelli Citroen
On 15/6/2023 at 14:08, j scrive:

Thierry Koskas, amministratore delegato dell’azienda transalpina dal primo marzo scorso, in un incontro con i giornalisti ha chiarito quale sarà il futuro del marchio. In breve, la Citroën punterà su una mobilità accessibile a un pubblico più vasto di quello attuale.

 

Gli obiettivi della Citroën sono chiari: tornare a una quota di mercato del 5% in Europa e aumentare le vendite fuori dal Vecchio Continente, puntando su Medio Oriente, Africa, India, Asia Pacifico e Sudamerica. Come? Con modelli comodi (non solo confortevoli ma anche facili da acquistare e usare) e supportati da campagne di marketing audaci. Entro il 2025, poi, tutte le Citroën saranno ibride o elettriche, e in seguito solo a batteria.

 

Per poter semplificare la produzione, e quindi ridurre i prezzi e i tempi di consegna, le Citroën avranno tre soli allestimenti (You, Plus e Max), ognuno con cinque pacchetti di optional. E il listino sarà più trasparente, con campagne sconti ridotte all’osso o inesistenti.

 

Ma questa politica riguarderà anche i modelli esistenti (famiglie C4/C5) o solo i modelli futuri?

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  • 2 months later...

Ridefinizione della gamma Citroen da 1 settembre con l'adozione di soli 3 allestimenti, YOU, PLUS e MAX, e la possibilità di arricchirli grazie a 5 pacchetti. In alcuni paesi sperimentazione pilota del "prezzo giusto" dove le auto vengo offerte già di listino al prezzo più basso eliminando sconti e promozioni

 

Cita
CITROËN REDEFINES ITS RANGE FOR AN EASIER PURCHASING PROCESS AND BETTER CUSTOMER EXPERIENCE
 
CITROËN REDEFINES ITS RANGE FOR AN EASIER PURCHASING PROCESS AND BETTER CUSTOMER EXPERIENCE

 

  • The Citroën range is redesigned to make it easier to understand and simpler to use. This helps to facilitate the customer’s purchasing experience and reflects new consumer trends.

 

  • It is designed to meet customers’ expectations as closely as possible by focusing on what they actually use. Thus they benefit from a better experience with the Brand through greater transparency.

 

  • As well as making the range easier to understand, this simplification process will benefit customers through a better control of budgets and shorter delivery times.

 

  • The desire to remain a popular brand is also reflected in the roll-out of a pilot programme in Belgium, Austria, Luxembourg, the Netherlands, UK and Germany. Its aim is to offer a “fair price” policy, where the unpredictable nature of promotions is eliminated in the interests of greater clarity, fairness and competitive pricing.

 

 

Poissy, August 30th. Citroën unveils a significant redefinition of the construction of its vehicle range, with three trim levels per model, each offering a maximum of five option packs per trim level. Everything is now centred around three trim levels, called YOU, PLUS and MAX, replacing the existing Live, Feel, Feel Pack, Shine and Shine Pack versions.

 

This overhaul, which comes into effect on the 1st September is in response to expectations from customers and the sales network to make the offers clearer and more legible. By providing a better understanding of the range upgrades and the various options available, Citroën makes the customer purchasing process easier and enhances the clients’ trust. By offering appropriate trim levels and well-defined option packages, the Brand provides solutions tailored to their needs and lifestyles.

 

This desire for simplification, based on a narrowed range, will also encourage competitive prices and improved delivery times thanks to the reduction in diversity, which generates greater complexity. This approach is fully in line with new consumer habits, particularly with the rise of a more compact digital world and Citroën’s desire to move towards a fairer and more balanced pricing policy across all regions. On this occasion, the Brand launches a “fair price” policy pilot programme in Belgium, Austria, Luxembourg, the Netherlands, UK and Germany, with a net price for the whole of the market concerned, in order to achieve greater pricing clarity and ensure that the price paid is the same regardless of the distribution channel.

 

A SIMPLIFIED RANGE, CALIBRATED TO JUST WHAT IS NEEDED

The five existing versions – Live, Feel, Feel Pack, Shine and Shine Pack – are now YOU, PLUS and MAX. This redefinition has resulted in a more concise range, making it easier for customers to understand the various range upgrades and options available, without impoverishing the content proposed.

 

The offers are designed to meet customers’ needs, with trim levels adapted to their preferences and lifestyles. The range is refocused on its core market, offering the right level of equipment for each price level.

 

Without going into the details of each model, a common thread running through all of them is the notion of style and comfort, true hallmarks of Citroën. For C4 and C4 X, for example, the first YOU trim level provides direct access to the world of Citroën comfort, with standard equipment such as progressive hydraulic cushion suspensions, a good level of connectivity with a 10” touch screen combined with wireless smartphone replication and expected driving aids such as rear parking sensors. The PLUS trim level amplifies the Citroën experience with Citroën Advanced Comfort seats, a rear-view camera and 18” aluminium wheels. Finally, the upgrade offered by the MAX version adds equipment to make onboard life easier, with hands-free access and a connected navigation system, head-up display or even adaptive cruise control with the Stop & Go function. Style is not forgotten either with tinted rear windows or 18” diamond-cut alloy wheels.

 

A limited policy of option packs completes the offer to make it simpler, up to five option packs per version.  Body colour remains a choice independent of versions and option packs. Based on an analysis of orders and feedback, the pack approach was adopted to avoid customers having to find and then select from among the many available options the one that best suited their profile. For C4 and C4 X, there is a pack for technophiles with wireless charging, 360° vision for parking manoeuvres and level 2 autonomous driving assistance with Highway Driver Assist, as well as a pack containing features for customers living in regions with cold winters, including heated seats and steering wheel.

 

Meanwhile, limited editions will continue to be offered to liven up the range at the right time. In fact, that’s exactly what the new Ë-SERIES collection will do in the very near future.

 

AN IMPROVED CUSTOMER EXPERIENCE

By revamping its product range, Citroën also affirms its desire to improve the purchasing experience for its customers, while reducing costs and delivery times.

 

The starting point is listening to what customers want through the distribution network but also with the help of a tool, Citroën Advisor, which enables customers to post comments and opinions on the brand’s products, sales outlets and service offerings in a completely transparent way.

 

The range simplification and clarity will make it easier for customers to choose, which is one of their main expectations. With a narrower range, the buying process becomes less complex and the overall experience easier and smoother.

 

This improvement in the process that will foster a climate of trust and transparency will be also reflected in the dealerships. Citroën continues to rely on a strong sales network that is undertaking major changes to meet customer needs.

 

This range simplification is also a major advantage in the digital journey. A website, which is the first medium used by customers looking for information about a new model, must be concise and provide clear information in an obvious way. It must also offer customers smooth product configuration phases and simplified online purchasing paths. The new Citroën range makes this possible. By extension, it is also a step towards new marketing channels such as online sales, with solutions that must be packaged to respond directly to customer’s needs.

 

Reducing diversity also makes it possible to optimise production, facilitate stock management and improve cost control. For customers, this means reasonable prices and, above all, shorter delivery times. This is a major factor for Citroën, a popular brand whose ambition is to provide concrete answers to social challenges. The brand is committed to a fair pricing policy and over the coming months aims to roll out a pricing policy that reduces the unpredictable element of promotions in favour of more transparent, attractive pricing that is identical across all sales channels.

 

ASSETS AVAILABLE AT:

Press_kit_Citroen_range

 

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  • Osv changed the title to I prossimi modelli Citröen
  • 4 months later...

DESIGN

Leclercq: "Le Citroën continueranno a essere popolari"

All'insegna del cambiamento (l'ennesimo), la nuova C3 apre un nuovo filone stilistico in cui l'originalità fa rima con l'accessibilità. La sfida con la Dacia è aperta: ne abbiamo parlato con il capo designer del Double Chevron 

 

[...]

 

Per il suo stile, ma anche per la filosofia alla base, la concept Oli ha generato aspettative verso le nuove Citroën. Di tutto ciò, la C3 offre solo un piccolo assaggio. Quale sarà il prossimo passo?
Sì, la Oli ha avuto un grande successo. E la buona notizia è che, come ha annunciato il nostro ceo, vogliamo mettere su strada un’auto così: ci stiamo lavorando. Ma, come hai detto, la Oli è prima di tutto una filosofia. E il fatto che oggi, in Citroën, stiamo realizzando le vetture entry-level del gruppo Stellantis, ci pone in una posizione favorevole, considerata la situazione sociale in Europa. Vedo un alto potenziale, in futuro, per le auto di primo prezzo e di fascia media. E noi avremo un approccio “popolare” per tutte le auto. Il bello della ë-C3 è che, alla fine, non appare come un’auto entry-level, ma la offriamo a un prezzo eccezionale (ora il listino parte da 23.900 euro, ma nel 2025 scenderà sotto i 20 mila con la variante da 200 km di autonomia, ndr). Quello che la Oli ha mostrato, e che vogliamo portare nei prossimi modelli, è ulteriore semplicità, con soluzioni innovative per quanto riguarda i materiali, riciclati o riciclabili. Soluzioni che il nostro cliente accetta: altri, forse no. Si pensi, per esempio, alla semplicità dell’infotainment, che è realizzato attraverso lo smartphone del proprietario: non tutti sono pronti a rinunciare ad avere uno schermo sulla plancia. E la Oli è stato un bel test per tutto ciò. Dalla concept vogliamo riprendere anche temi come la praticità e la versatilità, per offrire auto che non siano adatte solo alla città.

 

Nella nuova C3 Aircross vedremo qualche ulteriore passo avanti?
Il linguaggio stilistico sarà lo stesso, perché è importante avere una forte coerenza tra le due auto. Ma la C3 Aircross è un altro “animale”. Ed è super-cool: non vedo l’ora di lanciarla e di usarla come auto aziendale. Ma per avere, su un’auto di serie, qualcosa in più presa dalla Oli bisognerà aspettare ancora un po’. Quando abbiamo completato la Oli, la C3 Aircross era molto avanti nello sviluppo. I futuri modelli prenderanno maggiori spunti dalla concept. [...]

 

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2024/02/27/citroen_e_c3_intervista_a_pierre_leclercq.html

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  • 3 months later...

Nel 2025 arriverà la nuova Citroën C5 Aircross su Medium

 

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Mentre la Citroen Basalt non è prevista per il mercato Europeo 

 

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Edited by j

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