Jump to content
Autopareri news
  • Benvenuti su Autopareri! La community italiana che dal 2003 riunisce gli appassionati di automobili e di motori

Recommended Posts

Posted (edited)

cupra-elborn-0296.jpg.8dc500a4fb4e14dae09ba77fcfcbcaf5.jpg

cupra-elborn-0297.jpg.839a9aa42026e514fe1a2143d106da85.jpg

cupra-elborn-0298.jpg.664f8229b76c2d80f0876843b1cd4709.jpg

cupra-elborn-0299.jpg.c2320ae52d6ed06faa325decf5f65fbe.jpg

Press release:

• Striking exterior design for the brand’s new model: the CUPRA el-Born
  • Highest quality and sophistication in the interior with a sporty character
  • Performance and dynamics have been a clear focus in the development of the vehicle: 0 to 50km/h in only 2.9s and DCC Sport exclusively developed for the CUPRA el-Born
  • Up to 500 km range thanks to its 77kWh battery (gross: 82kWh)
  • The new CUPRA el-Born will be produced at the Zwickau factory and will be launched in 2021

Today, during the company’s press conference at CASA SEAT, CUPRA confirmed the arrival of a model that will change the dynamic perception of electrically powered vehicles. Since its presentation at the Geneva Motor Show last year, the el-Born Concept has drawn praise for its sleek look and personality. But the design team and the Technical Centre didn’t simply settle for the positive reviews they received and continued to evolve the vehicle, giving it a sportier character and an even more impressive visual appeal. The result is the birth of the brand’s first all-electric model: the CUPRA el-Born.

The new model will be manufactured at the Zwickau plant in Germany, will increase the company's contribution margin and fits perfectly with CUPRA's brand philosophy and customer profile.

CUPRA CEO Wayne Griffiths stated that “CUPRA el-Born displays all the genes of the CUPRA brand and we have taken the original concept to the next level creating a new sporty and dynamic design and reengineering the technological content. CUPRA el-Born is the living proof that performance and electrification are a great match.”

The performance and dynamics of the CUPRA el-Born have been a clear focus during the development of the car, offering an instant acceleration from 0-50km/h in only 2.9s. The Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), which has been exclusively developed within the MEB platform for the CUPRA el-Born, is combining the sporty driving height of the car with a system that is adapting automatically to any conditions, offering a superior level of driving dynamics.

The CUPRA el-Born features state of the art technologies such as a Head-up Display with Augmented Reality. It will be able to travel up to 500km on a single charge thanks to its high-efficient 77kWh battery (gross: 82kWh). Thanks to its fast charging capability, the CUPRA el-Born will take the energy needed for at least 260km in only 30 minutes.

The interior is designed to encapsulate the CUPRA philosophy of quality and performance mixed with sophistication, highlighted nowhere better than in the sports bucket seats, the new steering wheel with Drive Profile Selection and CUPRA mode buttons, and high-quality material choices. Besides the attention to detail and the passion for quality, CUPRA put a particular focus on the sustainability of the el-Born using recycled materials in the interior of the car.

• The new CUPRA el-Born’s launch in 2021 brings sustainable mobility with the character and dynamism that car enthusiasts desire, but with a unique and exclusive product for those looking for the most advanced technology and the smallest environmental footprint.

CUPRA

82 kWh, 500km di autonomia e 0-50km/h in 2,9 secondi. Questi i dati della id3 a marchio Cupra.

Cancellata invece la versione Seat.

Edited by Pandino
  • I Like! 2
  • Wow! 1
  • Haha! 1

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017)

Gli interni mi sembrano meglio della ID3 come qualità, possibile?

• I Like! 1

'17 Alfa Giulietta 1.6 120cv JTDm Super

'17 Alfa Giulia 2.2 150cv JTDm AT8

Nettamente migliore della sorella teutonica...la ID.3 mi sembra una lavatrice Up a confronto.

Ho l'impressione che non sappiano bene dove andare a parare con il brand Cupra.

Personalmente la palette e le caratterizzazioni estetiche mi piacciono molto, mentre il marchio è veramente una schifezza da tatuaggio tribale anno 1997.

• I Like! 1

Peccato la cancellazione della versione Seat ma penso che già con la ID3 avranno problemi a guadagnarci qualcosa con una Seat venduta a prezzo di saldo ed esteticamente pure più riuscita della sorella VW sarebbe stato davvero un bagno di sangue

BYE BYE!

5 minuti fa, gpat scrive:

Gli interni mi sembrano meglio della ID3 come qualità, possibile?

immagino che avendo deciso di venderla con il brand Cupra (il prototipo era stato presentato come Seat) lo piazzeranno in una fascia di prezzo più alta rispetto alla cugina VW, che di fatto è la versione utilitaria di questa elettrica.

• I Like! 1

Bello il super marchio sportivo col monovolume elettrico. :D

Meglio della ID3 comunque.

• Haha! 2

1 minuto fa, iDrive scrive:

Meglio anche delle auto precedenti a marchio Cupra... Ateca e Formentor.. almeno questa ha il baricentro basso

• I Like! 1

'17 Alfa Giulietta 1.6 120cv JTDm Super

'17 Alfa Giulia 2.2 150cv JTDm AT8

Devo dire che mi piace, anche più della cugina ID.3.

Come idea non è sbagliata visto che si vuole dare al brand Cupra il ruolo di marchio di auto ibride/elettriche sportive e quindi non proporla a marchio Seat, inoltre così la si può proporre con dotazioni e prezzi più "alti" in modo da avere una percentuake maggiore di utile. 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

Follow me on Instagram

4 minuti fa, iDrive scrive:

Dimentichi i 77kw e il peso non certo piuma....

Posted (edited)

Tutto sommano non è brutta, anche gli interni non mi dispiacciono.

Ma lo 0-50 è il nuovo 0-100? :D O dichiarano lo 0-50 perchè lo 0-100 è improponibile?

Non è la prima elettrica che lo sbandiera (mi pare che l'altra fosse la smart)

Edited by Albe89
  • I Like! 1
  • Haha! 3